Hvem er du? (fortæl lidt om dig selv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

MariaJ

Jeg hedder Maria, er 35 år og gravid med første barn (termin om knapt tre uger ). Jeg er gift med Rupert, der er fra Tyskland og et år yngre end mig. Vi mødtes for snart otte år siden, da vi begge var på studieophold på Svalbard, en lille øgruppe, så langt mod nord som det omtrent går an at komme. Jeg er uddannet geolog og har taget en PhD grad oveni det almindelige studieforløb. Jeg boede i København i alle studieårene, men efter Rupert og jeg mødte hinanden har vi roteret lidt mellem Kiel hvor han boede og studerede, Longyearbyen på Svalbard og København for at kunne være mest muligt sammen.  

Jeg blev færdig med PhD'en for snart fem år siden og flyttede til Trondheim i Norge umiddelbart efter. Min mand er egentlig uddannet biolog og havde fortsat job i Tyskland, da jeg flyttede til Norge, så vi fortsatte pendlertilværelsen i begyndelsen. I 2007 lykkedes det os endelig at få fælles bolig i samme land, senere på året blev vi gift og de sidste to år har vi været tilbage på Svalbard, hvor jeg nu arbejder på universitetet og han arbejder med logistik og shipping for et lille privat selskab. Vi er rigtig glade for at bo der. Det er et lille og specielt sted på både godt og ondt, men naturen er fantastisk og vi trives i byen, og jeg er slet ikke sikker på at jeg kunne finde mig til rette i Danmark igen.

Jeg har egentlig ønsket mig børn længe og har aldrig været i tvivl om at jeg ville have familie, men vi var nok ikke helt synkroniserede på det punkt da vi mødtes. Det er vi blevet hen ad vejen, og nu er vi altså endelig i gang med familiedrømmen, selvom jeg føler vi er blevet lidt gamle undervejs. Jeg har fulgt med på sidelinien her på baby siden jeg fandt ud af jeg var gravid i sommers, men meldte mig først rigtigt til for et par måneder siden.