At ønske et bestemt køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Tina2

Jeg ønskede mig en pige første gang og det fik jeg... 2. gang ønskede jeg mig lidt mere en pige end en dreng, måske fordi jeg altid selv har ønsket mig en søster (har en lillebror) og fordi man ved jo hvad man har, men blev ikke skuffet da de sagde dreng ved scanning...

Nu er jeg så gravid igen og jeg er total ligeglad med hvad det bliver, begge dele er fantastisk!

Vil dog sige det gnistrer en del ind imellem mellem min datter og jeg, hun er lidt teenageagtig pt, men drengen er jo ikke så stor endnu, så nu må vi se.... Tackler dog hans temperament MEGET bedre end hendes....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

BinaMor

jeg ku da godt tænke mig en dreng denne gang. for det blir nok mit sidste barn og lidt sjovt med én af hver køn. tilgengæld har jeg svært ved at forholde mig til hvis det nu var en dreng...sådan med det tissemands halløj. hehehh... så det er lidt blandet.

jeg VED selvom han ikke sir det højt at manden ønsker sig en dreng... men han har altså pt også 4 stk piger... og måske snart 1 mere.

Anmeld

14. marts 2010

birgittemarie

jeg ku da godt tænke mig en dreng denne gang. for det blir nok mit sidste barn og lidt sjovt med én af hver køn. tilgengæld har jeg svært ved at forholde mig til hvis det nu var en dreng...sådan med det tissemands halløj. hehehh... så det er lidt blandet.

jeg VED selvom han ikke sir det højt at manden ønsker sig en dreng... men han har altså pt også 4 stk piger... og måske snart 1 mere.

Hahaha, sådan havde jeg det også, da jeg hørte, at jeg ventede en dreng. Men det er altså nemt nok, når man først får den i hånden, om jeg så må sige.

Og faktisk nemmere end piger og alle deres åbninger, må jeg lige tilføje...

Anmeld

14. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ønskede mig ikke noget bestemt køn fra starten, men ved NFscanningen fik vi afvide af en lidt for ivrig (men meget sød) overlæge at det med 99% sikkerhed var en lille pige derinde. Så de indstillede vi os jo på, købte små kjoler og diskuterede pigenavne og kaldte maven for "hende" - liiige indtil vi ved MDscanningen fik afvide at den lille derinde med 110% sikkerhed ikke var en "hende"!

Der må jeg indrømme at jeg blev -ja, skuffet... Ikke fordi jeg ønskede mig en pige mere end en dreng, men fordi det føltes som om vi "mistede" den datter vi havde gået og vænnet os til i 2 måneder... Der skulle lige en omstrukturering til før vi kunne vænne os til tanken om en dreng og sige farvel til den pige der aldrig havde været derinde. I går kiggede vi på det fine scanningsbillede vi fik med hjem fra NF, og min kæreste satte ord på for os begge da han sagde at det føles som om det overhovedet ikke er det samme barn... Billedet er taget af Cajsa Olivia (vores pigenavn) men barnet i maven er jo vores lille Jonathan... Meget underlig følelse...

Nu kan det selvfølgelig ikke være andet end en dreng, men HVIS vi skal have flere børn kunne det være sjovt at få en af den anden slags

Anmeld

14. marts 2010

oo

Mor til David skriver:

... er det ildeset? Er jeg den eneste???

Jeg har en søn og ønsker at det er en lilllebror vi venter! Jeg håber det virkeligt! Jeg var selv en rigtig drengepige og har det meget svært ved lyserødt og alt der har med prinsesser at gøre!

Tænker også over at de skal dele værelse på et tidspunkt ( i hvert fald hvis vi bliver boende her) og så er det da nemmere med to af samme køn!

Det er jo ikke sådan at jeg ikke vil ELSKE en datter, for selvfølgelig vil jeg det - det vil bare blive "sværere" for mig...

Min kærete håber i øvrigt det er en pige da han har to drenge i forvejen

jeg forstår bare ikke hvorfor det at få en pige SKAL være lig med lyserødt og prinsessefimseri??? det bliver det ikke med min evt. datter og sådan er det heller ikke med min niece.

forresten kan man sagtens dele værelse selvom man har forskelligt køn - det gjorde mine søskende i maaaange år

jeg kan nok ikke helt forstå at man ønsker sig et bestemt køn, jeg ønsker mig et sundt og raskt barn og så er ønskesedlen simpelthen ikke længere. og det er ikke engang fordi vi har kæmpet så længe for at få et barn, for vi havde præcis samme holdning da vi startede projekt baby i maj 2007 (nej, vi vil ikke vide kønnet før fødslen)

Anmeld

14. marts 2010

et-ønske

Jeg er fuldstændig ligeglad, bare jeg for et barn mere. Så er det ligegyldigt om der er vedhæng eller ej

Jeg er egentlig ligeglad med om folk ønsker sig et bestemt køn. Synes dog det er lidt sjovt at se så mange der kommentere på at piger er besværlige, gad vide om det er fordi I selv har været det? Tror der er udfordringer ved begge køn, og det er helt sikkert ikke deres køn der giver den største udfordring, det er deres personlighed.

Håber I får lige præcis det barn der passer til Jer.

Kh DItte

Anmeld

14. marts 2010

Kløver

Mor til David skriver:

... er det ildeset? Er jeg den eneste???

Jeg har en søn og ønsker at det er en lilllebror vi venter! Jeg håber det virkeligt! Jeg var selv en rigtig drengepige og har det meget svært ved lyserødt og alt der har med prinsesser at gøre!

Tænker også over at de skal dele værelse på et tidspunkt ( i hvert fald hvis vi bliver boende her) og så er det da nemmere med to af samme køn!

Det er jo ikke sådan at jeg ikke vil ELSKE en datter, for selvfølgelig vil jeg det - det vil bare blive "sværere" for mig...

Min kærete håber i øvrigt det er en pige da han har to drenge i forvejen

hm tror det er meget forskelligt, i starten tænkte jeg, at jeg SÅ gerne ville have en lille pige, men nu er jeg nok ligeglad om det bliver en dreng eller pige, det ene øjeblik finder jeg dreng bedst det næste en pige, så tror det er hip som hap for os, bare barnet er sundt og rask

Anmeld

14. marts 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

jeg forstår bare ikke hvorfor det at få en pige SKAL være lig med lyserødt og prinsessefimseri??? det bliver det ikke med min evt. datter og sådan er det heller ikke med min niece.

forresten kan man sagtens dele værelse selvom man har forskelligt køn - det gjorde mine søskende i maaaange år

jeg kan nok ikke helt forstå at man ønsker sig et bestemt køn, jeg ønsker mig et sundt og raskt barn og så er ønskesedlen simpelthen ikke længere. og det er ikke engang fordi vi har kæmpet så længe for at få et barn, for vi havde præcis samme holdning da vi startede projekt baby i maj 2007 (nej, vi vil ikke vide kønnet før fødslen)

jeg er enig med dig i, at man ikke behøver gå i pink prinsesse mode, lidt lyserød kan man jo nok altid komme til, men vi har da planer om at vi feks vil male værelset gult, med peter plys, og når dte trænger til maling igen, kan barnet selv vælge hvilken farve. Jeg syr også en masse i neutralt og der er jo så intet lyserødt, det er alt fra lyseblå(som godt kan gå til piger) til grøn, brun og mørkelilla.

Vi ønsker heller ikke at vide kønnet før fødslen

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Luna3 skriver:

Jeg er fuldstændig ligeglad, bare jeg for et barn mere. Så er det ligegyldigt om der er vedhæng eller ej

Jeg er egentlig ligeglad med om folk ønsker sig et bestemt køn. Synes dog det er lidt sjovt at se så mange der kommentere på at piger er besværlige, gad vide om det er fordi I selv har været det? Tror der er udfordringer ved begge køn, og det er helt sikkert ikke deres køn der giver den største udfordring, det er deres personlighed.

Håber I får lige præcis det barn der passer til Jer.

Kh DItte

Hehe - sikkert! Jeg var i hvert fald en hidsig lille én!

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Det er det jo heller ikke nødvendigvis. men sandsynligheden er da noget større! Og hvordan ved du det ikke bliver det med din???

Og jeg kan i øvrigt ikke se noget som helst "romantisk" i at vente til fødslen med at få kønnet at vide. Det betyder bare at alt man køber inden er neutralt! Kedeligt, synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.