? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Jibbe

Jeg har 2 udekatte. Vi fik dem da de var 12 uger og der havde de lært at bruge kattebakken. Efter 14 dage inde så tog vi dem med ud i haven nogle dage i træk og sørgede for at de hele tiden kunne se/høre os hvis de vovede sig for langt væk.

De er begge to kastreret og steriliseret så vi har ingen problemer haft med katte i løbetid eller hankatten som skulle afmærke sit territorie.

Vores hunkat sover i fodenden af vores seng, det har hun altid gjort og hvis man ikke vil have det så skal døren lukkes.

Jeg ved endnu ikke hvordan de reagerer på at der kommer en lille ny i familien, da det er vores første barn, men tror vi tager det lidt løbene.

Der er selvfølgelig en masse overvejelser om det er udekatte man skal have, fx om man leve med at de kan blive kørt ned eller der er en eller anden nabo som ikke kan klare katte hvor man får et problem. Men man kunne jo også starte med at snakke med naboerne om at man har tænkt sig at få en udekat, og der kan de jo så komme med deres meninger. Det er rart at høre dem på forhånd og udelukke evt. konflikter på den måde. Jeg ved godt at katte går længere væk end til den nærmeste nabo, men man kan da undgå de værste konflikter sådan.

Hilsen Lisbeth (som aldrig har haft problemer med kattehadende naboer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Delilah

Tvilling skriver:

Det er HELT hen i hegnet det der!!.

Naboerne må IKKE skyde katten trods overdrivelse fremmer forståelsen, dette  er lig med politi anmeldelse og STOR bøde. Og denne information er af personlig erfaring.

Til trådstarter: Det er korrekt at det kræver ansvar at anskaffe sig kat på samme niveau som at have hund. Og ja lovgivningen er ikke at tage fejl af. Men der skal foreligge 3 advarsler fra naboerne hvis din kat er til gene. Som er udover mundtlige. Og nej katten skal IKKE øretatoveres.

12 uger kan du anskaffe dig en kat. Vi klarede kattebakken 1 uge, så havde han lært det. Vi har valgt ikke at have kattelem. Vi lukker ham ud og ind. Og bestemmer derved også en del. Vores er eks ude hver nat. Han er IKKE i kælderen hvor vi har børneværelse og soveværelse. Og når vi ikke er hjemme er han i køkkenalrum - gang og toilet.

Håber svaret er anvendeligt. Og du IKKE lader dig skræmmer af dig brugere som helt klart ikke kan lide katte og ikke er objektive

V Tviling

desværre må naboer, ifølge loven, gerne skyde katte hvis de har advaret ejeren om det først. Det er en lov der skal laves om på og der er rigtig mange der kæmper for at få nogle ordentlige dyremishandlings love her i danmark!

Anmeld

25. april 2010

Soap

Det er nemlig korrekt men der kræver at man har jagt tegn

Prøv bar google katte lov og se hvad som kommer frem 

Jeg kunne ikke drømme om at skrive sådan noget hvis jeg ikke var 100 % sikker 

Anmeld

25. april 2010

Soap

PS det har da intet at gøre med at være objektiv eller ej 

Det handler om loven og lovgivning på området som vi alle skal følge men som mange bar vælger at se gennem fingre med 

Fordi de andre røver en 7/11 behøver du jo ikke at gøre det vel 

Anmeld

25. april 2010

oo

jeg har en 9 år gammel hankat som er udekat. det var han først da jeg fik ham og boede i Albertslund. så flyttede vi til nørrebro hvor han var indekat nogle år og nu bor vi i skoven hernede på sydfyn og her er han igen udekat.

vi har heller ikke kattelem og bestemmer derfor hvornår han er ude. dette primært fordi der er jagt i skoven store dele af året, så vi holder ham for det meste inde om vinteren (nu hader han også sne af et godt hjerte, så han nægter at gå ud hvis der er hvidt). dog har vi talt med godsejeren som ejer vores hus og skoven omkring os og han siger, at selvom man MÅ skyde katte som jæger, så er det MEGET ilde set hernede. vi holder ham nu alligevel inde når de er tæt på huset. naboer har vi ikke haft problemer med, og selvom der er halvlangt mellem husene hernede, så har vi da ofte besøg af andre katte. men altså ikke så det på nogen måde er et problem!

da jeg fik ham holdt jeg ham inde en to måneders tid inden jeg lukkede ham ud. dette for at han skulle vide hvor han boede.... da vi så flyttede herned talte vi med dyrelægen om hvad der var klogest at gøre, så han ikke løb væk, og han sagde hold ham inde en måned eller to og i den tid så tag pøllerne fra hans kattebakke og læg i hegnet på jeres grund, så kan han altid sniffe sig frem til hvor han bor

vi fik ham øretatoveret og han er ved anden lejlighed blevet kastreret, så han render i hvert fald ikke og laver killinger og tiltrækker sygdomme den vej. til gengæld skal man jo lige være obs på tæger og orm. i sommerhalvåret fjerner vi mange tæger (også selvom han får tægegift i pelsen) og han når at få et par ormepiller (fordi han jo drikker af urent vand osv).

han har desuden IKKE halsbånd på, for det kan snildt hænge fast i grene og buske og kværke ham.

og det med at give ham sele på og gå en veldresseret tur, den går overhovedet ikke med August!

ps. han har stort set været renlig fra jeg fik ham

Anmeld

25. april 2010

Corn

Soap skriver:

Jeg må tilstå jeg selv mener at en god kat er en død kat for hold op hvor er jeg træt af naboernes katte og deres efterladenskaber i vores sandkasse trods låg? Og på vores græsplæne føj føj føj 

Når man ikke tåler kat, kan lide kat eller vil have kat, så er det rigtig irriterende at naboens kat skider og pisser i hele haven, så når ungerne har leget ude, så stinker de langt væk af kattepis, som ikke er til at tage fejl af.

Min hund render jo ikke og skider og pisser i deres haver... Det har jeg jo sørget for... Hvorfor skulle det så være anderledes for katte-ejere???

Anmeld

25. april 2010

Soap

Macaab skriver:

Når man ikke tåler kat, kan lide kat eller vil have kat, så er det rigtig irriterende at naboens kat skider og pisser i hele haven, så når ungerne har leget ude, så stinker de langt væk af kattepis, som ikke er til at tage fejl af.

Min hund render jo ikke og skider og pisser i deres haver... Det har jeg jo sørget for... Hvorfor skulle det så være anderledes for katte-ejere???

My point 

Anmeld

25. april 2010

Pia.

Soap skriver:

I en kattegård skam da 

Og den er skam god nok , ring til dit lokale politi og få det bekræftet hvis du ikke tror mig 

Det er fuldstændig korrekt det du skriver ... Nu er min kat kun inde kat han går slet ikke ud, ligger allerhøjst og slikker solkin på fliserne... Men ja alle dyr ejet af peroner skal holdes på eget matrikel - lige gyldigt om det er en hund, kat eller andre levende væsner...

Knus Pia

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Macaab skriver:

Ja jeg har overvejet om ikke jeg skal lukke vores hund ind i naboens have Hun har 2 katte og hold da op hvor de skider i vores forhave (der kommer hunden ikke)

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Vi har ude katte og der er IKKE i bur og kommer det heller ikke. De er hjemme om natten for det meste og ude om dagen vores den ene er stort set ude hele sommeren kommer lige ind og spiser en gang i mellem. 

Og så har vi alle naboens katte så hyggeligt ;) 

Vi elsker katte det er så hyggeligt et dyr er allevegne også i sengene og på køleskabet osv de er renlige osv. 

De gider ikke rigtig vores søn og han gider dem lidt for meget men mon ikke de gider snakke med ham når han bliver lidt større. 

Knus Diana der slet ikke kan hidse sig op over naboens katte i min have det høre da bare til der er så mange der har ude katte og hvis man ikke kan tåle katte i sin havde må man da finde sig et sted at bo hvor der ikke er katte! Vi kom en dag hjem vi havde lige været inde hos naboen og da vi kom hjem kom der 5 katte løbende ud hi hi vi havde glem og lukke vinduet og katte skålen var tom så hyggeligt så havde vores hankat da lige hold fest. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.