? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

heaven

og undskyld mig.....

hvad med lige generelt at holde sig til emnet spørger jeg bare??

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

slettet_7530

Men du GÅR vel med din hund ikke sandt? Den får vel lange ture ude i det fri? Det er langt fra alle katte der vil finde sig i at gå i en snor eller have halsbånd på, og selv der kan de stikke af, og hvis de ikke er van til at være ude katte kommer de måske ikke igen! 

Ja det gør jeg også selvom min hund ikke bryder sig om at have snor på og det er imod dens natur, for der en lov der siger at man skal holde sin hund i snor, men det kunne da være jeg idag bare skulle lukke den ud og lad den passe sig selv, sikke et ramaskrig der ville blive

Anmeld

25. april 2010

heaven

albertesmor skriver:

Ja det gør jeg også selvom min hund ikke bryder sig om at have snor på og det er imod dens natur, for der en lov der siger at man skal holde sin hund i snor, men det kunne da være jeg idag bare skulle lukke den ud og lad den passe sig selv, sikke et ramaskrig der ville blive

du mener ikke der er forskel på hundens og kattens "natur"??

Jannie - over and out i tråden her - mener man burde oprette en ny.

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

heaven skriver:

du mener ikke der er forskel på hundens og kattens "natur"??

Jannie - over and out i tråden her - mener man burde oprette en ny.

Nej det mener jeg faktisk ikke.

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Og så lige lidt for at understrege at der faktisk aldrig har levet vilde katte i Danmark og man derfor ikke burde anskaffe sig en hvis man vil dyret det bedste, eller tænker på dets natur

Fra naturen side har Danmark aldrig haft vilde katte. De katte som vi idag betegner som vilde eller vildtlevende, stammer alle i sin tid fra en tam og kælen kat.

På et eller andet tidspunkt har en tam kat født killinger, og uden kontakt til mennesker, vokser de killinger op til det vi kender som en vild kat (en ustimuleret menneskevant kat). Dvs. de vildtlevende katte der holder til i baggårde o.lign. stammer fra tamkatte, der er blevet smidt ud eller forladt.

Anmeld

25. april 2010

Svei

Anonym skriver:

Vi snakker om at købe kat men har aldrig haft kat før så vi er lidt i tvivl om rigtig mange ting.

Vi har tre børn og bor i hus. Hvis vi skal have kat, skal det være en kat der kan være ude.

Køber man en killing hvor mange mdr skal den så være inde, før man får kattelem og derved giver den mulighed for at løbe ind og ud? Er det ok at begrænse hvor den kan være i dagtiden når vi ikke er hjemme?

Er det et stort arbejde at gøre den renlig? Vi vil anskaffe den i sommerferien hvor vi ikke skal nogen steder hen!

Hopper en kat op til mindre børn i deres senge om natten?

Hvor finder eller hvad kan jeg skaffe af information om det at have kat, sådan helt basic! Jeg er opvokset med hunde, så er noget på bar bund!

Vælger liiige at være anonym da ungerne intet må vide før det er en fast beslutning og min hundefamilie gider jeg ikke høre på!

Vi fik tre killinger, de var inde i skuret nogle dage og ellers bare ude. De er kun udekatte da vi ikke ønsker dem inde. Det fungerer fint og så gør de også gavn ved at fange mus og andet.

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Yrsa skriver:

Vi fik tre killinger, de var inde i skuret nogle dage og ellers bare ude. De er kun udekatte da vi ikke ønsker dem inde. Det fungerer fint og så gør de også gavn ved at fange mus og andet.

Det nemlig det de gør ;) 

Dog vores den ene havde sidste sommer lavet en hel kirkegård ned under bilen hi hi den dræber dem nemlig kun spiser dem ikke så der lå på over en weekend 17 døde mus AD hvor klamt. han har heldigvis ikke gjort det siden ;)

Anmeld

25. april 2010

Svei

Diana... skriver:

Det nemlig det de gør  

Dog vores den ene havde sidste sommer lavet en hel kirkegård ned under bilen hi hi den dræber dem nemlig kun spiser dem ikke så der lå på over en weekend 17 døde mus AD hvor klamt. han har heldigvis ikke gjort det siden

Hihi...men han tog dem da... det er da super

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Yrsa skriver:

Hihi...men han tog dem da... det er da super

Det jo det han gjorde. dygtig kat :) 

Anmeld

25. april 2010

Diana...

albertesmor skriver:

Jamen det synes jeg da du skal gøre så. Så må vi håbe din hund er lige så klog som en kat i naturen hvad jeg tvivler på! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.