Voldtægt, hvordan kan det undgås???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Hansen97

Altså nu har jeg godt nok ikke været igennem alle indlæg...

Men forebygges kan det måske ved at kvinderne bliver mere bevidst om hvilke signaler de sender.

Nogle kan sagtens gå "udfordrende" klædt og attituden så siger at der absolut intet er at kommer efter her.. hvorimod andre går "udfordrende" klædt og attituden så er .. jeg er bare smækker lækker... og lidt en teaser...

Altså i bund og grund er det kun manden man kan plante skylden, men jeg må da også indrømme jeg kender mange og har set mange der lægger op til en masse og så alligevel hopper fra,.. og ja selvfølgelig skal manden lytte til nej'et, men også vide hvilke signaler man selv sender...

Men absolut er et nej et nej!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

nannanadja

jeg ved ikke helt hvordan det kan undgås, men her hjemme har vi snakket om at når vores datter begynder fester vil vi hente hende og bringe hende.. hun må ikke gå alene hjem også selv om det kun er nede fra byen..

jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige, men hvis det en dag sker slår hendes far ham ihjel!   det er sku snart så syg en verden med de ting der sker..

Anmeld

28. april 2010

nannanadja

jeg ved ikke helt hvordan det kan undgås, men her hjemme har vi snakket om at når vores datter begynder fester vil vi hente hende og bringe hende.. hun må ikke gå alene hjem også selv om det kun er nede fra byen..

jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige, men hvis det en dag sker slår hendes far ham ihjel!   det er sku snart så syg en verden med de ting der sker..

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Som udgangspunkt er et nej et nej.

Uanset hvordan en kvinde ung pige vælger at gå rundt på gader og stræder ja så er det  stadig ikke ensbetydende med at hun er til fri afbenyttelse.

Når det så er sagt sad jeg en dag og overhørte en samtale mellem en flok  unge piger jeg vil tro de var fra 12-13 og op 16 år, de havde været til en fest i weekenden hvor de tilsyneladende havde leget en leg, det gik op for mig lidt inde i samtalen at de havde givet fyrene blowjop på skift, så skulle fyrene give dem karaktere, jeg må tilstå jeg var lige ved at knække mig da det gik op for mig hvad de snakkede om, da må jeg indrømme at jeg tænkte mit og også at hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste jeg synes faktisk det var meget sølle da jeg gik defra og tænkte gad vide om deres forældre ved hvad de har lavet sådan en fredag aften.

Jeg tror det næppe.

Men det var et sidespring jeg tro man som pige skal vide hvor egen grænser er og vise dem meget tydeligt, det kunne indebære at klæde sig lidt mindre udfordrende og drikke sig knap så stiv.

Bevare sin værdighed

Jeg ved det ik

Anmeld

28. april 2010

Slettet

MoarJ skriver:

Til tider ja...

Av

Til trådstarter: Jeg mener ikke at Voldtægt hører ind under sexualundervisning, da det ikke har noget med sex at gøre.. Det er dog en god debat du har startet - hmm jeg ved sgu ikke hvad man kan gøre

Anmeld

28. april 2010

Slettet

albertesmor skriver:

Som udgangspunkt er et nej et nej.

Uanset hvordan en kvinde ung pige vælger at gå rundt på gader og stræder ja så er det  stadig ikke ensbetydende med at hun er til fri afbenyttelse.

Når det så er sagt sad jeg en dag og overhørte en samtale mellem en flok  unge piger jeg vil tro de var fra 12-13 og op 16 år, de havde været til en fest i weekenden hvor de tilsyneladende havde leget en leg, det gik op for mig lidt inde i samtalen at de havde givet fyrene blowjop på skift, så skulle fyrene give dem karaktere, jeg må tilstå jeg var lige ved at knække mig da det gik op for mig hvad de snakkede om, da må jeg indrømme at jeg tænkte mit og også at hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste jeg synes faktisk det var meget sølle da jeg gik defra og tænkte gad vide om deres forældre ved hvad de har lavet sådan en fredag aften.

Jeg tror det næppe.

Men det var et sidespring jeg tro man som pige skal vide hvor egen grænser er og vise dem meget tydeligt, det kunne indebære at klæde sig lidt mindre udfordrende og drikke sig knap så stiv.

Bevare sin værdighed

Jeg ved det ik

Jeg kan godt se hvad du mener ...ungdommen nu til dags

Jeg ser dog ikke hvorfor disse piger selv har bragt en evt. voldtægt på vej?? Du skriver "Som udgangspunkt er et nej et nej." Arrh come on! Er et nej kun et nej som udgangspunkt?? Ej vel

"hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste"  -Hold da op *Ryster på hovedet ikon* OG med andre ord ... Når DU SELV sutter pik på din mand - så er du også forpligtet til at sprede ben for ham efterfølgende, hvis han vil have det!! HUSK DET!!

(Beklager sprogbrug i mit indlæg, efterligner det citerede og understreger kun kynismen *suk*)

Anmeld

28. april 2010

Slettet

Men hvis man nu skulle lave en liste med forholdregler, gode råd til at undgå voldtægt hvad skal der så stå på den liste.

Du har selv været ude for noget som ikke var i orden og jeg føler virkelig med dig ... Det lyder lidt som om du efterlyser ting, du kan gøre for, at sikre dig, at det aldrig sker igen og sandheden er nok, at det kan du ikke.

Jeg tænker, at en forholdsregel kunne være ikke at sætte sig ind i en bil til en fremmed mand (Der dumper jeg selv - lod en gang tre indvandrefyre, jeg ikke kendte, kører mig hjem fra byen, jeg var fuld hvilket jo ikke gør det bedre, men forklarer dog hvorfor jeg ikke tænkte klart Nå men der skete intet ud over, at de holdt ind ved en tank og købte 20 grønne look til mig fordi jeg var løbet tør - de satte mig af ved mit hjem og kørte igen og jeg har aldrig set dem siden)

Min pointe? Jow, jeg satte mig selv i en potienlt farlig situation, men heldigvis for mig var disse unge mænd helt ufarlige og intet jeg kunne have gjort ville ændre dét faktum ...

Så vidt jeg kan forstå sker mange voldtægter i "vennelag" - hvordan skal man tage forbehold for det?? Grave sig ned, eller lade være med at have venner? = Helt sikker kan man aldrig være, men man kan da gøre ting som eksempelvis ikke gå alene hjem når det er mørkt, ikke efterlade sin drink når man er i byen, holde sig væk fra mænd (i vennekredsen) som man ikke føler sig tryg ved osv. osv.

Jeg tror at meget ondt kan undgås ved at lytte til sin mavefornemmelse ... også selvom man ikke altid kan lide hvad den fortæller eller synes det er særlig praktisk mv..

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Swips.. skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener ...ungdommen nu til dags

Jeg ser dog ikke hvorfor disse piger selv har bragt en evt. voldtægt på vej?? Du skriver "Som udgangspunkt er et nej et nej." Arrh come on! Er et nej kun et nej som udgangspunkt?? Ej vel

"hvis der er nogle af dem der bliver voldtaget er det saftsusme deres egen fejl, hvordan skulle fyren kunne forstå at hun sidder og sutter den af på ham det ene sekund men ikke vil i seng med ham det næste"  -Hold da op *Ryster på hovedet ikon* OG med andre ord ... Når DU SELV sutter pik på din mand - så er du også forpligtet til at sprede ben for ham efterfølgende, hvis han vil have det!! HUSK DET!!

(Beklager sprogbrug i mit indlæg, efterligner det citerede og understreger kun kynismen *suk*)

Hele pointen i det her et de unge piger skal prøve at bevare deres værdighed, helt ærligt at unge piger sutter den af ned i en alder af 12-13 år synes jeg er skræmmende i sig selv, og ja jeg mener at det kan være svært for en ung knægt på de der 13-14-15 år og vide hvad hun vil være med til og ikke.

Anmeld

28. april 2010

Slettet

albertesmor skriver:

Hele pointen i det her et de unge piger skal prøve at bevare deres værdighed, helt ærligt at unge piger sutter den af ned i en alder af 12-13 år synes jeg er skræmmende i sig selv, og ja jeg mener at det kan være svært for en ung knægt på de der 13-14-15 år og vide hvad hun vil være med til og ikke.

Så er det jo heldigt, at de unge piger trods alt ikke har mistet deres stemmer Så de unge mænd behøver ikke at fortvivle = når pigen siger "Ja" betyder det at der er grønt lyst og når hun siger "nej" så er festen slut, Øv Bøv dét er klart - men de skal nok overleve

Pigers værdighed kontra voldtægt? Jeg kan ikke se, at de to begreber på nogen som helst måde kan forbindes

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Så er det jo heldigt, at de unge piger trods alt ikke har mistet deres stemmer Så de unge mænd behøver ikke at fortvivle = når pigen siger "Ja" betyder det at der er grønt lyst og når hun siger "nej" så er festen slut, Øv Bøv dét er klart - men de skal nok overleve

Pigers værdighed kontra voldtægt? Jeg kan ikke se, at de to begreber på nogen som helst måde kan forbindes

Nu spørger trådstarter hvad man kan gøre for at undgå voldtægt, at du så åbenbart synes det er sjovere at gøre grin med mine svar end at forholde dig til emnet er dit problem.

Hvis en pige ikke hopper med på suttelegen har hun alledrede der vist at hun ikke er til noget som helst.

Iøvrigt var dette en episode jeg var vidne til og som den vågne læser ville have bemærket, skrev jeg at dette var et sidespring og jeg ikke vidste hvad man ellers kunne gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.