At ønske et bestemt køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

LinLin

birgittemarie skriver:

Hahaha, sådan havde jeg det også, da jeg hørte, at jeg ventede en dreng. Men det er altså nemt nok, når man først får den i hånden, om jeg så må sige.

Og faktisk nemmere end piger og alle deres åbninger, må jeg lige tilføje...

Ja det tænker jeg også! Med en dreng er det bare vaske vaske vaske. Men en pige skal man passe på det ikke kommer visse steder hen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

oo

Mor til David skriver:

Det er det jo heller ikke nødvendigvis. men sandsynligheden er da noget større! Og hvordan ved du det ikke bliver det med din???

Og jeg kan i øvrigt ikke se noget som helst "romantisk" i at vente til fødslen med at få kønnet at vide. Det betyder bare at alt man køber inden er neutralt! Kedeligt, synes jeg...

jeg er overhovedet ikke enig. herhjemme bliver der købt ind til ET BARN, dvs massere af farver og massere af legeting osv osv. vi er ikke begrænset af kønnet - og vi er bestemt ikke neutrale

jeg skal ikke sidde her og skrive i sten, at jeg ikke får en pige der godt kan lide lyserød, men vores opdragelsesmetoder vil ikke lægge vægt på køn og bestemt heller ikke på prinser og prinsesser. så jeg håber da ikke, at mit barn bliver præcis modsat af alt hvad vi er...det ville også undre mig noget. jeg tror forældrene spiller en KÆMPE rolle i børnenes valg af interesse områder og jeg har i høj grad tænkt mig at forsøge at præge mine børn i den retning jeg mener er sundest.

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Tjuhl skriver:

jeg er overhovedet ikke enig. herhjemme bliver der købt ind til ET BARN, dvs massere af farver og massere af legeting osv osv. vi er ikke begrænset af kønnet - og vi er bestemt ikke neutrale

jeg skal ikke sidde her og skrive i sten, at jeg ikke får en pige der godt kan lide lyserød, men vores opdragelsesmetoder vil ikke lægge vægt på køn og bestemt heller ikke på prinser og prinsesser. så jeg håber da ikke, at mit barn bliver præcis modsat af alt hvad vi er...det ville også undre mig noget. jeg tror forældrene spiller en KÆMPE rolle i børnenes valg af interesse områder og jeg har i høj grad tænkt mig at forsøge at præge mine børn i den retning jeg mener er sundest.

Jeg bryder mig heller ikke om "prinser og prinsesser"!

Men de bliver jo ikke kun påvirket af os som forældre. Fra ex børnehaven (hvis ikke før)vil de jo også blive påvirket af hvad de andre børn dér interesserer sig for. Min søn har ex aldrig set Ben 10 og Bakugan og hvad pokker de ellers hedder - men han ved da en hel del om hvad det går ud på (lyder det til )

Men bare lige for at slå det fast: Jeg ønsker mig MEST AF ALT en sundt og raskt barn

Anmeld

15. marts 2010

MorTilGustav

Tjaaah, jeg må indrømme at jeg krydsede fingre for, at jeg ventede mig en pige - fordi jeg tænkte jeg bedre ville kunne relatere til hende.
Tror det er den primære årsag til, at folk ønsker sig et bestemt køn: Hvor gode forudsætninger folk føler de har overfor henholdsvis han/hende.
Jeg føler bare ikke jeg ved ret meget om drenge og deres tankegang  Jeg er så også enlig, så har ikke umiddelbart en "fast" fyr der kan tumle rundt og lave alle de der "drenge-ting".. Gustav må finde sig i en masse kreative aktiviteter som tegning, modellervoks etc. og ingen fodbold, jagt og fiskeri
Men i sidste ende synes jeg jo det er forkert at sætte folk i en boks efter køn så kan vel lege på samme måde med en dreng som en pige

Anmeld

15. marts 2010

Corn

Der er ikke noget jeg helst ville have, men jeg bliver dybt irriteret når folk får ondt af mig når jeg siger jeg venter dreng nr tre... Jeg er tilgengæld hamrende stolt og synes det bliver så fedt med tre drenge i huset...

Jeg ville også have svært ved at lege med dukker og ordne hår...

Kan faktisk ikke engang lave en fletning

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Der er ikke noget jeg helst ville have, men jeg bliver dybt irriteret når folk får ondt af mig når jeg siger jeg venter dreng nr tre... Jeg er tilgengæld hamrende stolt og synes det bliver så fedt med tre drenge i huset...

Jeg ville også have svært ved at lege med dukker og ordne hår...

Kan faktisk ikke engang lave en fletning

Åh, ja...sådanne nogle har jeg også mødt...så svarede jeg bare enten at jeg var lykkelig for at slippe for tøser eller om det var sådan den andne part tænkte, altså at første barn har mere værdi hvis andet barn ikke er af samme køn...

Jeg har jo tre drenge og det er så skønt...var selv tre piger hjemme og det var også sjovt, men da noget mere bøvlet...KVINDER... men at vokse op i en flok med samme køn, det er da så skønt...

Anmeld

15. marts 2010

Corn

Eva skriver:

altså at første barn har mere værdi hvis andet barn ikke er af samme køn...

Præcis...

Alle mine unger er mit guld, og sådan havde det også været hvis de var af blandet køn... 

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Præcis...

Alle mine unger er mit guld, og sådan havde det også været hvis de var af blandet køn... 

Ja, det er jo mennesket man elsker og ikke kønnet.... men derfor kan jeg nu sagtens have det sådan at jeg helst ville drenge og da nok også fordi jeg ikke kan forestille mig andet nu...

Anmeld

15. marts 2010

Miamaja

det er vist helt naturligt at gore sig nogle forestillinger om hvem og hvad man 'foretraekker' naar man venter sig, ubevidst og bevidst, men de fleste omstiller sig ganske naturligt med det de saa faar, selvom det maaske ikke var det de troede/haabede paa.

jeg havde en eller anden folelse med at mit barn ville blive en dreng men samtidig lod jeg skaebnen vise vejen og var indstillet paa begge kon da jeg adopterede. Han var den forste der kom i 'forslag', men jeg er sikker paa at havde han vaeret hunkon saa voksede jeg bare med rollen som mor til en pige.

selvfolgelig er der nogle mennesker som helt afviser deres born hvis konnet ikke er som de onsker det, naar de bliver fodt, men det er kun i ekstreme tilfaelde heldigvis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.