? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Laulund87

Skouboe skriver:

Det synes jeg du skal gøre...

Først vil jeg gerne rette dig... du må IKKE skyde en kat på din grund! Jagttegn eller advarsler eller ej - katte er i lovmæssig forstand at betragte som ejendom, så det er hærværk, og du kan sigtes efter straffelovens §291.

Du må humant indfange og tilbageholde katten og kræve "løsepenge" af ejeren, svarende til den i loven fastsatte tarif - pt. 0,50 kr. om dagen!

Hvis du har et problem med katte, så henvend dig til dyrenes beskyttelse og spørg hvad du kan gøre for at holde dem ude af din have.

Og husk iøvrigt at katte ikke kan skide gennem et lukket låg på sandkassen, så hvis dit låg skal have nogen effekt, skal du huske at lukke det, når den ikke bliver brugt!

Har du iøvrigt prøvet at tage en snak med ejeren af de katte der er et problem for at se om I kan finde en løsning, eller er du bare typen der sidder og brokker dig i meget ucharmerende vendinger, uden at lette bagdelen og gøre noget ved problemet?

hvor godt skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Skouboe

Macaab skriver:

Ja vi snakkede faktisk om en overgang, at begynde morgen-luftningen i deres have...

Jeg lukker hunden ud i haven, så snart jeg ser en kat. Fandeme nej om jeg vil have dem rendende... De æder fuglene som vi fodrer, kradser hunden og ungerne, og efterlader mindre pæne gaver... Og jeg har ikke valgt dem til.

Så med respekt for dem der passer deres dyr, holder dem på egen grund osv, så  har jeg lige så lidt respekt for dem der er har "udekatte" på den måde at de får lov at rende som det passer dem...

Det er faktisk en rigtig god måde at holde katte ude - en anden der kan fungere er en spand vand, eller en vandpistol...

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Skouboe skriver:

Det synes jeg du skal gøre...

Først vil jeg gerne rette dig... du må IKKE skyde en kat på din grund! Jagttegn eller advarsler eller ej - katte er i lovmæssig forstand at betragte som ejendom, så det er hærværk, og du kan sigtes efter straffelovens §291.

Du må humant indfange og tilbageholde katten og kræve "løsepenge" af ejeren, svarende til den i loven fastsatte tarif - pt. 0,50 kr. om dagen!

Hvis du har et problem med katte, så henvend dig til dyrenes beskyttelse og spørg hvad du kan gøre for at holde dem ude af din have.

Og husk iøvrigt at katte ikke kan skide gennem et lukket låg på sandkassen, så hvis dit låg skal have nogen effekt, skal du huske at lukke det, når den ikke bliver brugt!

Har du iøvrigt prøvet at tage en snak med ejeren af de katte der er et problem for at se om I kan finde en løsning, eller er du bare typen der sidder og brokker dig i meget ucharmerende vendinger, uden at lette bagdelen og gøre noget ved problemet?

Tommels op skulle der lige være men jeg havde ikke lige en hi hi ;) 

super indlæg!

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Katte er faktisk også en del af naturen selvom du ikke er klar over det. Og jo faktisk er meget af den lort der er i sandkasser fra ræve såvel som katte. 

Det er da åbentlyst hvorfor man får sig en kat så du kan være græskkattolsk eller hvad du nu end vil være. Man får sig et kæledyr fordi man kan lide det.

Der står ikke idiot i panden af mig jeg kan godt se forskel på en ræve og en kattelort.

Nej hvad der er dyrplageri er at anskaffe sig en kat overhovdet for det er imod dens natur.

Så er sagen uddebatteret fra min side

Anmeld

25. april 2010

Corn

Skouboe skriver:

Det er faktisk en rigtig god måde at holde katte ude - en anden der kan fungere er en spand vand, eller en vandpistol...

Ja vand bruger vi rigtig tit... Men selvom hunden jagter dem ud og vandet skræmmer dem, så er de lynhurtigt tilbage igen... Og så er det at det bliver hamrende irriterende

Anmeld

25. april 2010

Delilah

albertesmor skriver:

Derstår ikke idiot i panden af mig jeg kan godt se forskel på en ræve og en kattelort.

Nej hvad der er dyrplageri er at anskaffe sig en kat overhovdet for det er imod dens natur.

Så er sagen uddebatteret fra min side

Det er det også med ALLE andre dyr i hele verden. Det er imod deres natur. Ingen skulle have kældedyr overhovedet, faktisk skulle de bare skydes så vi mennesker kan herske supremt.

Det lyder ikke til at være en rar verden.

Har du kigget andre steder?

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Delilah skriver:

Det er det også med ALLE andre dyr i hele verden. Det er imod deres natur. Ingen skulle have kældedyr overhovedet, faktisk skulle de bare skydes så vi mennesker kan herske supremt.

Det lyder ikke til at være en rar verden.

Har du kigget andre steder?

Nej lad dem være der hvor de hører til.

Din verden er meget sort og hvid

Anmeld

25. april 2010

Delilah

albertesmor skriver:

Nej lad dem være der hvor de hører til.

Din verden er meget sort og hvid

Der mener jeg til gengæld din verden er sort hvid. 

Anmeld

25. april 2010

slettet_7530

Der mener jeg til gengæld din verden er sort hvid. 

Altså du skriver om dyrenes velfærd og hvad der er imod deres natur, INGEN dyr er vant til at komme ind i en familie og blive brugt som nusseklud og krammebamse når det passer mennesket, så min pointe er sådan set bare at hvis man er så OBS på dyrenes natur så burde man nok slet ikke anskaffe sig et dyr

Anmeld

25. april 2010

heaven

Soap skriver:

Jeg gjorde såmænd også bar trådstarter opmærksom på at det faktisk var ulovligt at ha "udekat" når den færdes andre steder end hjemme ..... 

så var det måske en ide at stoppe der?? Du har da vist seriøst en dårlig dag, og det er da synd for dig. Håber du har nogen omkring dig, der kan give dig et kram.

Synes ikke det er helt "på sin plads" at udvikle tråden på den måde. Dine "jeg-hader- katte-skider-i-min-sandkasse-udtalelser" var rent faktisk IKKE det der bliver spurgt ind til.

dette er et indlæg, hvor en bruger spørger ind til det at have/anskaffe sig en kat!!!

Opret dog en ny tråd med dine tanker....

Jannie - med 2 udekatte, og glad for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.