? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.187 visninger
86 svar
0 synes godt om
25. april 2010

Anonym trådstarter

Vi snakker om at købe kat men har aldrig haft kat før så vi er lidt i tvivl om rigtig mange ting.

Vi har tre børn og bor i hus. Hvis vi skal have kat, skal det være en kat der kan være ude.

Køber man en killing hvor mange mdr skal den så være inde, før man får kattelem og derved giver den mulighed for at løbe ind og ud? Er det ok at begrænse hvor den kan være i dagtiden når vi ikke er hjemme?

Er det et stort arbejde at gøre den renlig? Vi vil anskaffe den i sommerferien hvor vi ikke skal nogen steder hen!

Hopper en kat op til mindre børn i deres senge om natten?

Hvor finder eller hvad kan jeg skaffe af information om det at have kat, sådan helt basic! Jeg er opvokset med hunde, så er noget på bar bund!

Vælger liiige at være anonym da ungerne intet må vide før det er en fast beslutning og min hundefamilie gider jeg ikke høre på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Hejsa 

Jeg ved ikke om du er klar over det men der er faktisk en lovgivning om at hverken hunde eller katte må strejfe

De SKAL holdes på eget matrikel 

Anmeld

25. april 2010

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg ved ikke om du er klar over det men der er faktisk en lovgivning om at hverken hunde eller katte må strejfe

De SKAL holdes på eget matrikel 

Øhhhh det har jeg godt nok aldrig hørt! Og du vil mene at man kan holde en kat inde på matriklen på hvilken måde??

Det vil så sige at alle katte skal være indekatte?

Ej undskyld men det er så en lovgivning der er umulig at efterleve!

Så er der da et par katteejere der står til bøde her ved os, for vores have er da flittigt besøgt af katte

Anmeld

25. april 2010

Soap

I en kattegård skam da 

Og den er skam god nok , ring til dit lokale politi og få det bekræftet hvis du ikke tror mig 

Anmeld

25. april 2010

Anonym trådstarter

Det er nu ikke fordi jeg ikke tror dig, har bare aldrig set en kattegård. Men det betyder så at vi ikke skal have kat........desværre!!

Så er det dilemma jo løst!

Anmeld

25. april 2010

Soap

Jeg skal lige se om jeg kan finde linket til dig hvor der står helt nøjagtigt hvordan og hvorledes 

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Det er desværre rigtigt nok. Det er en dybt uddateret lov og medmindre det genere nogen omkring dig syntes jeg du skal gøre det. 

Du skal lukke katten ud når du finder det rigtigt. Den skal selvfølgelig lige vende sig til at i er dens familie, i kan eventuelt tage den lidt ud i haven sammen med jer så den føler sig lidt mere tryk ved at være der. I bør dog ikke lukke den ude af øjesyn før den bliver chippet/øremærket da i vel gerne vil kunne finde den hvis noget går galt. 

I bør aldrig lade en kat være alene med et spædbarn uanset hvor sød den er. Noget kan gå galt og så skal i være der. Så jeg vil sige at i ikke bør lade barnet sove med katten før det bliver større.

Desuden er det helt iorden at holde katten indendørs når i ikke er hjemme så længe den har adgang til vand og kattebakke

Der er en masse information om katte herinde:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/katte

Anmeld

25. april 2010

henh01

Lyder lidt som en lovgivning der er stik modsat kattens natur. Jeg har hørt at udekatte skal være øretatoveret osv.

Jeg har selv haft kat - udekat. Havde den fra killing og holdte den inden de første 14 dage - tog den ud i snor derefter og så begyndte katten at gå med mig i haven når jeg var der, men løb aldrig længere væk før den var sikker på hvor den hørte til. Herefter begyndte den selv at udforske området og kom når vi kaldte.

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Hov hov..

"Ifølge  lov om mark og vejfred  har man pligt til at holde katten på ens eget område. 
Dette vil man kunne få problemer med, hvis man lader sin kat gå frit ud og ind. Man skal derfor være klar over, at ens nabo har ret til at indfange og tilbageholde katten, hvis han eller hun snarest muligt og senest inden for 24 timer efter indfangningen, underretter dig om det. 
Man kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som ens kat laver, for eksempel ved at ødelægge andres ting eller angribe husdyr. Har ens kat ødelagt noget, og bliver man dømt ansvarlig, har man økonomisk erstatningspligt."

Anmeld

25. april 2010

forår

Skal det være en killing?? jeg har en dejlig hankat, som jeg overvejer at give væk...var det noget?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i landet du bor

Han er 7år og er indekat om natten og udekat om dagen, når han gider. Han er en kæmpe kælemås, og det er derfor jeg overvejer at give ham væk, da jeg ikke har tid til at nusse ham bag øret.

kh Dea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.