? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

slettet_7530

Diana... skriver:

Jamen det synes jeg da du skal gøre så. Så må vi håbe din hund er lige så klog som en kat i naturen hvad jeg tvivler på! 

nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Mussen2

Jeg har ikke læst hele denne tråd....men vil blot bidrage med lidt personlige erfaringer.

Jeg har aldrig haft kat og har generelt ikke noget imod katte. Dog synes jeg du bør overveje nøje, hvilke muligheder og udfordringer du skaber for dig og din kat ifht. der hvor du bor og hvem du bor i nærheden af.

Jeg er plaget af naboens katte - i den grad. Jeg har pænt sagt det til naboen et par gange, men uden resultat. Jeg ønsker ikke at indfange eller politianmelde nogen som helst, men synes det må være katteejerens ansvar at gøre noget ved problemet. Jeg ved det er et stort problem rundt omkring med løsgående katte som generer andre.

Derfor tænk over hvad du vil gøre i det tilfælde at din kat generer dine medmennesker og evt. klager herover.

Der er jo masser af muligheder for at minimerer generne, lav et sandkatte-bed i din egen have til besørgelse, lav lege muligheder i din have, indhegn din have, så den har knap så frit spil og giv den masser at lege med og kradse i i din have. Katte skal jo også aktiveres, så snak med den dagligt.

Uanset hvilket dyr man anskaffer sig, skal man tænke sig grundigt om.

Jeg håber du finder den rigtige løsning.

Anmeld

25. april 2010

lollandpigen

albertesmor skriver:

omvendt kunne man fristes til at spørge, hvorfor anskaffe sig en kat for at den skal rende ude det meste af tiden?? jeg har heller ikke anskaffet mig en hund som jeg bare lukker ud efter forgodtbefindende.

Synes man det er synd for kattens natur jamen så anskaf en kanin eller et hamster.

Det er også imod hundens natur at gå rundt med snor på

Hej tøser...

Bliver lige nød til at komme med min kommentar til det det her.... Vi har 2 katte der begge er 7 år de har altid været både inde og ude katte med kattelem. De har dog altid været rigtigt dovne og tilbragt det meste af tiden inde. Her for 6 mådr siden begyndte de at blive så dovne at de ikke gad at gå ud når de skulle tisse så det gjorde man da bare indenfor og pludselig var der katte pis over det hele..... De resulterede i at begge katte røg ud og katte lemmen blev fjernet. Nu er begge katte ude katte og vi har aldrig haft 2 katte som er så selvskabelige som de er nu. De kommer løbende når vi kommer hjem, går med i haven og bare har lyst til at snakke emd børnene og virker meget mere glæde. Så synes bestemt ikke det er synd at have en kat der kun er ude kat.

Vi bor på en nedlagt landejendom og kattene kan sove både i fyrrum og i ladne så selvføgelig de kan komme i tørvejr hvis det regner. Vi har lavet dne aftale at de gerne må komme ind hvis man snakker med dem og holder øje med dem og sætter dem ud igen når man ikke gider snakke emd dem mere, men mærkeligt nok gider kattene ikke komme ind mere...... Vil da gerne lige høre hvis der er nogle der mener det er synd at have katte på den måde??!!!!

Mange hilsner fra mig

Anmeld

25. april 2010

NoName

Jeg synes helt ærligt, at det er totalt respektløst, at i diskuterer hvorvidt katte skal dø eller ikke!

Der sidder en bag skærmen, som ønsker sig en kat, og spørg egentlig bare ind til tingene omkring det at have en kat..

Opret da en debat, hvor i kan diskuterer hvorvidt katte skal dø eller er klamme dyr!!!! I kan sguda ikke være det der bekendt!!!

Til TS: En kat er et rigtig rigtig godt dyr, som på ingen måde behøver at blive spærret inde i et lille bur! - Hvis nabpen klager, jamen så må man jo tage den derfra...

Alle de andre svar du søgte, er der en masse andre der har svaret på!

Helt enig Marikka...

Jeg kan rigtig godt lide katte og hunde og de fleste andre dyr med pels, som jeg også tidligere har skrevet i denne tråd. Var slet ikke klar over at der fantes en lov om katte på den måde, fandt det lidt komisk/humoristisk at man forstå mig ret "bare må slå den ihjel". Har også undret mig over den lidt kedelige retning tråden har taget, og havde egentlig besluttet mig for ikke at blande mig i debatten mere. Synes det er synd for TS, men har desværre ikke kat mere (har haft inde kat) så jeg kan ikke bidrage med nogle gode råd.

MEN selvom jeg godt kan lige katte, så synes jeg stadig det er lidt træls at de skider i min have

Majken - der faktisk har siddet og hygget med naboens kat i dag.

Anmeld

25. april 2010

smokin

Anonym skriver:

Vi snakker om at købe kat men har aldrig haft kat før så vi er lidt i tvivl om rigtig mange ting.

Vi har tre børn og bor i hus. Hvis vi skal have kat, skal det være en kat der kan være ude.

Køber man en killing hvor mange mdr skal den så være inde, før man får kattelem og derved giver den mulighed for at løbe ind og ud? Er det ok at begrænse hvor den kan være i dagtiden når vi ikke er hjemme?

Er det et stort arbejde at gøre den renlig? Vi vil anskaffe den i sommerferien hvor vi ikke skal nogen steder hen!

Hopper en kat op til mindre børn i deres senge om natten?

Hvor finder eller hvad kan jeg skaffe af information om det at have kat, sådan helt basic! Jeg er opvokset med hunde, så er noget på bar bund!

Vælger liiige at være anonym da ungerne intet må vide før det er en fast beslutning og min hundefamilie gider jeg ikke høre på!

Måske det ville være nemmere for jeres vedkommende at få en ungkat der allerede er renlig?

Vores katte hopper ikke op til børn om natten, men min tantes kat går ind i barnevognen til babyen og ligger sig i hovedet på barnet... og det har jeg personligt meget svært ved at håndtere... når baby ikke er så stor

Anmeld

26. april 2010

Tvilling

Skouboe skriver:

Det synes jeg du skal gøre...

Først vil jeg gerne rette dig... du må IKKE skyde en kat på din grund! Jagttegn eller advarsler eller ej - katte er i lovmæssig forstand at betragte som ejendom, så det er hærværk, og du kan sigtes efter straffelovens §291.

Du må humant indfange og tilbageholde katten og kræve "løsepenge" af ejeren, svarende til den i loven fastsatte tarif - pt. 0,50 kr. om dagen!

Hvis du har et problem med katte, så henvend dig til dyrenes beskyttelse og spørg hvad du kan gøre for at holde dem ude af din have.

Og husk iøvrigt at katte ikke kan skide gennem et lukket låg på sandkassen, så hvis dit låg skal have nogen effekt, skal du huske at lukke det, når den ikke bliver brugt!

Har du iøvrigt prøvet at tage en snak med ejeren af de katte der er et problem for at se om I kan finde en løsning, eller er du bare typen der sidder og brokker dig i meget ucharmerende vendinger, uden at lette bagdelen og gøre noget ved problemet?

Lige præcis. Jeg har nemlig selv talt med dyrens beskyttelse.

Og synes det respektløs at folk kan diskutere sådan et emne.

Et dyr er et dyr.

Anmeld

26. april 2010

Shibby

Vi har en ude/inde mis <3 Hvis naboerne brokker sig så blir han indekat,men det har endnu ikk været tilfældet I kunne jo vælge at jeres kommene mis kun blir indekat. Så er problemet jo løst ^^

Lige et billede af vores ude/inde mis <3

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.