Fordomme...fup eller fakta....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

Corn

En af de fordomme jeg har, og som får mig til at grine når jeg går på gaden er, at mænd med masser af tatoos og muskelhund har små tissemænd.... Jeg er overbevist om at de prøver at skabe et udseende der kompensererer for noget de mangler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Honningblomst

Kvinder der får lavet plastikpatter, læber osv er nogle overfladiske ikke særlig kloge typer....

Anmeld

24. april 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

En af de fordomme jeg har, og som får mig til at grine når jeg går på gaden er, at mænd med masser af tatoos og muskelhund har små tissemænd.... Jeg er overbevist om at de prøver at skabe et udseende der kompensererer for noget de mangler

Det er jeg sikker på er rigtigt...i hvert fald tænker jeg de kompenserer for noget der ikke er der.. måske i begge ender...det værste er sgu at det er disse typer der tit udser sig mig...-griner- helt ærligt, sådan en rockertype og så MIG....men så kan man jo tænke over hvad man selv udstråler...

Anmeld

24. april 2010

Corn

Eva skriver:

Det er jeg sikker på er rigtigt...i hvert fald tænker jeg de kompenserer for noget der ikke er der.. måske i begge ender...det værste er sgu at det er disse typer der tit udser sig mig...-griner- helt ærligt, sådan en rockertype og så MIG....men så kan man jo tænke over hvad man selv udstråler...

Ja sjovt nok er det jo de "farlige" fyre der tit tiltrækker... Men så har tanken om at den lille tisser altså hurtigt kunne få mig i en anden retning

Anmeld

24. april 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Ja sjovt nok er det jo de "farlige" fyre der tit tiltrækker... Men så har tanken om at den lille tisser altså hurtigt kunne få mig i en anden retning

Jamen, føj, jeg synes det er klamme..virkeligt...tatoveringer, ingen hård og den der ustråling, jeg kan slet ikke snuppe det...synes det er frastødende...lille diller eller ej, så tænder jeg ikke på mænd der virker som om de har mindre hjerne end de har hår...føj...men måske det er derfor de synes jeg er spændende, fordi jeg virker som om jeg spiller kostbar-griner- sidst var det en eller anden HA klovn, der lige gav hans nummer til en som skulle give mig det...skrid....øv...

Anmeld

24. april 2010

Corn

Eva skriver:

Jamen, føj, jeg synes det er klamme..virkeligt...tatoveringer, ingen hård og den der ustråling, jeg kan slet ikke snuppe det...synes det er frastødende...lille diller eller ej, så tænder jeg ikke på mænd der virker som om de har mindre hjerne end de har hår...føj...men måske det er derfor de synes jeg er spændende, fordi jeg virker som om jeg spiller kostbar-griner- sidst var det en eller anden HA klovn, der lige gav hans nummer til en som skulle give mig det...skrid....øv...

Jeg synes bare det er herligt at de virkelig selv tror, de har "det"... Jeg går nu også gerne efter den tilbageholdende i selskabet, især hvis der kan komme gang i nogle interessante snakke...

Anmeld

24. april 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Jeg synes bare det er herligt at de virkelig selv tror, de har "det"... Jeg går nu også gerne efter den tilbageholdende i selskabet, især hvis der kan komme gang i nogle interessante snakke...

Ja, men det er vel også et meget godt tegn på knap så meget rotation foroven...

Jeg er klart til drengerøvs typen...den charmerende som har masser af selvtillid og et godt selvværd og ikke er sleske-fedterøvs-typen og så også gerne kan noget...god til et eller andet jeg kan beundre.. og ja, han findes sgu nok ikke irl.

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

Gellan skriver:

En fordom jeg har, er, at danskere skal planlægge ALT der sker i deres liv. At man skal ringe til en eller anden 1-2 uger inden og spørge, om det er ok at man kommer til en kaffekop og at man ikke bare siger "hej, jeg kommer om 5 min til kaffe og sludder". Og at de derfor har meeeeget svært ved at være spontane  

Den tror jeg nu måske der er lidt hold i. Ikke for alle selvfølgelig, men dansk livsstil oser nok ikke ligefrem af spontanitet.

Jeg har så selv lidt den samme fordom mod nordmænd, hvor der altså også er noget om snakken. Selv jeg som dansker oplever dem som uspontane

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

Gellan skriver:

Naaah, synes ikke det er heeelt med vilje Vi har det bare meget svært med skemaer og planlægning

Hehe, du kan aldrig forvente af få en færing til at troppe op til en fest inden kl. 24. Og hvis vi skal til en lidt stor fest kl. 20, hvor der bliver serveret drikkevarer, så skal mange først "opvarme" hjemme med 3-4 andre der også skal til festen.Så gerne møder folk ikke ødru op til en fest.

Hvis man skal få gæsterne til at møde op på det rigtige tidspunkt, så skal man sige, at festen begynder ca. kl 18, og at da bliver der serveret god varm mad (og der skal helst være lidt at vælge imellem), men at man faktisk mener kl. 19, men det skal gæsterne bare ikke vide Vi er lidt specielle, hihi

Synes at man skal kende os for at forstå os overhovedet, for ellers får man for mange fordomme

Den sidste sætning er nok lige i øjet angående rigtig mange fordomme i det hele taget

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

Jeg vil gerne tro at jeg er enormt fordomsfri og ufordømmende, men i virkeligheden har jeg nok egentlig mange. Men de fleste fordomme bliver jo gjort til skamme, når man lærer folk at kende.

Fx er jeg nok en af dem, der tidligere har haft fordomme mod meget unge mødre, men efter at have mødt så mange unge mødre kan jeg jo sagtens se at den slet, slet ikke holder. Tvært imod er jeg blevet enormt positivt overrasket over hvor velovervejede og kompetente de yngste mødre herinde virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.