At ønske et bestemt køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

N&J

Mor til David skriver:

Jeg siger bestemt ikke det vil være sværere at ELSKE en pige!!!! Det vil bare være sværere for mig at sætte mig ind i hendes univers, hvis det bliver sådan en lille stille, der helst vil lege med dukker og ordne hår!!! Det er bare slet ikke mig...

Tror nu det er meget normal at ville ønske det blev det ene eller andet køn, og selvfølgelig elsker man ikke sit barn mindre, men lige det med universet, altså det er jo hvad man gør det til, som du selv skriver så er du jo en drengepige (det er jeg også) og derfor er det jo lige sandsynligt at du får en drengepige, som en pigepige, hvis du forstår hvad jeg mener, jeg var også meget imod det lyserøde, tutte - nutte prinsesse halløj i starten, og er det til dels stadig, men min søster elsker det, og har derfor forsynet min datter med en masse lyserødt tøj, og idet hun ingen hår på hovedet har så er det okey, så folk i det mindste forsøger at gætte på en pige istedet for automatisk at sige dreng..

Jeg selv køber lilla tøj (elsker den farve) og legetøjet, ja det er pludselig nu begyndt at være lidt mere pigespecifieret, dog ikke mere end biler og andet stadig er i lige så høj kurs som andet legetøj, det eneste Nikita virkelig har er dukker, my little pony og en dukkevogn, alt andet er både det ene og det andet... og man kunne lige så vel have fået en dreng, der ville lege med dukker og hygge sig med det.. jeg tror bare det kommer helt naturligt med tiden.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

LinLin

NikitasMoar skriver:

Tror nu det er meget normal at ville ønske det blev det ene eller andet køn, og selvfølgelig elsker man ikke sit barn mindre, men lige det med universet, altså det er jo hvad man gør det til, som du selv skriver så er du jo en drengepige (det er jeg også) og derfor er det jo lige sandsynligt at du får en drengepige, som en pigepige, hvis du forstår hvad jeg mener, jeg var også meget imod det lyserøde, tutte - nutte prinsesse halløj i starten, og er det til dels stadig, men min søster elsker det, og har derfor forsynet min datter med en masse lyserødt tøj, og idet hun ingen hår på hovedet har så er det okey, så folk i det mindste forsøger at gætte på en pige istedet for automatisk at sige dreng..

Jeg selv køber lilla tøj (elsker den farve) og legetøjet, ja det er pludselig nu begyndt at være lidt mere pigespecifieret, dog ikke mere end biler og andet stadig er i lige så høj kurs som andet legetøj, det eneste Nikita virkelig har er dukker, my little pony og en dukkevogn, alt andet er både det ene og det andet... og man kunne lige så vel have fået en dreng, der ville lege med dukker og hygge sig med det.. jeg tror bare det kommer helt naturligt med tiden.. 

Hun bliver også en lilla/grøn/brun/rød/blå pige - så længe jeg kan bestemme

Anmeld

14. marts 2010

B&J

Alexis skriver:

Hmmm... jeg synes det er lidt underligt, at ønske sig et bestemt køn... Kan faktisk slet ikke følge det, ud over, at det må være dejligt at få lov at prøve at få begge dele...

Selv om i skulle få en dreng mere, kan det jo sagtens blive en dreng som er mere "piget" eller hvis i får en pige, kan det jo sagtens være det bliver en mere "drenget" pige, ligesom du selv skriver du er...

Man behøver jo ikke klæde piger i tøsefarver og behandle dem som små prinsesser, og man kan jo heller ik vide, om den dreng man evt. skulle få elsker at lege med dukker, og går op i såkaldte pigeting....

At din søn måske for større glæde af en bror end en søster tror jeg også er meget meget forskelligt, alt efter hvordan børnene er. Tror ikke det er så kønsbestemt...

Men det jo bare min overbevisning, og heldigvis er vi da forskellige... Ellers var verden da kedelig

Ejj hvor har du ¨bare ret.... jeg ønskede bare et sundt barn og veste ikke hvad kønnet var men fik en sund dreng... og næste gang jaaa vil ikk vide kønnet bare den er sund og rask

Anmeld

14. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mor til David skriver:

Øv

Jeg har faktisk fået helt dårlig samvittighed ifht til alle jer der har prøvet så længe - over at det har været så nemt for mig/os... Det lyder måske lidt underligt... Men det MÅ da være jeres tur - en eller anden gang i 2011 (det kan vel ikke rigtigt nåes i 2010)

Nej 2010 er vist løbet fra os som det år vi får en bebs. Pisse f.....g frustrerende og mega hårdt...

Vi skal nok snart i behandling, ihvertfald til samtale lige om lidt omkring muligheden. Udredningen er heldigvis klaret....

Du må ik have dårlig samvittighed. Ville ikke ønske dette for min værste fjende.

Anmeld

14. marts 2010

birgittemarie

Selvom du kender piger og pigers lege og sind gennem dit arbejde, kan du roligt regne med, at det bliver noget helt andet at stå med din egen lille pige. Som flere også skriver, kan hun jo lige så vel blive en drengepige som dig og under alle omstændigheder vil du slet ikke tænke over det, når hun først er her, for så er hun bare DIT lille barn og kønnet kunne ikke være dig mere ligegyldigt.

Da jeg blev gravid første gang, ønskede jeg mig også en dreng, fordi jeg troede, jeg ville få det svært med en pige af mange forskellige grunde. Men jeg fik en pige og har aldrig været så lykkelig i hele mit liv. Det er noget HELT særligt at få et barn af sit eget køn.

Da jeg blev gravid anden gang, ønskede jeg mig mest en pige mere, fordi jeg nu vidste, hvad det ville sige at have en lille pige og ud kom så en lille dreng. Og igen var det det mest selvfølgelige i verden at elske denne lille han og lege med ham osv. Og jeg kan nu også sige, at det er noget helt særligt at få et barn af det modsatte køn.

Så jeg håber næsten for dig, at du får en lille pige, så du kan gøre dig den samme dejlige erfaring, som jeg gjorde.

Kh Birgitte

Anmeld

14. marts 2010

Heidi.

Sagen er den at når jeg er gravid og jeg ved at det er et sundt og raskt barn jeg venter.. så jo så kan der komme tanker hen på et bestemt køn.. Men jeg bliver ikke mere eller minder glad hvis det så er det modsatte. F. eks så har vi to piger... og jeg kunne godt tænke mig en dreng på et tidspunkt.. men nu bestemmer man jo ikke selv, men en dreng ja det kunne jeg godt..

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

birgittemarie skriver:

Selvom du kender piger og pigers lege og sind gennem dit arbejde, kan du roligt regne med, at det bliver noget helt andet at stå med din egen lille pige. Som flere også skriver, kan hun jo lige så vel blive en drengepige som dig og under alle omstændigheder vil du slet ikke tænke over det, når hun først er her, for så er hun bare DIT lille barn og kønnet kunne ikke være dig mere ligegyldigt.

Da jeg blev gravid første gang, ønskede jeg mig også en dreng, fordi jeg troede, jeg ville få det svært med en pige af mange forskellige grunde. Men jeg fik en pige og har aldrig været så lykkelig i hele mit liv. Det er noget HELT særligt at få et barn af sit eget køn.

Da jeg blev gravid anden gang, ønskede jeg mig mest en pige mere, fordi jeg nu vidste, hvad det ville sige at have en lille pige og ud kom så en lille dreng. Og igen var det det mest selvfølgelige i verden at elske denne lille han og lege med ham osv. Og jeg kan nu også sige, at det er noget helt særligt at få et barn af det modsatte køn.

Så jeg håber næsten for dig, at du får en lille pige, så du kan gøre dig den samme dejlige erfaring, som jeg gjorde.

Kh Birgitte

Min kolleger håber/driller med at jeg får en pige - de ved godt jeg mest er "til" drenge

Jeg vil ELSKE en datter - uden tvivl - jeg HÅBER bare mest på en dreng. Det vil i alle henseender være det nemmeste/passe bedst

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Min x's søster prøvede i mange år at få barn..hun er meget mandekvinde(hedder det det som voksen.. og bryder sig slet ikke om alt det der er kvindeligt...hendes far ønskede inderligt at hun fik en pige, så hun kunne komme lidt i kontakt med den side og også fordi hun ville have skide godt af det.. hun mente så hun ville få en klatre i træer pige og en rigtig drengepige....men niks, hun fik en rigtig tøs på godt og ondt og det gjorde virkelig noget ved hende og hun kom igang med pigeting... så godt...på samme måde er det godt for mig med min søn nummer to, hold da op..

Knus..

Mor til David skriver:

Min kolleger håber/driller med at jeg får en pige - de ved godt jeg mest er "til" drenge

Jeg vil ELSKE en datter - uden tvivl - jeg HÅBER bare mest på en dreng. Det vil i alle henseender være det nemmeste/passe bedst

Anmeld

14. marts 2010

SHERO

Personligt ønskede jeg mig meget højt en dreng, ikke fordi en pige ikke havde været mere end velkommen, men er selv vokset op med brødre, og synes det er det mest fantastiske som pige at have en storebror... :-D Måske en lidt fjollet grund, men fik min dreng, og nu er jeg bedøvende ligeglad om det bliver en dreng eller pige næste gang.. (hvis der bliver en næste gang) :-D

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Eva skriver:

Min x's søster prøvede i mange år at få barn..hun er meget mandekvinde(hedder det det som voksen.. og bryder sig slet ikke om alt det der er kvindeligt...hendes far ønskede inderligt at hun fik en pige, så hun kunne komme lidt i kontakt med den side og også fordi hun ville have skide godt af det.. hun mente så hun ville få en klatre i træer pige og en rigtig drengepige....men niks, hun fik en rigtig tøs på godt og ondt og det gjorde virkelig noget ved hende og hun kom igang med pigeting... så godt...på samme måde er det godt for mig med min søn nummer to, hold da op..

Knus..

Nej, man ved da ikke om det bliver en lidt tøset dreng eller en drenget pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.