Asken fra Island

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

Gellan

kitty skriver:

Den har vi også haft oppe og vende herhjemme. Men tror skisme ikke der er mange kroner at komme efter. En sending tørfisk måske? Nu bliver jeg helt sulten...

Og som færinger griner vi lidt af den med støvsugeren.. Kan levende se det for mig 

haha ja, der var et billede af landslægen på forsiden af Dimmalætting, hvor han havde støvsugeren stående på gulvet, mens støvsugerrøret med gazen på stak ud af vinduet, haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Gellan

kitty skriver:

Jeg måtte jo spørge, hvordan det staves, og han studsede lidt. "Hvad pokker snakker I om, er det ikke en side om børn??".. Øh jo.. og 714 andre ting

Haha, her bliver da også diskuteret om lidt af hvert, og det hele kan blive vendt og drejet i alle retninger

Anmeld

18. april 2010

Gellan

MetteMorTil3 skriver:

Vi har fået lidt aske her i Solrød :-) 

Helt præcist så er der landet små askerester på vores vinduer som er NordVest-vendt.

Men ellers har vi ikke set noget anderledes, som  f.eks mørkere skyer på himlen eller lign.

Synes heller ikke, at jeg kan se den store forskel med skyerne her - kun asken, der samler sig hist og her :p Og der har sneet her det sidste døgn, synes altså at sneen ikke er helt så hvid som den plejer at være

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

Gellan skriver:

haha ja, der var et billede af landslægen på forsiden af Dimmalætting, hvor han havde støvsugeren stående på gulvet, mens støvsugerrøret med gazen på stak ud af vinduet, haha

Så bliver det ikke bedre ahahaha.. Nogle gange forstår jeg godt folk tror vi lever i stenalderen deroppe

Anmeld

18. april 2010

Gellan

kitty skriver:

Så bliver det ikke bedre ahahaha.. Nogle gange forstår jeg godt folk tror vi lever i stenalderen deroppe

Ja, der er noget om det du siger Meen, vi er ikke engang 50.000 som bor her, så de/vi kan ikke forvente at have alt det mest moderne udstyr - og vi har ikke selv nogle aktive vulkaner m.m.

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

Gellan skriver:

Ja, der er noget om det du siger Meen, vi er ikke engang 50.000 som bor her, så de/vi kan ikke forvente at have alt det mest moderne udstyr - og vi har ikke selv nogle aktive vulkaner m.m.

Nej. Og man havde nok ikke regnet med en askeregn fra naboerne, men de islændinge er vist lidt ude af kurs, på flere måder. Utilregnelige banditter

Anmeld

18. april 2010

Gellan

kitty skriver:

Nej. Og man havde nok ikke regnet med en askeregn fra naboerne, men de islændinge er vist lidt ude af kurs, på flere måder. Utilregnelige banditter

Nej, det havde vi godt nok ikke forventet

Naah, de er nu lidt søde de der islændinge. Vi færinger kommer godt ud af det med islændingerne Mig og min svigermor snakker om, hvor fantastisk det ville være, at være på Island nu hun er opvokset i Island i nogle år og kender mange derfra, så vi får regelmæssig god opdatering

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

Gellan skriver:

Nej, det havde vi godt nok ikke forventet

Naah, de er nu lidt søde de der islændinge. Vi færinger kommer godt ud af det med islændingerne Mig og min svigermor snakker om, hvor fantastisk det ville være, at være på Island nu hun er opvokset i Island i nogle år og kender mange derfra, så vi får regelmæssig god opdatering

Ja, der er et "specielt forhold" mellem islændige og færinger. Øboer Har aldrig været på Island, men jeg gad især godt nu, hvor Moder Jord raser.. Og jeg gad godt være på Færøerne for at opleve det I oplever nu.. Underlige lyster, ikke?

Anmeld

18. april 2010

Gellan

kitty skriver:

Ja, der er et "specielt forhold" mellem islændige og færinger. Øboer Har aldrig været på Island, men jeg gad især godt nu, hvor Moder Jord raser.. Og jeg gad godt være på Færøerne for at opleve det I oplever nu.. Underlige lyster, ikke?

Ja, og både islædinger og færinger har stadig ð i alfabetet, hihi Islændingerne er meget begejstrede for færingerne,og begejstringen vaks meget, da færingerne var villige til at låne Island 300 mio kr, som det første land, da Island gik bankerot

Næh, det synes jeg slet ikke. Er nemlig selv sådan Tror at vi er mange, der gerne vil opleve noget af det ukendte.

Anmeld

22. april 2010

<3

Gellan skriver:

Ja, det er altid godt at lære noget nyt
Vant og vant - det er måske lidt overdrevet - men hver gang der har været lidt stort vulkanudbrud i Island, har vi fået en del af asken :p

Ja men hernede af er folk nærmest gået i panik! MEn den sidste gang vi oplevede noget lignende var også stråling efter Tjernobyl så måske meget forståeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.