At købe ting til baby inden man er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2010

MM1987

Senia skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre.

Jeg købte nogle få bodyer og cowboybukser brugte, forid det var så billigt, jeg ikke kunne lade det gå forbi min næse hehe...

Men de lå i en kasse og er først noget jeg har kigget på nu her.

Men det der betød noget var at da vi havde besluttet at starte på projekt baby, var vi i en babybutik, og der fandt jeg de sødeste små bomuldssokker, og de holdte faktisk gejsten i live hos mig i de måneder hvor vi prøvede og igen igen måtte sande at vi ikke var gravide. Så for mig hjalp det faktisk psyken, at hvis jeg holdte ud ville vi en dag stå med en lille baby der skulle have de små sokker på... Glæden ved den tanke, gav mod til at fortsætte, når man følte alt var håbløs.

Så køb den hvis du føler for det, måske det også styrker dig, som det gjorde mig

Og jeg må sige, at man nok aldrig kan sige hvornår det er smart at købe tøj til den lille.For der kan jo altid ske noget f.eks. SA, og var det så smart at købe lidt tøj?

Vi har købt to små sæt efter vi er blevet grvaide - men det er først for 14 dage siden, og har ikke turde købe andet, i angst for om noget mon gik galt med graviditeten og sådan har jeg det da stadig. Men det bliver jo nok bedre med tiden - håber jeg

Alt muligt held og lykke til at i bliver gravide i denne omgang

(Blev vist noget af en smøre )

Det var en dejlig historie...håber det kan gøre det samme for mig. Det gælder jo netop om at finde det positive frem og blive mindet om hvorfor det er man går igennem alt det her...

Og nej, man er jo aldrig 100% sikker for man sidder med sine lille i armene, synes der har været nogen forfærdelige tilfælde herinde på det sidste... Men det kan man jo ikke gå og tænke på, for langt de fleste går det jo rigtig godt - og man er nødt til at tro på det, ellers bliver det 9 meget lange måneder...

Tak for svar - det kunne ikke have været kortere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

hiili

Hejsa..

Jeg vil også bare sige, køb dog den body, det ville være en fantasktisk fødselsdagsgave, eller gem den til i bli'r gravide.. bare for at se hans ansigts udtryk når han pakker den op..

jeg var til noget lagersalg kort efter min søster blev gravid og købte lidt forskelligt, og noget på tilbud, jeg har så beholdt det der så lidt for drenget ud, for det viste sig hun skulle have en datter..  Det har jeg så liggende til når jeg selv ser de 2 famøse streger og så er der den "smule" der er tilbage fra da Milo var lille..

i håb om der er gevinst hos jer snart..

Anmeld

10. april 2010

Kløver

Hej...

Jeg blev jo insemineret i onsdag, og går nu og venter. Jeg er egentlig ganske rolig, men kan mærke at det bliver sværere som dagene går, da det går op for mig at der er en chance for det er lykkedes...

Jeg har så mange gange kigget på baby tøj, og haft en inderlig lyst til at købe noget, men i dag var jeg meget tæt på. I slutningen af måneden ved jeg om det er lykkedes og min kæreste har fødselsdag 1. maj. Så hvis jeg er gravid vil jeg rigtig gerne give ham sådan en body fra h&m hvor der står I  daddy på...men men hvad hvis jeg ikke er gravid...

Så spørgsmålet er, også sådan mere generelt...

Er det okay at købe noget før man er gravid??

jada ellers er jeg jeg på den, vi har en masse selvom jeg ik er gravid endnu, bøger til forskellige aldre, en smule tøj, men ellers har jeg syet lidt selv(mest for hyggens skyld) vi har legetøj, en højstol, men vi har stor glæde af det da vi også kender nogle med børn, så der har vi jo kunne bruge tingene, men ja jeg har ihvertfald nok til at sige jeg er storslem i skruk-kategorien

men vi har sparet en masse penge, og synes også det er dejligt, man har købt lidt hen af vejen, for så bliver det ikke nær så syrt senere, specielt ikke når vi gjorde det, når der var penge at spare

håber på der er gevinst

Anmeld

10. april 2010

MM1987

hiili skriver:

Hejsa..

Jeg vil også bare sige, køb dog den body, det ville være en fantasktisk fødselsdagsgave, eller gem den til i bli'r gravide.. bare for at se hans ansigts udtryk når han pakker den op..

jeg var til noget lagersalg kort efter min søster blev gravid og købte lidt forskelligt, og noget på tilbud, jeg har så beholdt det der så lidt for drenget ud, for det viste sig hun skulle have en datter..  Det har jeg så liggende til når jeg selv ser de 2 famøse streger og så er der den "smule" der er tilbage fra da Milo var lille..

i håb om der er gevinst hos jer snart..

Jamen det er også besluttet - køber den på mandag

Tak for svar..

Og  også for dig for at der er en 2'er på vej...

Anmeld

10. april 2010

MM1987

Maja84 skriver:

jada ellers er jeg jeg på den, vi har en masse selvom jeg ik er gravid endnu, bøger til forskellige aldre, en smule tøj, men ellers har jeg syet lidt selv(mest for hyggens skyld) vi har legetøj, en højstol, men vi har stor glæde af det da vi også kender nogle med børn, så der har vi jo kunne bruge tingene, men ja jeg har ihvertfald nok til at sige jeg er storslem i skruk-kategorien

men vi har sparet en masse penge, og synes også det er dejligt, man har købt lidt hen af vejen, for så bliver det ikke nær så syrt senere, specielt ikke når vi gjorde det, når der var penge at spare

håber på der er gevinst

Hvis jeg havde fået lov havde jeg også rigtig meget - men det er nok meget godt jeg ikke har - selvom jeg køber den der nu...

Ja det er noget af en udgift - så smart at jævne det lidt ud...

Glæder mig helt vildt meget til det gælder sådan rigtigt...så skal der shoppes...

Jeg tror godt jeg kan indskrive mig i den klub...puha...det er sjovt som nogen kvinder er det, tænker tit om det er noget vi er blevet påvirket til eller om det er noget fysiologisk...

Anmeld

10. april 2010

Sofiedk

Åh jeg synes sku det er et svært spørgsmål - det eneste rigtige svar er at gøre det der rigtig for en selv.

Jeg var helt vild med at kigge på babytøj og planlægge hvad jeg skulle købe og sådan, men nu efter over 2 år synes jeg virkelig det bare gør mere ondt end det gavner, det skær mig ind i hjertet at se på ting og gør mig virkelig ked af det bare at gå forbi en børnetøjsbutik. Så jeg er virkelig lykkelig for jeg ikke har købt noget inden, det ville bare være for stor en påmindelse om at vores kamp stadig ikke er endt.

Anmeld

10. april 2010

MM1987

Sofiekdk skriver:

Åh jeg synes sku det er et svært spørgsmål - det eneste rigtige svar er at gøre det der rigtig for en selv.

Jeg var helt vild med at kigge på babytøj og planlægge hvad jeg skulle købe og sådan, men nu efter over 2 år synes jeg virkelig det bare gør mere ondt end det gavner, det skær mig ind i hjertet at se på ting og gør mig virkelig ked af det bare at gå forbi en børnetøjsbutik. Så jeg er virkelig lykkelig for jeg ikke har købt noget inden, det ville bare være for stor en påmindelse om at vores kamp stadig ikke er endt.

Jeg planlagde også helt vildt i starten og har skrevet lange lister, og kigget på test af baby udstyr, men jeg har nu planlagt og lavet alle de lister der kan laves - nogen gange bliver jeg ked af det ved tanken...men heldigvis ikke alt for tit...

Jeg tror jeg køber den ene ting, i håb om at det virker at være optimistisk og positiv - og så synes jeg det er en god ide det som ønskebarn gør, at købe en ting for hver gang...

Jeg håber virkelig at det snart lykkedes for jer...og at du kan bevare troen...

Men ja, man skal føle efter, og gøre hvad man tror er bedst...

Anmeld

10. april 2010

VNB

jeg synes det er en rigtig sød og sjov tanke med den body som gave til din kæreste! Vil som mange af de andre også sige gør det du føler er rigtigt!

Jeg har haft som princip at intet skulle købes før en graviditet var sikker.... så jeg har intet herhjemme. Egentlig lidt af flere grunde... er måske lidt overtroisk  og det skulle bringe uheld at købe noget før man er gravid... og så ville jeg heller ikke kunne klare tanken om at det bare lå der og ventede på at en baby ville blive lavet... det ville gøre alt for ondt hvis vi skulle have haft det liggende her i over 2 år nu...

MEN jeg har godt nok også kigget rigtig meget i butikker! Gået og bestemt lige præsis at sådan en og sådan en og også lige sådan en skulle man da have engang  

Da vi sidste gang ventede på blodprøve svar på vores IVF/ICSI lokkede jeg kæresten med ind i en børnetøjs forretning, og det var simpelthen så akkavet at vi blev enige om at det gjorde vi først igen når vi engang vidste at der var en bette i maven.

Vi har så aftalt nu at når vi har været til scanning den 22 og hvis alt ser fint ud så køber vi babyens første ting sammen - så blir det spændende hvad vi mon bliver enige om

Men søde køb du da bare den søde body.... lyder til at du RIGTIG gerne vil have den, og så tror jeg da helt sikkert at det er det rigtig for dig

Anmeld

10. april 2010

MM1987

VNB skriver:

jeg synes det er en rigtig sød og sjov tanke med den body som gave til din kæreste! Vil som mange af de andre også sige gør det du føler er rigtigt!

Jeg har haft som princip at intet skulle købes før en graviditet var sikker.... så jeg har intet herhjemme. Egentlig lidt af flere grunde... er måske lidt overtroisk  og det skulle bringe uheld at købe noget før man er gravid... og så ville jeg heller ikke kunne klare tanken om at det bare lå der og ventede på at en baby ville blive lavet... det ville gøre alt for ondt hvis vi skulle have haft det liggende her i over 2 år nu...

MEN jeg har godt nok også kigget rigtig meget i butikker! Gået og bestemt lige præsis at sådan en og sådan en og også lige sådan en skulle man da have engang  

Da vi sidste gang ventede på blodprøve svar på vores IVF/ICSI lokkede jeg kæresten med ind i en børnetøjs forretning, og det var simpelthen så akkavet at vi blev enige om at det gjorde vi først igen når vi engang vidste at der var en bette i maven.

Vi har så aftalt nu at når vi har været til scanning den 22 og hvis alt ser fint ud så køber vi babyens første ting sammen - så blir det spændende hvad vi mon bliver enige om

Men søde køb du da bare den søde body.... lyder til at du RIGTIG gerne vil have den, og så tror jeg da helt sikkert at det er det rigtig for dig

Det er nogen af de samme tanker jeg er gået med, men er slet ikke overtroisk, så slår dem hurtigt væk...

Lige nu synes jeg det er det rigtige, men jeg ved jo ikke hvordan jeg har det når den ligger der, men tror det fylder mere i mit hovede nu end når jeg har købt den...

Jeg kender godt det der med at det er akavet at være i babybutik, for jeg har også lokket kæresten med i tro om at det kunne være SÅ hyggeligt, men nej, man føler bare at alle kan se man IKKE er gravid og tænker hvad laver du her...meget ubehageligt...selvom jeg godt ved det hele foregik i mit hovede...

Anmeld

10. april 2010

Sofiedk

Jeg synes også helt sikkert du skal købe den, i har trods alt ikke været igang så længe og alle tegn tyder på at vejen burde ende en gang om ikke alt for længe, så hvorfor ikke holde fast i din positivitet og nyde at du bare kan være glad de næste 14 dage og måske er det hvad der skal til, at du kan slappe af og være lykkelig indeni istedet for at være bekymret hele tiden

Åh ja, barnløse og børnetøjsbutikker er bare ikke en god kombi, det er SÅÅÅ akavet at vade rundt derinde uden nogen baby i maven eller børn og føle mig helt malplaceret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.