Selvom du kender piger og pigers lege og sind gennem dit arbejde, kan du roligt regne med, at det bliver noget helt andet at stå med din egen lille pige. Som flere også skriver, kan hun jo lige så vel blive en drengepige som dig og under alle omstændigheder vil du slet ikke tænke over det, når hun først er her, for så er hun bare DIT lille barn og kønnet kunne ikke være dig mere ligegyldigt.
Da jeg blev gravid første gang, ønskede jeg mig også en dreng, fordi jeg troede, jeg ville få det svært med en pige af mange forskellige grunde. Men jeg fik en pige og har aldrig været så lykkelig i hele mit liv. Det er noget HELT særligt at få et barn af sit eget køn. 
Da jeg blev gravid anden gang, ønskede jeg mig mest en pige mere, fordi jeg nu vidste, hvad det ville sige at have en lille pige og ud kom så en lille dreng. Og igen var det det mest selvfølgelige i verden at elske denne lille han og lege med ham osv. Og jeg kan nu også sige, at det er noget helt særligt at få et barn af det modsatte køn. 
Så jeg håber næsten for dig, at du får en lille pige, så du kan gøre dig den samme dejlige erfaring, som jeg gjorde. 
Kh Birgitte
Anmeld