Asken fra Island

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

<3

Gellan skriver:

Ja, det synes jeg også Specielt hvis man lige tænker over, at vi her på Færøerne ikke har noget måleudstyr, der kan måla akse og svivlniveauet i luften - de må bruge en støvsuger, hvor der er sat gazebind på, som kan opfange partiklerne. Og så må de lige tage den der fra Men tror også, at det her noget med afstanden til Island at gøre... Vi ligger ret tæt på Island, i forhold til andre lande :p Og det er almindeligt for os, at få aske fra de Islandske vulkaner

Hvor megavildt at det er 1. en støvsuger og 2. I er vant til vulkanaske!!!

Det synes jeg er for sejt, altså på en det er også meget farligt måde.

Men synes det er utroligt at der ikk er almindeligt måleudstyr. Det må jeg lige undersøge noget om. Det vidste jeg slet ikke - elsker at lære nye ting!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

oo

DK skriver:

Jeg er sikker på det er Islands hævn. Hævn over at de ikke fik mere hjælp da de gik bankerot, og at vi stadig nægter at købe deres islandske krone!!

Og ja!! Det er en storslået hævn!! Især da deres lufthavn stadig er aktiv, da asken flyver den anden vej!! 

jaaaa! vi har snakket om det samme herhjemme Søren synes alle charterturisterne skulle sagsøge Island når de kom hjem

min mor er stadig fanget på Rhodos og de fik igår at vide, at de kan forvente at sidde dernede fjorten dage endnu. så det er jo megatræls, især hvad angår arbejdet! Hun var bare enormt glad for hun ikke var rejst lige før min termin i aften ville de få at vide om de måske kunne flyve til Finland, sejle derfra til Sverige og så køre hjem i busser

Anmeld

18. april 2010

MoarTil4

Gellan skriver:

Hej derude

Vil lige spørge, om I lægger mærke til al asken fra Island (bortset fra den standstede flytrafik) i DK - og andre steder?

Her på Færøerne kan man ikke undgå at lægge mærke til den. Mange steder stinker luften af svovl og alle bilerne har fået et lille lag aske. Kunne ikke forstå i morges, hvorfor ruden på min bil var brun men så begyndte hjernecellerne at arbejde. Bilen blev vasket godt og grundigt igår, øv :/ Og på samme måde får alle husene et lille lag aske.

Men pjat, lad Mother Earth rase som hun vil Hun har i hvert fald 100% min interesse, vulkaner, jordskælv, smeltende jøkler - min geologiske og geografiske side blomstrer i øjeblikket

Vi har fået lidt aske her i Solrød :-) 

Helt præcist så er der landet små askerester på vores vinduer som er NordVest-vendt.

Men ellers har vi ikke set noget anderledes, som  f.eks mørkere skyer på himlen eller lign.

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

jaaaa! vi har snakket om det samme herhjemme  Søren synes alle charterturisterne skulle sagsøge Island når de kom hjem

min mor er stadig fanget på Rhodos og de fik igår at vide, at de kan forvente at sidde dernede fjorten dage endnu. så det er jo megatræls, især hvad angår arbejdet! Hun var bare enormt glad for hun ikke var rejst lige før min termin i aften ville de få at vide om de måske kunne flyve til Finland, sejle derfra til Sverige og så køre hjem i busser

Den har vi også haft oppe og vende herhjemme. Men tror skisme ikke der er mange kroner at komme efter. En sending tørfisk måske? Nu bliver jeg helt sulten...

Og som færinger griner vi lidt af den med støvsugeren.. Kan levende se det for mig

Anmeld

18. april 2010

oo

kitty skriver:

Den har vi også haft oppe og vende herhjemme. Men tror skisme ikke der er mange kroner at komme efter. En sending tørfisk måske? Nu bliver jeg helt sulten...

nej, de har vist ikke så meget at rykke med deroppe. dog er vi netop blevet gjort opmærksomme på fænomenet "kissunammi" og det tror jeg da godt August kunne tænke sig at prøve

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

nej, de har vist ikke så meget at rykke med deroppe. dog er vi netop blevet gjort opmærksomme på fænomenet "kissunammi" og det tror jeg da godt August kunne tænke sig at prøve

Ja, den er sikkert god til August!

Tilbagebetaling i fisk... Ellers deres snaps "svartideyði" (sorte-døden), den skulle kunne slå enhver fjeldmand omkuld! Her tænker jeg ikke på August

Anmeld

18. april 2010

oo

kitty skriver:

Ja, den er sikkert god til August!

Tilbagebetaling i fisk... Ellers deres snaps "svartideyði" (sorte-døden), den skulle kunne slå enhver fjeldmand omkuld! Her tænker jeg ikke på August

sorte-døden...oh! det siger jeg - selv i hovedet - med heksestemme det var dog et fantastisk navn, og helt sikkert noget man kunne lokke i fjeldmanden herhjemme

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

sorte-døden...oh! det siger jeg - selv i hovedet - med heksestemme det var dog et fantastisk navn, og helt sikkert noget man kunne lokke i fjeldmanden herhjemme

Jeg måtte jo spørge, hvordan det staves, og han studsede lidt. "Hvad pokker snakker I om, er det ikke en side om børn??".. Øh jo.. og 714 andre ting

Anmeld

18. april 2010

Sommerfuglelarven

Her i Aalborg er det stadig slemt, vores bil som normalt er mørkeblå, er nu helt askegrå, og når man sprøjter med sprinklervæsken, så bliver ruderne bare fedtet helt ind i aske. Og min hals begynder at generer mig nu fordi den er så ru og tør, så imorgen må vi holde os indendøre!

Min datter går i skovbørnehave, men jeg må indrømme at jeg holder hende hjemme, ihvertfald imorgen, og så må vi se hvordan luften så ellers er de næste dage. Hendes hoste er også blevet værre igen, selvom hun faktisk var nogenlunde frisk igår

Anmeld

18. april 2010

Gellan

Kirle skriver:

Hvor megavildt at det er 1. en støvsuger og 2. I er vant til vulkanaske!!!

Det synes jeg er for sejt, altså på en det er også meget farligt måde.

Men synes det er utroligt at der ikk er almindeligt måleudstyr. Det må jeg lige undersøge noget om. Det vidste jeg slet ikke - elsker at lære nye ting!

Ja, det er altid godt at lære noget nyt
Vant og vant - det er måske lidt overdrevet - men hver gang der har været lidt stort vulkanudbrud i Island, har vi fået en del af asken :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.