Hvem er du? (fortæl lidt om dig selv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

MariaJ

Jeg hedder Maria, er 35 år og gravid med første barn (termin om knapt tre uger ). Jeg er gift med Rupert, der er fra Tyskland og et år yngre end mig. Vi mødtes for snart otte år siden, da vi begge var på studieophold på Svalbard, en lille øgruppe, så langt mod nord som det omtrent går an at komme. Jeg er uddannet geolog og har taget en PhD grad oveni det almindelige studieforløb. Jeg boede i København i alle studieårene, men efter Rupert og jeg mødte hinanden har vi roteret lidt mellem Kiel hvor han boede og studerede, Longyearbyen på Svalbard og København for at kunne være mest muligt sammen.  

Jeg blev færdig med PhD'en for snart fem år siden og flyttede til Trondheim i Norge umiddelbart efter. Min mand er egentlig uddannet biolog og havde fortsat job i Tyskland, da jeg flyttede til Norge, så vi fortsatte pendlertilværelsen i begyndelsen. I 2007 lykkedes det os endelig at få fælles bolig i samme land, senere på året blev vi gift og de sidste to år har vi været tilbage på Svalbard, hvor jeg nu arbejder på universitetet og han arbejder med logistik og shipping for et lille privat selskab. Vi er rigtig glade for at bo der. Det er et lille og specielt sted på både godt og ondt, men naturen er fantastisk og vi trives i byen, og jeg er slet ikke sikker på at jeg kunne finde mig til rette i Danmark igen.

Jeg har egentlig ønsket mig børn længe og har aldrig været i tvivl om at jeg ville have familie, men vi var nok ikke helt synkroniserede på det punkt da vi mødtes. Det er vi blevet hen ad vejen, og nu er vi altså endelig i gang med familiedrømmen, selvom jeg føler vi er blevet lidt gamle undervejs. Jeg har fulgt med på sidelinien her på baby siden jeg fandt ud af jeg var gravid i sommers, men meldte mig først rigtigt til for et par måneder siden.

Siden oktober har vi haft vores lille hundehvalp, Julie (som faktisk ikke er så lille længere). Vi har hygget os enormt med hende, og jeg kan slet ikke forstå vi ikke har fået hund noget før. Ellers er vi glade for at rejse og rejser både en masse med arbejde og privat. Jeg rejser også til Danmark flere gange om året for at se familien og prøver stadig at deltage i mine forældres og søskendes liv, selvom vi bor langt væk. Jeg har fire nevøer og fire niecer som jeg også gerne vil se vokse op, og har et tæt forhold til mine egne søskende, selvom vi er lidt spredt for alle vinde.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

MyBaby

Sikken en god tråd!

Jeg hedder Nina Marie - bruger dog ofte kun Nina! Jeg er 25 (snart 26) og jeg har gennem de sidste 8½ år været sammen med den dejligste mand i verden - Michael på 27 år.

Jeg er født og opvokset på Nordals i Sønderjylland, hvor både min og Michaels familie bor. Vi har så i en periode på tre år boet i Aalborg, hvor jeg har læst psykologi på universitetet og Michael forsørgede mig...

For 2½ år siden flyttede vi tilbage til Nordals, hvor vi nu lejer et hus ude på landet helt nede ved vandet, som mine forældre ejer. Vi er utrolig glade for at bo midt i naturen og bruger den aktivt hele tiden. Min kæreste er meget aktiv friluftsmennekse og fisker, jager osv.

Vi har en dejlig hund, Calle - en Ft Cocker Spaniel, som snart bliver tre år og som helt klart er vores første barn!  Han er SÅ dejlig og vi er utrolig glade for ham. Derudover går vi og venter på, at vores første "rigtige" barn, skal komme til verden. Jeg havde termin igår - den 1. april - så vi er meget utålmodige og vil rigtig gerne se, hvad der gemmer sig derinde i maven!

Når jeg ikke er på barsel, arbejder jeg som psykolog i Sønderborg Kommune og det er jeg rigtig glad for. Min kæreste er udlært automatik fagtekniker, men er desværre blevet fyret sidste forår under de store nedskæringer, så nu arbejder han som fast vikar på Alssund børne- og ungdomscenter, hvor han arbejder med unge, der har forskellige vanskeligheder. Han er rigtig glad for sit arbejde her og håber på, at kunne blive fastansat på et tidspunkt!

Jeg har været herinde siden april sidste år og jeg er utrolig glad for at være her. Det har været en kæmpe hjælp og glæde at kunne dele min graviditet med alle jer herinde! Og nu glæder jeg mig bare til at dele min FB med jer og vise billeder af det lille vidunder!

Kram Nina - som idag skal ud og køre på firhjulet crosser på nogle humplede grusveje sammen med Michael og håber, det vil sætte gang i nogle veer

Anmeld

2. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Smadder god íde med denne tråd!

Jeg hedder Corinna, er 23 år og gift med Nicholai på 27 år.

Sammen har vi Mathilde på 5 år, og venter endnu én lille pige til juni. Vi bor mellem Viborg og Herning, i et dejligt hus som vi købte for snart 2½ år siden.

Til dagligt læser jeg til pædagog på 5.semester, men går dog fra på barsel til juni og 14 måneder frem

Min mand arbejder som entreprenør i et firma der hedder Aarsleff Rail, hvor han det meste af foråret og sommeren "ligger ude", og ikke er hjemme i hverdagene. Lige pt. er han på sjælland ar arbejde, og kommer ikke hjem før om 3½ uge. Det fungerer rigtig fint for os, og vi er glade for det liv vi har

Ha' en rigtig dejlig dag allesammen

Anmeld

2. april 2010

Liljesilas

Hejsa alle

Jeg hedder Maya og er 24 år, og bor i Aalborg med min mand på 26. Vi har en sød lille hund der hedder Bølle - fordi den er en Bølle. Jeg læser til socialrådgiver på Aalborg universitet, og mangler stadig et par år. Jeg har besluttet mig for ikke at holde noget barsel, da jeg føder i starten af sommerferien - 19. juni. Nu må vi se om jeg kan holde det ud, men vil gerne være hurtig færdig med min uddannelse, og følges med de andre.

Vi venter os en skøn dreng, vi vil kalde Silas - og hans værelse er allerede færdig . Jeg er i uge 30, og maven er begyndt at være tung, så tror den sidste tid er meget hård.  

Anmeld

2. april 2010

Lærke90

Diana... skriver:

Hej Pige

Jeg synes vi skal skrive lidt om os selv og hvem vi er. Jeg synes vi flere gange har oplevet at folk er kede af at de ikke bliver set eller ikke får et dagens kram osv osv og tit og ofte er det en anonym der vælger at lave de tråde men så ved vi jo ikke hvem i er og kan derfor ikke ændre på det. 

Når jeg sider og kikker på de her 5 sider på forsiden er det jo næsten de samme der skriver indlæg og besvære indlæg og så det jo klart at vi ikke ser andre end dem der er tydelige. Man bliver jo nød til at skrive for at blive tydelig. 

Så hvad med om ALLE præsentere sig og fortæller lidt om sig selv så vi alle kan se hvem vi er, de ny det gamle osv.

Jeg er selv en af de "gamle" og kende før hen rigtig mange her inde. men der er kommet så mange nye til (hvad er jo er skønt) men nu kender jeg næsten ikke nogen af jer da der jo er så mange. 

Så fortæl lidt om jer selv og gør jeg tydelige 

rigtig god ide.. Har også læst svarene, så nu ved man da lidt mere om de forskellige

Hej alle sammen

mit navn er Lærke og jeg er 19 år gammel. Jeg har en datter på 3,5 måneder med min kæreste Kasper på 22 år. Vi bor i Aalborg i en studie bolig, men drømmer om at flytte til Århus om nogle år, så vi kan komme tættere på vores familier.

Min kæreste går på uni og læser til datalog og jeg går på VUC, hvor jeg er ved at tage en hel HF. Pt er jeg dog på barsel, men læser stadig op til dansk A og engelsk B hvor jeg skal til eksamen om nogle måneder. Så jeg er nok at se til.

Egentlig vil jeg gerne være dyrepasser og har også grundforløbet. Men pga. graviditet er det gået lidt i stå og jeg valgte at få barnet i stedet for at rejse til Norge leller Spanien hvor en praktikplads ventede. HAr været i L'Oceanografic i Spanien og arbejde i en måned som dyrepasser. Hvilket var helt fantastisk.

Vi har lige nu 6 chinchillaer  

Jeg har været på baby omkring et år vil jeg tro, og har/ er rigtig glad for det. Dog er tiden ikke så meget til det lige for tiden. Har et ønske om flere børn, men der skal nok lige gå et års tid endnu.

det var "lidt" om mig

Anmeld

2. april 2010

Diana...

Dorthemuzz skriver:

Super god ide

Jeg hedder Dorthe og bor med min forlovede Kennet i lejlighed i Holstebro.. Venter vores første barn men termin den 10 juli og det bliver en lille dreng, Vi glæder os rigitgt meget..

I det daglige arbejder jeg som social og sundhedshjælper i hjemmeplejen og det er jeg bare super glad for men er dog pt sygmeldt pga bækken smerter og går på barsel her til maj..

I min fritid er jeg sammen med kæresten og Venner/veninder..  Ellers kan jeg godt lide at være i naturen det er så skønt Jeg laver også selv armbånde og broeder..

Jeg er ny her på siden så det er super dejligt med sådan en tråd

Skriv hvis i vil vide mere

Tillykke med den lille dreng og det kan jo hurtigt blive juli 

Og ja velkommen til denne skønne side, håber du bliver glad for at være her 

Anmeld

2. april 2010

morNov2010

Lunae skriver:

Godt initiativ )

jeg hedder Luna og er 23 år. Jeg bor i Århus sammen med min kæreste Simon. Vi har været sammen i 6 år og venter nu vores første barn d. 26 august!

Jeg læser til pædagog og er netop nu i min 1 lønnet praktik på en skole for børn med autisme og ADHD! Jeg håber, at kunne bestå praktikken inden barsel )

min kæreste læser til bygningskobstruktør og er virkelig glad for det!

Vores fritid bruger vi på familie og venner, samt så mange udenlandsrejser så muligt! Endvidere er vi begge store shoppere, så derfor er det nogle gange en ulempe, at bo i Århus C ) vi bruger til sidst meget tid på kulturen! Vi elsker, at gå i teateret, Musikhuset og til koncerter! I aften skal vi til dizzy mizz lizzy og jeg glæder mig som et lille barn )

Glæd dig til Dizzy... så dem i går... DE ER FOR FEDE

Anmeld

2. april 2010

Anja.t

Jeg hedder Anja og er 29 år. Jeg er gift med Troels, som er kok og har derfor skiftende arbejdstider. Vi har en søn, der hedder Storm, han er 9 mdr og er en glad lille dreng.

Vi bor nord for mønsted i et dejligt gammelt hus. Vi har en hunden Gismo, som er en euracier. Vi bruger vores tid på at handle i Bilka, gå med hunden i skoven og familien.

Anmeld

2. april 2010

Diana...

morNov2010 skriver:

Jeg hedder Mette og er 36 år. Jeg er gift med Jens på snart 37.

Jeg har en søn (Rasmus) på 7½ fra et tidligere forhold, og min mand Jens har Mads og Louise på 10½ og 9 fra et tidligere forhold. Vi venter sammen en lille efternøler i starten af november, og glæder os utroligt meget, og det samme gør ungerne.

Vi har været gift i 1 år i morgen (3. april).

Jeg er lægesekretær og min mand er nattevægter.

Min søn har Tourettes +, og har ofte svært ved at få tingene til at fungere i det sociale liv. Der skal ikke meget til at slå ham ud af balance, så derfor er vores hverdag meget struktureret. Det bliver spændende at se, hvordan vi får det hele til at gå op i en højere enhed når babyen melder sin ankomst, men tror faktisk det til tider kan være en fordel at hverdagen er meget struktureret i forvejen.

Det kan selvfølgelig godt være svært, ikke altid at kunne være spontan, men han bliver kun ældre, og tingene bliver bedre, så det skal nok gå.

Tillykke med den lille bebs i maven 

På jeg spørge hvad Tourettes + er?

Anmeld

2. april 2010

Diana...

Camilla_a skriver:

Jeg hedder Camilla, er lige blevet 25 og bor i Esbjerg. Sammen med min dejlige kæreste har jeg 2 drenge, Frey på 2,5år og Loke på 1,5år.

Pt er jeg igang med at supplere min HF med en 12ugers HG, så jeg kunne søge en elevplads som lægesekretær, men der er desværre ikke så mange elevpladser så man skal være meget heldig og jeg er så en af de mange uheldige... Men efter sommer starter jeg på socialrådgiveruddannelsen.

Min kæreste Morten på 32 arbejder hos et offshore firma her i byen, men arbejder mest hjemme på basen, dog er han lige i nat smuttet på kursus i 8 dage i abu dhabi. (Ja om et par timer sidder han i ca 30graders varme)

Camilla

Åhh hvor man godt gad det var os der sad i 30 graders varme var 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.