Asken fra Island

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Gellan

Mamman skriver:

Jeg er også færing, bosiddende i DK. Kunne se at min moster havde skrevet på FB at de lyse får og fugle deroppe var grålige at se på. - Det syens jeg er lidt vildt

True true :p Alt har fået en grålig farve her på øerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Gellan

Tjuhl skriver:

jeg kan ikke se eller mærke noget hernede på sydfyn, men jeg har lige talt i tlf med min mor, som er på Rhodos (hun blev godt nok bange "er du okay?????" - man skal ikke lave surprise opkald når man er gravid ) og de skal hjem imorgen, og har fået at vide de bare skal møde op i lufthavnen til den tid der står på billetten, men hun er rimelig overbevist om, at de kommer til at sidde der og kukkelurer et godt stykke tid inden de er hjemme

Har hørt, at flyene ikke kan komme op at flyve igen før kl. 13 i morgen - og det er kun, hvis møngden af aske i luften er blevet betydeligt mindre... Så ja, tror også de kommer at vente der på Rhodos. Men så kan de bare nyde solen lidt mere

Anmeld

17. april 2010

oo

Gellan skriver:

Har hørt, at flyene ikke kan komme op at flyve igen før kl. 13 i morgen - og det er kun, hvis møngden af aske i luften er blevet betydeligt mindre... Så ja, tror også de kommer at vente der på Rhodos. Men så kan de bare nyde solen lidt mere

haha ja, det er da ikke det værste sted at være strandet nu har de fået at vide der er infomøde klokken 12, så de regner med at være der nogle dage endnu

Anmeld

17. april 2010

N&J

livpultz skriver:

hvor gæller det henne at børn ikke må sove uden for??? det har jeg ikke hørt???

Hvis asken kommer ned (lægger sig i selv det mindste lag) så ville jeg holde mig og mit barn indedøre.. problemet med vulkansk aske er hvis vi indånder det og det blander sig med væske i lungerne, det kan være farligt, selvfølgelig burde almindelig mennesker uden lungeproblemer kunne håntere en smule, men jeg ville sku ikke ture med et barn.. men lige nu ser det da ud til ikke at have haft nogen effekt på andet end vejret.. ihvertfald her i Esbjerg

Der er altså en herinde fra der er geolog, hun må kunne forklare præcis hvad og hvornår det er farligt, jeg har kun beskæftigede mig med det i forbindelse med lærerudd. og af egen personlig interesse.. 

Anmeld

17. april 2010

sofie85

Er det ikke farligt hvis man er gravid og indånder det der aske?

Anmeld

17. april 2010

N&J

sofie85 skriver:

Er det ikke farligt hvis man er gravid og indånder det der aske?

Der er en der hedder MariaJ, hun er udd. Geolog, prøv at hør hende ad, det kan være hun ved det, altså har asken lagt sig, så var jeg blevet indedøre var jeg gravid, men ved ikke om det er sundhedsmæssigt skadelig, da det jo kommer ned i lungerne (det er der problemet er) og ikke i blodet.. men prøv og spørg hende ad.. 

Anmeld

17. april 2010

sofie85

NikitasMoar skriver:

Der er en der hedder MariaJ, hun er udd. Geolog, prøv at hør hende ad, det kan være hun ved det, altså har asken lagt sig, så var jeg blevet indedøre var jeg gravid, men ved ikke om det er sundhedsmæssigt skadelig, da det jo kommer ned i lungerne (det er der problemet er) og ikke i blodet.. men prøv og spørg hende ad.. 

okay det vil jeg prøve

Anmeld

17. april 2010

<3

Selvom de siger at asken ikke falder ned så har vi efter en tur til netto altså både fået gratis ansigstpeeling og helt hvidlig klapvogn herinde på frb så noget er der altså på vej ned. Holder i hvertfald min søn indenfor i dag

Anmeld

17. april 2010

Rikke Houmøller Thaarup

LotteN skriver:

og min mor er strandet på Mallorca....

Det er vi ogsaa..
Vi regner med at faa 2-3 dage ekstra hernede...

Anmeld

17. april 2010

LotteN

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Det er vi ogsaa..
Vi regner med at faa 2-3 dage ekstra hernede...

ja, der er ike nok ikke andet end at forsøge at nyde det så godt som muligt!

Men det værste er vi skal afsted i lalandia på torsdag, så der har de bare og være kommet hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.