Fordomme...fup eller fakta....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

line melias mor

Tjuhl skriver:

orv den fordom har jeg også lidt især efter at have boet i Morbærhaven i Albertslund!

hmm...en fordom jeg har fået i løbet af de sidste tre år er, at fynboere ikk har nogen humor

hihi er selv fra fyn og syntes da jeg har en god humor

hvordan har du fået den fordom hvis jeg må spørge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

oo

line melias mor skriver:

hihi er selv fra fyn og syntes da jeg har en god humor

hvordan har du fået den fordom hvis jeg må spørge?

oh det er nok bare fordi jeg i virkeligheden er lidt en københavnersnob jeg bruger nok meget ironi og det har prellet fuldstændig af på samtlige mennesker inde på universitetet, på lægen og ikke mindst på kassedamer i føtex!! de eneste vi har mødt hernede hvor vi har grinet sammen har vist sig at være jyder

Anmeld

22. april 2010

Dansker i England

Tjuhl skriver:

oh det er nok bare fordi jeg i virkeligheden er lidt en københavnersnob jeg bruger nok meget ironi og det har prellet fuldstændig af på samtlige mennesker inde på universitetet, på lægen og ikke mindst på kassedamer i føtex!! de eneste vi har mødt hernede hvor vi har grinet sammen har vist sig at være jyder

JA, vi jyder har en fantastisk humor

Anmeld

22. april 2010

line melias mor

Tjuhl skriver:

ej hvor sjovt da jeg boede i kbh syntes jeg det stik modsatte syntes slet ikke københavnerne havde nogen humor og var alt for seriøse. men ja kan så komme med en fordom jeg er lidt pinlig over men har en fordom om at dem der går på uni er kedelige

så er jeg faktisk mere pinlig over at indrømme jeg tit tænker når jeg ser en kasse dame der er overvægtig at hun bare sidder på sin flade hele dagen.   eller overvægtige der spiser mac d burde spise noget andet og det jo nok er derfor de ser sådan ud. det er jeg virkelig ikke stolt over

Anmeld

22. april 2010

oo

ej hvor sjovt da jeg boede i kbh syntes jeg det stik modsatte syntes slet ikke københavnerne havde nogen humor og var alt for seriøse. men ja kan så komme med en fordom jeg er lidt pinlig over men har en fordom om at dem der går på uni er kedelige

så er jeg faktisk mere pinlig over at indrømme jeg tit tænker når jeg ser en kasse dame der er overvægtig at hun bare sidder på sin flade hele dagen.   eller overvægtige der spiser mac d burde spise noget andet og det jo nok er derfor de ser sådan ud. det er jeg virkelig ikke stolt over

aj men så er der måske alligevel noget om snakken, bare at fynboere og københavnere ikke forstår hinandens humor! jeg synes fx også at den nye reklame for Mols linien er frygtelig morsom, men der var vildt mange fynboere der havde klaget over den!

jamen der er RIGTIG mange kedelige mennesker på universiteterne

men der er nu flere herinde der er universitetsstuderende som jeg absolut ikke synes er kedelige (inklusiv mig selv, høm høm)  

men altså...fordomme kommer jo også af at der altid er nogen der falder udenfor kategori

Anmeld

22. april 2010

slettet_7530

Smukke piger er snobbet

Den holder bare ikke.

Anmeld

22. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

unge mødre(under 20 år)er dårlige mødre..

Den passer da i hvert fald overhovedet ikke! Meget ærgelig fordom.. Men det er desværre mange der har den fordom..

Måske det skyldes DUM?!?  Hmm..

Anmeld

22. april 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

aj men så er der måske alligevel noget om snakken, bare at fynboere og københavnere ikke forstår hinandens humor! jeg synes fx også at den nye reklame for Mols linien er frygtelig morsom, men der var vildt mange fynboere der havde klaget over den!

jamen der er RIGTIG mange kedelige mennesker på universiteterne

men der er nu flere herinde der er universitetsstuderende som jeg absolut ikke synes er kedelige (inklusiv mig selv, høm høm)  

men altså...fordomme kommer jo også af at der altid er nogen der falder udenfor kategori

Reklamen for Mols-linjen ér sjov!   Men selvironien mangler fynboerne måske?  

Fordomme.. hmm.. Der er så mange, og jeg kan ikke komme på bare éen.. Er vist træt..

Anmeld

22. april 2010

M&F&C

Jeg fik i sin tid en afvisning - fordi "at dem fra HHX-studiet er nogle snobber" !? WHAT  

- men den er vel ligeså god, som at ALLE dem der går på gymnasiet er hippier ....

Synes det er en ret morsom kamp der er kørende der ....

Anmeld

22. april 2010

M&F&C

Anonym skriver:

unge mødre(under 20 år)er dårlige mødre..

Den fordom er hermed IKKE bekræftet

Fik min datter i en alder af 20 år (15 dage efter min fødselsdag) - og synes da bestemt ikke, at jeg er en dårlig mor.

Men den diskusion er slet heller ikke værd at starte - man har jo sine fordomme af en årsag, og kan være flere er enige - men der er med garanti ligeså mange der er uenige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.