Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Slettet

albertesmor skriver:

Nu spørger trådstarter hvad man kan gøre for at undgå, at du så åbenbart synes det er sjovere at gøre grin med mine svar end at forholde dig til emnet er dit problem.

Hvis en pige ikke hopper med på suttelegen har hun alledrede der vist at hun ikke er til noget som helst.

Jeg er yderst chokkeret over dine udtalelser og gør på ingen måde grin med dem

...Så pigen må ikke være med til suttelegen med mindre hun vil miste alle rettigheder til at sige ja><nej og bestemme over sin egen krop??

(Jeg synes på ingen måde at disse lege er i orden i den alder, men jeg synes dine ytringer i forhold til din historie er helt hen i vejret )

Du svarer trådstarter - jeg svarer dig, det er det debat går ud på, men vil dog give dig ret i, at dette mere er en diskussion, men det skyldes nok emnets tyngde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

slettet_7530

Swips.. skriver:

Jeg er yderst chokkeret over dine udtalelser og gør på ingen måde grin med dem

...Så pigen må ikke være med til suttelegen med mindre hun vil miste alle rettigheder til at sige ja><nej og bestemme over sin egen krop??

(Jeg synes på ingen måde at disse lege er i orden i den alder, men jeg synes dine ytringer i forhold til din historie er helt hen i vejret )

Du svarer trådstarter - jeg svarer dig, det er det debat går ud på, men vil dog give dig ret i, at dette mere er en diskussion, men det skyldes nok emnets tyngde..

Prøv og tage skyklapperne af og læs hvad det er jeg skriver.

Hvis ikke du kan debattere på mere sagligt niveau er det ikke mig du skal debattere med.

Anmeld

28. april 2010

Slettet

albertesmor skriver:

Prøv og tage skyklapperne af og læs hvad det er jeg skriver.

Hvis ikke du kan debattere på mere sagligt niveau er det ikke mig du skal debattere med.

Er det usagligt at være uenig med dig og blive chokkeret når du kommer med ekstreme ytringer?

Men du har ret - vi er udenfor emnet nu og bør slutte.

Anmeld

28. april 2010

<3

Groft sagt så mener jeg ikke at voldtægt kan forebygges, for ved forebyggelse indgår det en ide om at det er delt ansvar. OG DET ER DET IKKE.

En voldtægtsmand er en "predator" sagt på godt gammelt dansk. Så det kan aldrig være ofrets ansvar eller medansvar uanset hvordan man har været klædt, opført sig eller hvor man befandt sig.

En voldtægtsmand kan i mine øjne på mange områder sidestilles med terrorister. De slår til når man mindst venter det og det er sjældent man kan gøre noget ved det. Man er heldig at "slippe", hvis man tilfældigvis befinder sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Anmeld

28. april 2010

..

Som udgangspunkt er et nej et nej.

Uanset hvordan en kvinde ung pige vælger at gå rundt på gader og stræder ja så er det  stadig ikke ensbetydende med at hun er til fri afbenyttelse.

Når det så er sagt sad jeg en dag og overhørte en samtale mellem en flok  unge piger jeg vil tro de var fra 12-13 og op 16 år, de havde været til en fest i weekenden hvor de tilsyneladende havde leget en leg, det gik op for mig lidt inde i samtalen at de havde givet fyrene blowjop på skift, så skulle fyrene give dem karaktere, jeg må tilstå jeg var lige ved at knække mig da det gik op for mig hvad de snakkede om, da må jeg indrømme at jeg tænkte mit og også at hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste jeg synes faktisk det var meget sølle da jeg gik defra og tænkte gad vide om deres forældre ved hvad de har lavet sådan en fredag aften.

Jeg tror det næppe.

Men det var et sidespring jeg tro man som pige skal vide hvor egen grænser er og vise dem meget tydeligt, det kunne indebære at klæde sig lidt mindre udfordrende og drikke sig knap så stiv.

Bevare sin værdighed

Jeg ved det ik

Jeg er godt nok rystet over hvad jeg her læser, måtte læse det flere gange for at være sikker på jeg havde forstået det rigtigt:

"hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste"

HVORDAN kan man skrive sådan noget?? Det er ALDRIG NOGENSINDE pigens egen fejl hvis hun bliver voldtaget!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, det er tidligt at gøre den slags, man kan også blive seksuelt opstemt af et tungekys men derfor har man alligevel ikke sagt ja til andet end det man gør i øjeblikket.

ET NEJ ER ET NEJ!!

F*** det er altså væmmeligt at nogen tænker sådan..!

Anmeld

28. april 2010

Ansemusen

Jeg mener heller aldrig at det er pigens/kvindens egen fejl! Ligesom det heller ikke r et barns fejl hvis de bliver seksuelt misbrugt, selvom de måske ikke siger fra af frygt!

Selvfølgelig kan man i nogle tilfælde måske nedsætte risikoen for voldtægt hvis man klæder sig mindre udfordrende, ikke opfordrer til sex, tænder fyren osv. Altså noget man kan gøre for sin egen skyld og at mindske risikoen. Men man er saftsusema også i sin gode ret til at sige fra, selvom man har udfordrende tøj på, selvom man har kysset, selvom man har leget en sexleg, selvom man er midt i akten osv. Et nej er et nej uanset hvor langt man er nået!!

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Uh, de damer emnet var forebyggelse, ikke skyldsspørgsmålet.

Jeg tror modsat EJ, at voldtægt som emne bør indgå som del af sesksuelundervisningen, men i den forstand at de der kommer til at havne i den situation i fremtiden er de selvsamme mennesker der sidder i klassen, så jeg mener at netop dialog omkring respekt for ens krop, for hinanden og at voldtægt kan ske hjemme hos en ven eller ude på gaden, kan alt sammen være med til måske at give de unge et en bevidsthed om at voldtægt kan ske i alle situationer og for alle, og denne viden kan måske være med til at deres faresignaler kommer til udtryk i de situationer hvor deres grænser måske løbende overskrides og for nogen hvor det ender med voldtægt, det vil måske også gøre det lettere at man har en hel klar bevidsthed om hvad der er okey og ikke okey og derfor hvor ens grænser går. Altså hvad er acceptabel og hvad er ikke, det tror jeg i nogle af tilfældene kan være forbyggende, fordi det giver redskaber til at handle i situationen eller bagefter. I dag ser vi netop som albertesmor beskriver unge piger som ikke anser seksuelle ydelser som værende grænseoverskridende, men mere normalen, er det så ikke vores pligt som samfund og forældre at se hvad der foregår og forsøge at få disse piger og andre til at have helt klare grænser når det gælder deres krop. Begrundelsen for netop at angribe problemet på denne måde er netop denne udvikling og det faktum at et voldtægtsoffer føler sig delvis eller helt skyldig, hvis der kommer fokus på problemet både offentligt (skolen) og hjemme, kan det måske være med til at gøre denne skyldfølelse betydelig mindre eller i det mindste meget hurtigt få det fjernet, og det syntes jeg bestemt er det værd. 

Til orientering så efterlyser jeg ikke ting som jeg kan gøre for at undgå det igen, satser da meget på at det ikke sker igen, det jeg efterlyser er hvad vi som forældre kan gøre og kræve at samfundet gør for at denne udvikling som allerede, i min mening er kørt skævt, går endnu mere den forkerte vej. Bare for at gøre det klart men jeg påskønner alle jeres indlæg også selvom de ikke alle holder sig direkte til trådens emne. 

Tror jeg selv vil stoppe den her, da det her blev en langt mere følelsesmæssig debat, hvilket er forståelig, men egentlig ikke min hensigt da jeg startede den.. så tak de damer for de gode råd og input og hav en dejlig dag

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Macrolf skriver:

Jeg er godt nok rystet over hvad jeg her læser, måtte læse det flere gange for at være sikker på jeg havde forstået det rigtigt:

"hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste"

HVORDAN kan man skrive sådan noget?? Det er ALDRIG NOGENSINDE pigens egen fejl hvis hun bliver voldtaget!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, det er tidligt at gøre den slags, man kan også blive seksuelt opstemt af et tungekys men derfor har man alligevel ikke sagt ja til andet end det man gør i øjeblikket.

ET NEJ ER ET NEJ!!

F*** det er altså væmmeligt at nogen tænker sådan..!

Nu er du heldigvis ikke herre over hvad jeg tænker og ej jeg om hvad du tænker.

Vi snakker om hvilke signaler man sender og hvordanm an kan MINDSKE risikoen selv.

Anmeld

28. april 2010

Delilah

Tag selvforsvarstimer. Udover det er der ingen "Forebygningsmetoder" og selv det betyder jo ikke du er helt sikker da chokket sagtens kan overrumple dig.

Og til de kvinder der syntes man fortjener at blive voldtaget når de har udfordrende tøj på vil jeg bare sige at ligeledes har i fortjent at tage jeres frihed fra jer når i er så gammeldags.

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Anonym skriver:

Uh, de damer emnet var forebyggelse, ikke skyldsspørgsmålet.

Jeg tror modsat EJ, at voldtægt som emne bør indgå som del af sesksuelundervisningen, men i den forstand at de der kommer til at havne i den situation i fremtiden er de selvsamme mennesker der sidder i klassen, så jeg mener at netop dialog omkring respekt for ens krop, for hinanden og at voldtægt kan ske hjemme hos en ven eller ude på gaden, kan alt sammen være med til måske at give de unge et en bevidsthed om at voldtægt kan ske i alle situationer og for alle, og denne viden kan måske være med til at deres faresignaler kommer til udtryk i de situationer hvor deres grænser måske løbende overskrides og for nogen hvor det ender med voldtægt, det vil måske også gøre det lettere at man har en hel klar bevidsthed om hvad der er okey og ikke okey og derfor hvor ens grænser går. Altså hvad er acceptabel og hvad er ikke, det tror jeg i nogle af tilfældene kan være forbyggende, fordi det giver redskaber til at handle i situationen eller bagefter. I dag ser vi netop som albertesmor beskriver unge piger som ikke anser seksuelle ydelser som værende grænseoverskridende, men mere normalen, er det så ikke vores pligt som samfund og forældre at se hvad der foregår og forsøge at få disse piger og andre til at have helt klare grænser når det gælder deres krop. Begrundelsen for netop at angribe problemet på denne måde er netop denne udvikling og det faktum at et voldtægtsoffer føler sig delvis eller helt skyldig, hvis der kommer fokus på problemet både offentligt (skolen) og hjemme, kan det måske være med til at gøre denne skyldfølelse betydelig mindre eller i det mindste meget hurtigt få det fjernet, og det syntes jeg bestemt er det værd. 

Til orientering så efterlyser jeg ikke ting som jeg kan gøre for at undgå det igen, satser da meget på at det ikke sker igen, det jeg efterlyser er hvad vi som forældre kan gøre og kræve at samfundet gør for at denne udvikling som allerede, i min mening er kørt skævt, går endnu mere den forkerte vej. Bare for at gøre det klart men jeg påskønner alle jeres indlæg også selvom de ikke alle holder sig direkte til trådens emne. 

Tror jeg selv vil stoppe den her, da det her blev en langt mere følelsesmæssig debat, hvilket er forståelig, men egentlig ikke min hensigt da jeg startede den.. så tak de damer for de gode råd og input og hav en dejlig dag

Tak fordi du forstod mit budskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.