Jeg har ikke læst hele denne tråd....men vil blot bidrage med lidt personlige erfaringer.
Jeg har aldrig haft kat og har generelt ikke noget imod katte. Dog synes jeg du bør overveje nøje, hvilke muligheder og udfordringer du skaber for dig og din kat ifht. der hvor du bor og hvem du bor i nærheden af.
Jeg er plaget af naboens katte - i den grad. Jeg har pænt sagt det til naboen et par gange, men uden resultat. Jeg ønsker ikke at indfange eller politianmelde nogen som helst, men synes det må være katteejerens ansvar at gøre noget ved problemet. Jeg ved det er et stort problem rundt omkring med løsgående katte som generer andre.
Derfor tænk over hvad du vil gøre i det tilfælde at din kat generer dine medmennesker og evt. klager herover.
Der er jo masser af muligheder for at minimerer generne, lav et sandkatte-bed i din egen have til besørgelse, lav lege muligheder i din have, indhegn din have, så den har knap så frit spil og giv den masser at lege med og kradse i i din have. Katte skal jo også aktiveres, så snak med den dagligt.
Uanset hvilket dyr man anskaffer sig, skal man tænke sig grundigt om.
Jeg håber du finder den rigtige løsning.
Anmeld