Asken fra Island

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

DK

Jeg er sikker på det er Islands hævn. Hævn over at de ikke fik mere hjælp da de gik bankerot, og at vi stadig nægter at købe deres islandske krone!!

Og ja!! Det er en storslået hævn!! Især da deres lufthavn stadig er aktiv, da asken flyver den anden vej!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
MariaE skriver:

Ikke noget at se, det er simpelthen for fint og for langt oppe:-)

MEN, arbejde med flyoverovågning og har lige været på nattevagt...gæt enaggn hvor spændende det IKKE var

Forstår til gengæld ikke NAVIAR, de udskyder hele tiden tidspunktet, mens man på internettet hele tiden har kunne se de UMULIGT kunne flyve idag overhovedet. Så lidt plat det giver folk falske forhåbninger hele tiden ved at sige måske måske....

Du må da have haft en vidunderlig travl vagt

Anmeld

17. april 2010

Loa

Karoline skriver:

Ih nu er vi tre til at heppe, så må det da lykkes!

Tror jeg også.......

Er sikker på positiv energi hjælper

Anmeld

17. april 2010

Tina2

Diana... skriver:

Ej det håber jeg virkelig for jer. 

Min DP skulle havde siddet i flyet til USA over til hendes mand med hendes børn de har ikke set ham i 3 måneder skulle over til ham idag og vær der 4 uger. de sidder så stadig her hjemme og han kommer først hjem til juli så de 4 uger var lidt vigtige for dem. 

Jeg krydser for jer begge at i kommer afsted. 

Tak det håber jeg også....

Hvor uheldigt og synd for jeres DP + børn  Håber da de kommer afsted en af dagene så! Ellers er det da godt nok længe de skal undvære ham....

Anmeld

17. april 2010

3rollinger

Karoline skriver:

Ih nu er vi tre til at heppe, så må det da lykkes!

Jeg skal til Danmark paa fredag. Jeg har ikke vaeret hjemme siden august, og skal hjem og vise min lille datter paa 4 mdr frem, og skal desuden til diverse konfirmationer.

Saa jeg krydser ogsaa med

Anmeld

18. april 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Til alle jer piger der droemmer om at vaere strandet paa Rhodos eller lign. saa kan jeg hilse og sige at det ikke er skide spaendende....
Vi skulle have vaeret hjemme igaar fra Mallorca og lige pt. aner vi ikke hvordan eller hvornaar vi kommer hjem. Det er noget rigtig skidt.
Vi sidder hernede og ungerne sidder hjemme i DK. Noej, hvor jeg savner dem.
De er ikke med, da vi er paa traeningslejr, baade manden og jeg.
Vi rejser med Spies og er blevet rykket fra Cala Mayor (Palma) til Alcudia. Og hvor er her bare gabende kedeligt. Toejet er sluppet op og vejet er ikke helt til badeferie.
Vi har konfirmation d. 1. maj... Manden har et arrangement loerdag som er ret vigtigt. Og jeg skal til Bornholm med min den store, da vi skal se hans efterskole. Det hele begynder at blive lidt presset.

Anmeld

18. april 2010

<3

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg vælger lige at tage mine ord i mig igen... Der er støvet over alt her i Aalborg nu, vi er helt tørre i hals og mund fordi asken fyger rundt. Vi kan dog ikke som sådan se det i luften, udover at bilerne er støvet, og vi kan mærke det i munden og halsen.

Min datter som hostede som en gal i forvejen, hun hoster kun endnu værre nu (hun er astmabarn, og er midt i et anfald)

ja sådan har det også været i kbh i et par dage nu.

Jeg kan mærke det i munden og halsen, føles tørre og irriteret. Intet på lungerne 7-9-13, men i går da vi var et smut i Netto var klapvognen helt støvet til! Men der blæste det også en halv pelikan.

Overvejer seriøst at holde poden hjemme fra vugger, for det er ikke mere end nogle dage siden han var indlagt med lungebetændelse!

Anmeld

18. april 2010

Gellan

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Til alle jer piger der droemmer om at vaere strandet paa Rhodos eller lign. saa kan jeg hilse og sige at det ikke er skide spaendende....
Vi skulle have vaeret hjemme igaar fra Mallorca og lige pt. aner vi ikke hvordan eller hvornaar vi kommer hjem. Det er noget rigtig skidt.
Vi sidder hernede og ungerne sidder hjemme i DK. Noej, hvor jeg savner dem.
De er ikke med, da vi er paa traeningslejr, baade manden og jeg.
Vi rejser med Spies og er blevet rykket fra Cala Mayor (Palma) til Alcudia. Og hvor er her bare gabende kedeligt. Toejet er sluppet op og vejet er ikke helt til badeferie.
Vi har konfirmation d. 1. maj... Manden har et arrangement loerdag som er ret vigtigt. Og jeg skal til Bornholm med min den store, da vi skal se hans efterskole. Det hele begynder at blive lidt presset.

Nu da jeg ikke selv har min egen lille familje eller lignende, og heller ikke noget vigtigt job, så synes jeg ikke, at jeg ville blive vred over at være strandet i syden. Men jeg forstår gost din frustration - eller alles frustration. Det må være pisseirriterende, at man ikke kan komme afsted der hvor man skal, specielt hvis man har børn der venter hjemme, eller hvis man skal ud at besøge sin mand/kone, som man ikke har set i flere måneder.

Desværre kommer man bare ikke nogen vegne med at skælde ud over denne askesky, de har jo vindens vilje. det er bedst at bruge sine krefter et andet sted. Og jeg tror, jeg ved hvad jeg snakker om. Min far arbejdede i DK i 5 måneder, hvor han kunne komme hjem i weekenderne engang imellem, men der var flere weekender, hvor han slet ikke kunne komme hjem pga tågen. Flytrafikken kan godt være aflyst i flere dage pga tåge :/ Og jeg har også prøvet at være ude at rejse uden noget andet tøj end det jeg havde på mig (kufferten blev væk i kastrup og sidenhen i Nice (!) ) og jeg var i Afrika. En uge i det samme tøj i 35-40 graders varme med meget høj luftfugtighed - OG der var ingen tøjbutik i nærheden... Det eneste jeg kunne købe var et lapskirt og en bikini :p

Anmeld

18. april 2010

<3

Gellan skriver:

Ja, man kan nemlig ikke se den, før den samler sig på et eller andet

Vi fik info om asken torsdag eftermiddag, og på torsdag omkring middag havde flere børn i en (her) nærliggende børnehave siddet udenfor og nydt det gode vejr mens de spiste madpakke, men "der er sand i min mælk" lød der fra flere Pædagogerne kunne ikke forstå, hvordna der kunne været kommet snad i børnenes mælk...

Ej hvor vildt! Men godt I fik besked (relativt) hurtigt!

Anmeld

18. april 2010

Gellan

Kirle skriver:

Ej hvor vildt! Men godt I fik besked (relativt) hurtigt!

Ja, det synes jeg også Specielt hvis man lige tænker over, at vi her på Færøerne ikke har noget måleudstyr, der kan måla akse og svivlniveauet i luften - de må bruge en støvsuger, hvor der er sat gazebind på, som kan opfange partiklerne. Og så må de lige tage den der fra Men tror også, at det her noget med afstanden til Island at gøre... Vi ligger ret tæt på Island, i forhold til andre lande :p Og det er almindeligt for os, at få aske fra de Islandske vulkaner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.