Tak
Jeg vil ikke lave en masse for at forsøge at sætte fødslen igang. Min jordemor siger at jeg ikke får andet ud af det end at blive træt, og det er jo smadder dumt hvis jeg så pludselig får veer. SÅ jeg prøver så vidt muligt at tage den helt med ro!
Jordemoren undersøgte mig invendigt og kunne konstatere at jeg er helt lukket. Men det er helt normalt som førstegangsfødende, at man først begynder at åbne sig, når veerne kommer. Så det kunne intet sige om hvorvidt jeg når at gå i fødsel selv eller skal sættes igang.
Jeg fik tid til igangsættelsessamtale på lørdag og bliver senest sat igang i 42+0 d. 26. maj. Så max. 9 dage til lillemanden er ude, med mindre igangsættelsen ikke går som den skal og det trækker ud. Hun mente godt, at jeg vil kunne overtale dem til en tidligere igangsættelse på lørdag, hvis jeg har det rigtig skidt, hvilket jeg har allerede nu. Men vil på den anden side også SÅ gerne få mine egne veer, og derfor ser jeg om ikke jeg kan holde ud og håber på at jeg når at føde selv inden indgriben!
Drengebassen blev skudt til 3500-3600 g. Lige under gennemsnittet (gennemsnittet er 3550 g ved terminen) og helt perfekt 
Anmeld