jeg har en 9 år gammel hankat som er udekat. det var han først da jeg fik ham og boede i Albertslund. så flyttede vi til nørrebro hvor han var indekat nogle år og nu bor vi i skoven hernede på sydfyn og her er han igen udekat.
vi har heller ikke kattelem og bestemmer derfor hvornår han er ude. dette primært fordi der er jagt i skoven store dele af året, så vi holder ham for det meste inde om vinteren (nu hader han også sne af et godt hjerte, så han nægter at gå ud hvis der er hvidt). dog har vi talt med godsejeren som ejer vores hus og skoven omkring os og han siger, at selvom man MÅ skyde katte som jæger, så er det MEGET ilde set hernede. vi holder ham nu alligevel inde når de er tæt på huset. naboer har vi ikke haft problemer med, og selvom der er halvlangt mellem husene hernede, så har vi da ofte besøg af andre katte. men altså ikke så det på nogen måde er et problem!
da jeg fik ham holdt jeg ham inde en to måneders tid inden jeg lukkede ham ud. dette for at han skulle vide hvor han boede.... da vi så flyttede herned talte vi med dyrelægen om hvad der var klogest at gøre, så han ikke løb væk, og han sagde hold ham inde en måned eller to og i den tid så tag pøllerne fra hans kattebakke og læg i hegnet på jeres grund, så kan han altid sniffe sig frem til hvor han bor 
vi fik ham øretatoveret og han er ved anden lejlighed blevet kastreret, så han render i hvert fald ikke og laver killinger og tiltrækker sygdomme den vej. til gengæld skal man jo lige være obs på tæger og orm. i sommerhalvåret fjerner vi mange tæger (også selvom han får tægegift i pelsen) og han når at få et par ormepiller (fordi han jo drikker af urent vand osv).
han har desuden IKKE halsbånd på, for det kan snildt hænge fast i grene og buske og kværke ham.
og det med at give ham sele på og gå en veldresseret tur, den går overhovedet ikke med August! 
ps. han har stort set været renlig fra jeg fik ham
Anmeld