Asken fra Island

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

Gellan

tumle81 skriver:

Hvor vildt at man kan se så meget på Færøerne...

Her på Sjælland er der ingenting at se... Regner nu heller ikke med at  man kan se det med det blotte øje, det sagde de også i vejret...

Knus Kathrina

Synes nu ikke at vi direkte kan se så meget, men vi kan føle og lugte det. Som sagt, så er det meget usundt for folk med "svage" lunger. Og alle husets vinduer blevet beskidte og bilerne ser ud som om de ikke er blevet vasket i flere uger - gråbrune over det hele. Og vores ellers så hvide altangulv er blevet brunt :p Og nogle steder stinker det ekstremt af svovl. Så når det hele er overstået er der en del rengøring på programmet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gellan skriver:

Ja, hvis Katla går i udbrud, så bliver der endnu mere aske :p Hun er meget større med mere aggresive udbrud. Et udbrud der var 1600-tallet mørkelagde det meste af skandinavien og der blev hungersnød i Island - men det sker nu næppe i vores moderne tid

Synes Mother Earth har været lidt hidsig den seneste tid: Haiti, Manchu Pichu, Chile, flere små jordskælv m.m. og nu Island. Jeg synes det er vildt spændende at følge med i vulkanudbrudet Har set meget af det "live" på webcams - gud hvor jeg ville ønske at jeg var i Island nu og kunne opleve det

Trist med dine forældres kæresterejse, men mon ikke de kan have den en anden gang?

Ja, det er super spændende... Det er også spændende og rart på et punkt, at der ER ting der er større end os mennesker, - selv i hyper moderne tid...

Og jaja. - De kommer bare afsted en anden dag. Så det går fint. De havde købt en pakketur, så der er ingen problemer.

Anmeld

16. april 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg er også færing, bosiddende i DK. Kunne se at min moster havde skrevet på FB at de lyse får og fugle deroppe var grålige at se på. - Det syens jeg er lidt vildt

Anmeld

16. april 2010

LotteN

og min mor er strandet på Mallorca....

Anmeld

16. april 2010

Sommerfuglelarven

Jeg vælger lige at tage mine ord i mig igen... Der er støvet over alt her i Aalborg nu, vi er helt tørre i hals og mund fordi asken fyger rundt. Vi kan dog ikke som sådan se det i luften, udover at bilerne er støvet, og vi kan mærke det i munden og halsen.

Min datter som hostede som en gal i forvejen, hun hoster kun endnu værre nu (hun er astmabarn, og er midt i et anfald)

Anmeld

16. april 2010

mor-til-vanessa

Gellan skriver:

Hej derude

Vil lige spørge, om I lægger mærke til al asken fra Island (bortset fra den standstede flytrafik) i DK - og andre steder?

Her på Færøerne kan man ikke undgå at lægge mærke til den. Mange steder stinker luften af svovl og alle bilerne har fået et lille lag aske. Kunne ikke forstå i morges, hvorfor ruden på min bil var brun men så begyndte hjernecellerne at arbejde. Bilen blev vasket godt og grundigt igår, øv :/ Og på samme måde får alle husene et lille lag aske.

Men pjat, lad Mother Earth rase som hun vil Hun har i hvert fald 100% min interesse, vulkaner, jordskælv, smeltende jøkler - min geologiske og geografiske side blomstrer i øjeblikket

jeg har ikke lagt mærke til det her i horsens. vi har dejlig solskin. men håber håber håber at den er væk til tirsdag så lufthavnene åbner så mig og min datterkan komme til usa som vi ikke har set i 3 1/2 måned....

så gå væk aske og vulkanudbud

Anmeld

16. april 2010

mor-til-vanessa

Gellan skriver:

Og vi har lige fået oplyst, at personer med kontaktlinser ikke skal opholde sig udenfor. Det samme gælder personer med astma eller andre problemer med lungerne og små børn må ikke sove udenfor - og slet ikke børn under 1 år, de må helder ikke opholde sig for længe udenfor, skal helst holdes indenfor.

Pyha, godt man ikke bor i Island.

hvor gæller det henne at børn ikke må sove uden for??? det har jeg ikke hørt???

Anmeld

16. april 2010

oo

jeg kan ikke se eller mærke noget hernede på sydfyn, men jeg har lige talt i tlf med min mor, som er på Rhodos (hun blev godt nok bange "er du okay?????" - man skal ikke lave surprise opkald når man er gravid ) og de skal hjem imorgen, og har fået at vide de bare skal møde op i lufthavnen til den tid der står på billetten, men hun er rimelig overbevist om, at de kommer til at sidde der og kukkelurer et godt stykke tid inden de er hjemme

Anmeld

16. april 2010

Gellan

livpultz skriver:

hvor gæller det henne at børn ikke må sove uden for??? det har jeg ikke hørt???

Det er noget vi her på Færøerne har fået oplyst fra landslægen

Anmeld

16. april 2010

Gellan

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg vælger lige at tage mine ord i mig igen... Der er støvet over alt her i Aalborg nu, vi er helt tørre i hals og mund fordi asken fyger rundt. Vi kan dog ikke som sådan se det i luften, udover at bilerne er støvet, og vi kan mærke det i munden og halsen.

Min datter som hostede som en gal i forvejen, hun hoster kun endnu værre nu (hun er astmabarn, og er midt i et anfald)

Jeg har også fået store problemer med hoste igen Har været  slemt forkølet siden 1. april, og har nu også fået lungebætendelse og lungehindebetændelse i begge lunger - så jeg skal opholde mig indendøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.