? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Diana...

Soap skriver:

Prøv forestil jer hvis folk bar sendte hunde ind og besørge sig i jeres haver , det må i jo syns er ok ? 

Og i så derefter skal ud og fjerne deres efterladenskaber + at jeres børn ikke vil kunne lege i sandkassen uden at komme til at lugte af tis 

Vil i helt ærlig syns at det er ok ? 

Ahh men altså for pokker da. 

igen et låg på sandkassen. og hmm ja min nabos hund får faktisk lov til at være i vores have fordi de ikke selv har have og hvis den laver noget samler de den om ellers gør jeg det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

slettet_7530

omvendt kunne man fristes til at spørge, hvorfor anskaffe sig en kat for at den skal rende ude det meste af tiden?? jeg har heller ikke anskaffet mig en hund som jeg bare lukker ud efter forgodtbefindende.

Synes man det er synd for kattens natur jamen så anskaf en kanin eller et hamster.

Det er også imod hundens natur at gå rundt med snor på

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Soap skriver:

Hov hov der blev skrevet overdrivelse fremmer forståelse !! 

Vi har låg på men det ændre skam ikke græsplæne situationen og om i katte ejere kan li det eller ej er det noget forbandet møg svineri at i ikke tager ansvar og følger loven !! 

Og så gider jeg ikke kommentere det yderligere 

Jamen hvorfor bliver du så ved med at kommenter sandkassen hvis der er låg på.

Hvad så med det mill andre dyr der er i naturen som også pisser i bede græs osv skal de så os bare i bur. selv om det er naturens dyr og faktisk ville være dyreplagerri og tage dem i bur. 

Anmeld

25. april 2010

Delilah

albertesmor skriver:

omvendt kunne man fristes til at spørge, hvorfor anskaffe sig en kat for at den skal rende ude det meste af tiden?? jeg har heller ikke anskaffet mig en hund som jeg bare lukker ud efter forgodtbefindende.

Synes man det er synd for kattens natur jamen så anskaf en kanin eller et hamster.

Det er også imod hundens natur at gå rundt med snor på

Men du GÅR vel med din hund ikke sandt? Den får vel lange ture ude i det fri? Det er langt fra alle katte der vil finde sig i at gå i en snor eller have halsbånd på, og selv der kan de stikke af, og hvis de ikke er van til at være ude katte kommer de måske ikke igen! 

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Delilah skriver:

Men du GÅR vel med din hund ikke sandt? Den får vel lange ture ude i det fri? Det er langt fra alle katte der vil finde sig i at gå i en snor eller have halsbånd på, og selv der kan de stikke af, og hvis de ikke er van til at være ude katte kommer de måske ikke igen! 

men omvendt må katteejere også forstå at fordi i har valgt at have kat så har vi andre altså nødvendigvis ikke.

Igen jeg forstår så ikke helt pointen med at have et dyr for at lukke det ud over halvdelen af dens vågne tid, resten af tiden sover den.

Anmeld

25. april 2010

Delilah

albertesmor skriver:

men omvendt må katteejere også forstå at fordi i har valgt at have kat så har vi andre altså nødvendigvis ikke.

Igen jeg forstår så ikke helt pointen med at have et dyr for at lukke det ud over halvdelen af dens vågne tid, resten af tiden sover den.

Nej men så igen har i heller ikke valgt at have ræve, fugle, mus, muldvarpe og andre dyr der befinder sig i en have. Og bare fordi DU ikke forstår hvad folk ser i en kat betyder det jo ikke at de er værdiløse. De fleste får kat fordi de mener dyr har en personlighed og ikke fordi de er en genstand der skal stå og se fin ud. 

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Nej men så igen har i heller ikke valgt at have ræve, fugle, mus, muldvarpe og andre dyr der befinder sig i en have. Og bare fordi DU ikke forstår hvad folk ser i en kat betyder det jo ikke at de er værdiløse. De fleste får kat fordi de mener dyr har en personlighed og ikke fordi de er en genstand der skal stå og se fin ud. 

Fugle muldvarpe osv osv er en del af naturen de overskider heller ikke mine ungers sandkasse eller for den sags skyld min terasse, hvis man vælger at have kat så hold den inde døre eller lav en stor løbegård som en skriver.

Hvad der er dit argument for at skaffe et givent dyr er jeg sådan set græskkatolsk overfor.

Anmeld

25. april 2010

Skouboe

Soap skriver:

Ja eller også skulle katte ejere lære at følge loven for den er i skam ikke hævet over 

Vi andre som ikke har kat burde holde op med at være så overbærerende og indfange jeres krapyl så i hver eneste gang kom til at betale for at få dem igen så kunne det være i kunne lære det 

Det synes jeg du skal gøre...

Først vil jeg gerne rette dig... du må IKKE skyde en kat på din grund! Jagttegn eller advarsler eller ej - katte er i lovmæssig forstand at betragte som ejendom, så det er hærværk, og du kan sigtes efter straffelovens §291.

Du må humant indfange og tilbageholde katten og kræve "løsepenge" af ejeren, svarende til den i loven fastsatte tarif - pt. 0,50 kr. om dagen!

Hvis du har et problem med katte, så henvend dig til dyrenes beskyttelse og spørg hvad du kan gøre for at holde dem ude af din have.

Og husk iøvrigt at katte ikke kan skide gennem et lukket låg på sandkassen, så hvis dit låg skal have nogen effekt, skal du huske at lukke det, når den ikke bliver brugt!

Har du iøvrigt prøvet at tage en snak med ejeren af de katte der er et problem for at se om I kan finde en løsning, eller er du bare typen der sidder og brokker dig i meget ucharmerende vendinger, uden at lette bagdelen og gøre noget ved problemet?

Anmeld

25. april 2010

Corn

Jeanne skriver:

De tør ikke komme i vores baghave mere Han har været efter dem en hel sommer, så de er skræmt væk derfra Men forhaven er et problem. Faktisk er problemet med katte blevet så stort her, at vores boligforening har indført at kattefolk skal betale 15 kr/mdr, så kan alle os uden kat hente noget gratis gå-væk-katte-spray

Det er da en god ordning...

For med naboens dyr som med naboen selv. Jeg holder meget af naboens selskab, men ville sku også hidse mig op hvis han begyndte at skide i min have...

Anmeld

25. april 2010

Delilah

albertesmor skriver:

Fugle muldvarpe osv osv er en del af naturen de overskider heller ikke mine ungers sandkasse eller for den sags skyld min terasse, hvis man vælger at have kat så hold den inde døre eller lav en stor løbegård som en skriver.

Hvad der er dit argument for at skaffe et givent dyr er jeg sådan set græskkatolsk overfor.

Katte er faktisk også en del af naturen selvom du ikke er klar over det. Og jo faktisk er meget af den lort der er i sandkasser fra ræve såvel som katte. 

Det er da åbentlyst hvorfor man får sig en kat så du kan være græskkattolsk eller hvad du nu end vil være. Man får sig et kæledyr fordi man kan lide det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.