Hvem er du? (fortæl lidt om dig selv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Diana...

lærkes_mor skriver:

Ej hvor sjovt at du troede vi var fra sjælland

Jeg selv er opvokset i Mårslet som ligger liiiiiige lidt syd for Århus og min mand er også opvokset her ved Århus, så vi fra Århus Kunne aldrig drømme om at flytte væk fra jylland....

Synes det er en god idé med sådan en tråd her  og hvor er du god til at svare folk....  det kunne jeg lære lidt af.. men prøver!

Synes i det hele taget du virker som en rigtig rar person!!

Må lige få min mand til at skrive herinde også, så må vi se om det er nogenluinde det samme han skriver. hehe...

Ha ha ja, jeg ved ikke hvorfor jeg troet det men måtte lige læse det en gang til da der stod århus ha ha  Det skægt vi er jo fra sjælland og flyttet til midtjylland og jeg har det som dig flytter aldrig fra jylland igen. I starten var jeg ikke så glad for det men nu jamen det er jo bare et fantastisk sted. 

Ihh tak hvor er du sød  og i lige måde. 

Ja det må du gøre, må vi se om i enige i at i bor i århus elle om det nu er sjælland griner 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Diana...

MariaJ skriver:

Jeg hedder Maria, er 35 år og gravid med første barn (termin om knapt tre uger ). Jeg er gift med Rupert, der er fra Tyskland og et år yngre end mig. Vi mødtes for snart otte år siden, da vi begge var på studieophold på Svalbard, en lille øgruppe, så langt mod nord som det omtrent går an at komme. Jeg er uddannet geolog og har taget en PhD grad oveni det almindelige studieforløb. Jeg boede i København i alle studieårene, men efter Rupert og jeg mødte hinanden har vi roteret lidt mellem Kiel hvor han boede og studerede, Longyearbyen på Svalbard og København for at kunne være mest muligt sammen.  

Jeg blev færdig med PhD'en for snart fem år siden og flyttede til Trondheim i Norge umiddelbart efter. Min mand er egentlig uddannet biolog og havde fortsat job i Tyskland, da jeg flyttede til Norge, så vi fortsatte pendlertilværelsen i begyndelsen. I 2007 lykkedes det os endelig at få fælles bolig i samme land, senere på året blev vi gift og de sidste to år har vi været tilbage på Svalbard, hvor jeg nu arbejder på universitetet og han arbejder med logistik og shipping for et lille privat selskab. Vi er rigtig glade for at bo der. Det er et lille og specielt sted på både godt og ondt, men naturen er fantastisk og vi trives i byen, og jeg er slet ikke sikker på at jeg kunne finde mig til rette i Danmark igen.

Jeg har egentlig ønsket mig børn længe og har aldrig været i tvivl om at jeg ville have familie, men vi var nok ikke helt synkroniserede på det punkt da vi mødtes. Det er vi blevet hen ad vejen, og nu er vi altså endelig i gang med familiedrømmen, selvom jeg føler vi er blevet lidt gamle undervejs. Jeg har fulgt med på sidelinien her på baby siden jeg fandt ud af jeg var gravid i sommers, men meldte mig først rigtigt til for et par måneder siden.

Siden oktober har vi haft vores lille hundehvalp, Julie (som faktisk ikke er så lille længere). Vi har hygget os enormt med hende, og jeg kan slet ikke forstå vi ikke har fået hund noget før. Ellers er vi glade for at rejse og rejser både en masse med arbejde og privat. Jeg rejser også til Danmark flere gange om året for at se familien og prøver stadig at deltage i mine forældres og søskendes liv, selvom vi bor langt væk. Jeg har fire nevøer og fire niecer som jeg også gerne vil se vokse op, og har et tæt forhold til mine egne søskende, selvom vi er lidt spredt for alle vinde.

Maria

Hold da op det må ha været hård. Men godt i nu har fundet jeres sted sammen. Og tillykke med graviditeten det er jo så spændende. Og ja det er nu bare dejligt at havde en hund  

Jeg synes det er flot du stadig gør alt for at holde kontakten med din familie i danmark, synes tit man høre at der så gå længere og længere i mellem der er jo os langt i mellem. 

Anmeld

2. april 2010

morNov2010

Diana... skriver:

Tillykke med den lille bebs i maven 

På jeg spørge hvad Tourettes + er?

Ja det må du da

Tourette er en sygdom i hypofysen, som gør, at man ticser (har ufrivillige bevægelser). +'et kan være mange forskellige ting (ADHD, OCD, sociale kognitive adfærdsproblemer etc. etc.).

I min søns tilfælde betyder +'et, som skrevet, at han har meget svært ved de sociale færdigheder. Han er meget impulsstyret og har tit svært ved at tackle de problemer man løber ind i, i omgangen med andre mennesker. Han har specielt svært ved at omgås andre børn (som jo som oftest er impulsstyrede i en vis grad). Det betyder, at han ofte kommer i klammeri med andre, smider med møblerne eller i det hele taget agerer uhensigtsmæssigt i konfliktsituationer. Han går i en specialklasse, hvor der kun er 5 børn i alt, men går i normal SFO, hvor han har interaktion med mange børn. Han har brug for en voksen ved sin side stort set 24/7 for at kunne fungere optimalt, så det kan godt være lidt svært.

Når han er herhjemme kan vi styre det, fordi vi kender alle advarselssignaler, men det kan være svært i større sammenhænge for ham.

Han har også svært ved at håndtere høje lyde, og har faktisk store problemer med babygråd, så det har været vendt og drejet, om han kunne klare at blive storebror, men jeg tror (og håber), at han vil have stor glæde af det, og muligvis også modne ham noget mere.

Empatien er der, men han skal bare have lidt hjælp til at finde den frem ind imellem.

Anmeld

2. april 2010

Diana...

MyBaby skriver:

Sikken en god tråd!

Jeg hedder Nina Marie - bruger dog ofte kun Nina! Jeg er 25 (snart 26) og jeg har gennem de sidste 8½ år været sammen med den dejligste mand i verden - Michael på 27 år.

Jeg er født og opvokset på Nordals i Sønderjylland, hvor både min og Michaels familie bor. Vi har så i en periode på tre år boet i Aalborg, hvor jeg har læst psykologi på universitetet og Michael forsørgede mig...

For 2½ år siden flyttede vi tilbage til Nordals, hvor vi nu lejer et hus ude på landet helt nede ved vandet, som mine forældre ejer. Vi er utrolig glade for at bo midt i naturen og bruger den aktivt hele tiden. Min kæreste er meget aktiv friluftsmennekse og fisker, jager osv.

Vi har en dejlig hund, Calle - en Ft Cocker Spaniel, som snart bliver tre år og som helt klart er vores første barn!  Han er SÅ dejlig og vi er utrolig glade for ham. Derudover går vi og venter på, at vores første "rigtige" barn, skal komme til verden. Jeg havde termin igår - den 1. april - så vi er meget utålmodige og vil rigtig gerne se, hvad der gemmer sig derinde i maven!

Når jeg ikke er på barsel, arbejder jeg som psykolog i Sønderborg Kommune og det er jeg rigtig glad for. Min kæreste er udlært automatik fagtekniker, men er desværre blevet fyret sidste forår under de store nedskæringer, så nu arbejder han som fast vikar på Alssund børne- og ungdomscenter, hvor han arbejder med unge, der har forskellige vanskeligheder. Han er rigtig glad for sit arbejde her og håber på, at kunne blive fastansat på et tidspunkt!

Jeg har været herinde siden april sidste år og jeg er utrolig glad for at være her. Det har været en kæmpe hjælp og glæde at kunne dele min graviditet med alle jer herinde! Og nu glæder jeg mig bare til at dele min FB med jer og vise billeder af det lille vidunder!

Kram Nina - som idag skal ud og køre på firhjulet crosser på nogle humplede grusveje sammen med Michael og håber, det vil sætte gang i nogle veer

Jamen tillykke med dit et års jubilæum på baby.dk 

Og tillykke med mavsen  uhh jeg gik 13 dage over tid jeg synes det var de længeste 13 dage i mit liv ha ha. Jeg  der snart sker noget ******ve-støv****** sendes til dig. 

Ej hvor dejligt at dine forældre havde et hus i kunne leje og så lige ned til vandet hvor er jeg misundelig. Jeg gad sgu godt på på et stort natur område hvor dyrene havde masse af plads til at tumle rundt. 

Hi hi god tur på crosseren  Håber det kan sætte gang i noget. det kan være du skulle tage lærkes_mor med hun er os over tid 

Anmeld

2. april 2010

Diana...

Anja.t skriver:

Jeg hedder Anja og er 29 år. Jeg er gift med Troels, som er kok og har derfor skiftende arbejdstider. Vi har en søn, der hedder Storm, han er 9 mdr og er en glad lille dreng.

Vi bor nord for mønsted i et dejligt gammelt hus. Vi har en hunden Gismo, som er en euracier. Vi bruger vores tid på at handle i Bilka, gå med hunden i skoven og familien.

ha ha jeg elsker bilka ;) 

Anmeld

2. april 2010

Diana...

morNov2010 skriver:

Ja det må du da

Tourette er en sygdom i hypofysen, som gør, at man ticser (har ufrivillige bevægelser). +'et kan være mange forskellige ting (ADHD, OCD, sociale kognitive adfærdsproblemer etc. etc.).

I min søns tilfælde betyder +'et, som skrevet, at han har meget svært ved de sociale færdigheder. Han er meget impulsstyret og har tit svært ved at tackle de problemer man løber ind i, i omgangen med andre mennesker. Han har specielt svært ved at omgås andre børn (som jo som oftest er impulsstyrede i en vis grad). Det betyder, at han ofte kommer i klammeri med andre, smider med møblerne eller i det hele taget agerer uhensigtsmæssigt i konfliktsituationer. Han går i en specialklasse, hvor der kun er 5 børn i alt, men går i normal SFO, hvor han har interaktion med mange børn. Han har brug for en voksen ved sin side stort set 24/7 for at kunne fungere optimalt, så det kan godt være lidt svært.

Når han er herhjemme kan vi styre det, fordi vi kender alle advarselssignaler, men det kan være svært i større sammenhænge for ham.

Han har også svært ved at håndtere høje lyde, og har faktisk store problemer med babygråd, så det har været vendt og drejet, om han kunne klare at blive storebror, men jeg tror (og håber), at han vil have stor glæde af det, og muligvis også modne ham noget mere.

Empatien er der, men han skal bare have lidt hjælp til at finde den frem ind imellem.

Ok nåå det må os være hård for ham. Men det var os det første jeg tænkte at det måske var meget godt for ham med en lille bror/søster. 

Er det noget de vokser fra el? 

Anmeld

2. april 2010

Rikkemor89

Hej jeg hedder Rikke & jeg bor sammen med min forlovede Steffen i en lille by der hedder Lem, som ligger 16km væk fra Skive (: Jeg er 20år & Steffen han er 24år, vi venter vores første barn til den 14 April, så det jo snart at han kommer ud til os <3 Glæder os .. Steffen han er faglært landmand & arbejder som vikar (: Jeg er på barsel & vil gerne igang med min uddannelse som ssh bagefter min barsel (: Vi har boedet i Lem i et år & kender ikk rigtige nogen, så hvis der er nogen om bor tæt på os & synes det kunne være hyggeligt at mødes & måske blive et venne par til os, ville det være super hyggeligt med lidt selvskab (: Lige i øjeblikket går vi bare og venter på at jeg skal sættes igang på dagen, så vi har barn i vores tanker ..

Vi kan godt lide at gå nogen ture & cykle ellers så bare havde det hyggeligt med venner & familie (:

Det var vist alt her fra .. (:

Anmeld

2. april 2010

morNov2010

Diana... skriver:

Ok nåå det må os være hård for ham. Men det var os det første jeg tænkte at det måske var meget godt for ham med en lille bror/søster. 

Er det noget de vokser fra el? 

Det er muligt at han vokser fra det, eller at det i hvert fald vil bedres i løbet af teenageårene (i hvert fald Touretten med tics). Det sociale er noget han skal lære, ved gentagelser, gentagelser, gentagelser. Tingene fiser ind på lystavlen, hvis han får det af vide tit nok eller på den rigtige måde (det gælder bare om at finde den )

Jeg tror også han vil vokse med opgaven, og er allerede nu meget stolt over at skulle være storebror.

Han lavede faktisk et digt til mig (helt selv, og husk han kun er 7½ og modenhedsmæssigt sv.t. en på ca. 5)

"Min mor skal være dobbeltmor,

og jeg skal være storebror "

Så tror jeg da nok lige jeg tudede helt vildt.

Men tusind tak fordi du spørger. Det er rart at få lov at snakke lidt om.

Anmeld

2. april 2010

Camilla_a

Diana... skriver:

Åhh hvor man godt gad det var os der sad i 30 graders varme var 

Ja jeg synes også det er rigtig snyd

Anmeld

2. april 2010

MyBaby

Diana... skriver:

Jamen tillykke med dit et års jubilæum på baby.dk 

Og tillykke med mavsen  uhh jeg gik 13 dage over tid jeg synes det var de længeste 13 dage i mit liv ha ha. Jeg  der snart sker noget ******ve-støv****** sendes til dig. 

Ej hvor dejligt at dine forældre havde et hus i kunne leje og så lige ned til vandet hvor er jeg misundelig. Jeg gad sgu godt på på et stort natur område hvor dyrene havde masse af plads til at tumle rundt. 

Hi hi god tur på crosseren  Håber det kan sætte gang i noget. det kan være du skulle tage lærkes_mor med hun er os over tid 

Uhhhh, jeg håber ikke, jeg kommer til at gå ret lang tid over ! JM mener, vi venter os en stor baby, så jeg synes jo egentlig ikke, den behøver ligger derinde og blive større længere....

Men nu må vi se - håber turen på crosseren fungere og ja, måske jeg burde tage lærkes_mor med, hun er jo endnu længere over tid end jeg, så måske har hun egentlig førsteret !

Jeg kan også godt sige dig, at vi nyder naturen i fulde drag - at kunne lukke øjnene op og kigge lige ud i naturen og måske få øje på et rådyr eller en hare, det er da bare lykken!  Min kæreste har designet nogle ben til vores seng, så den er ca 60-70 cm højere og dermed kan vi ligge i sengen og kigge ud af vinduerne - ud i naturen! Skønt! Det gør dog også, at jeg må have en skammel, for at kunne komme op i den nu her, hvor maven er så stor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.