Fordomme...fup eller fakta....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Mette+Mathias

Er bare fordeomme generalt..... Ikke mine personlige fordomme!

Dette er vel næppe fordomme, nærmere det modsatte *S*

En fordom er jo f.eks. at "alle udlændinge er kriminelle" - ikke min fordom men EN fordom.

Hmm...har citeret det forkerte indlæg, - dette skulle være under indlægget, hvor der bl.a. stod "mænd med tatoveringer har også et hjerte" - eller noget i den stil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

orv den fordom har jeg også lidt især efter at have boet i Morbærhaven i Albertslund!

hmm...en fordom jeg har fået i løbet af de sidste tre år er, at fynboere ikk har nogen humor

Hov hov hov Trine. Den passer ikke!!!! Jeg får dagligt at vide fra mine fritter-børn at jeg griner hele tiden!

Anmeld

22. april 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

nej jeg overvejede også lige at skrive at dig og Michella er de to ud af 3 fynboere jeg kender der HAR humor (bodega-Tina tsk tsk ), men nøøøøj hvor har jeg tit været ironisk inde på uni og så har folk stået og gloet på mig som om jeg var idiot.....måske er det bare min humor der stinker

Nå okay du er tilgivet igen. ha ha ha ha

Anmeld

22. april 2010

Sommerfuglelarven

- Store pumpede, skaldede fyre med tatoveringer allover, er den mandlige udgave af "blondiner". De ses også gerne sammen med deres muskelhund, som de slet ikke har styr på, da deres muskler er opbygget af steroider.

- Sidney Lee er i virkeligheden bøsse, han bruger jo makeup

- En del unge mødre burde have ventet nogle år med at få børn, MEN det er bestemt ikke alle!

- Indvandrerkvinder kommer meget sjældent udenfor hjemmets dør.

Anmeld

22. april 2010

FrkT

Den med at fynboer ingen humor har kan jeg også modsige mig, Trine. En af mine kollegaer er 100% fynbo, og hun har nok noget nær den skønneste humor jeg har oplevet, vi storgriner sammen!

Fordomme.... ja, der er da mange.

• Tykke/overvægtige mennesker er altid super dovne og lever ikke af andet end McD-mad - vil jeg vove at påstå jeg selv er modbeviset på!
  • Unge mødre er dårlige mødre - kender masser af unge mødre som er fantastiske med deres børn, så nej!
  • Mødre der ryger er forfærdelige mennesker og ønsker deres børn det værste af det værste - nej, det kan jeg også nævne utallige modbeviser på!
  • Folk der ingen uddannelse har ejer ingen rygrad og aner ikke hvad de vil med deres liv, og så er de super uintelligente - noget af det værste sludder! Der er masser af tilfælde (fx mig selv), hvor omstændighederne ikke lige gør at det er lige her og nu man skal have en uddannelse og masser af andre grunde
  • Folk der vælger at få børn inden de tager en uddannelse er uintelligente og ikke rigtig kloge - nej, også der er jeg et modbevis. Jeg vil gerne have børn (eller barn i hvert fald) før jeg tager en uddannelse simpelt hen fordi det er vigtigere for mig at få børn.... og hvis jeg pludselig får en dødsdom om 5 år, så vil jeg altså ikke ærgre mig over ikke at have nået at få børn, fordi det var "rigtigst" at tage en uddannelse først. Så vil jeg hellere være lykkelig for at have nået at få børn og være ligeglad med om jeg havde fået en uddannelse.

Anmeld

23. april 2010

Gellan

En fordom jeg har, er, at danskere skal planlægge ALT der sker i deres liv. At man skal ringe til en eller anden 1-2 uger inden og spørge, om det er ok at man kommer til en kaffekop og at man ikke bare siger "hej, jeg kommer om 5 min til kaffe og sludder". Og at de derfor har meeeeget svært ved at være spontane  

Anmeld

23. april 2010

Sommerfuglelarven

Gellan skriver:

En fordom jeg har, er, at danskere skal planlægge ALT der sker i deres liv. At man skal ringe til en eller anden 1-2 uger inden og spørge, om det er ok at man kommer til en kaffekop og at man ikke bare siger "hej, jeg kommer om 5 min til kaffe og sludder". Og at de derfor har meeeeget svært ved at være spontane  

Hihi, sådan er det ihvertfald ikke her - næsten alt hvad vi gør, er spontant. F.eks. planlægger vi aldrig hvad vi skal lave i vores ferier, vi gør hvad vi synes hunne være hyggeligt de forskellige dage

Anmeld

23. april 2010

TbCp

Gellan skriver:

Den passer ret godt på mig

Jeg er rigtig dårlig til at gøre noget spontant, har det ikke godt med hvis folk lige kigger forbi... skal have mindst en time inden så jeg kan nå at rydde op osv.

Så den fordom passer ret godt på mig

Anmeld

23. april 2010

Gellan

Sommerfuglelarven skriver:

Hihi, sådan er det ihvertfald ikke her - næsten alt hvad vi gør, er spontant. F.eks. planlægger vi aldrig hvad vi skal lave i vores ferier, vi gør hvad vi synes hunne være hyggeligt de forskellige dage

Fordommen er nok lidt mere for alverdens dagligdags ting og sager Men måske har jeg fordommen fordi vi færinge har det lidt svært med planlægning - generelt. vi har (desværre) svært ved at holde os til skemaer, og er kendte for at komme for sent til adskillige arrengementer (staves)

Anmeld

23. april 2010

Gellan

TbCp skriver:

Den passer ret godt på mig

Jeg er rigtig dårlig til at gøre noget spontant, har det ikke godt med hvis folk lige kigger forbi... skal have mindst en time inden så jeg kan nå at rydde op osv.

Så den fordom passer ret godt på mig

hehe, det er bl.a. det som min fordom bygger på Hvis det er rodet når vi får gæster, jamen så undskylder man bare for det og tager lige en lynhurtig 2 minutters oprydning :p det er utroligt hvor meget man alligevel kan nå på 2 minutter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.