At ønske et bestemt køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

LinLin

Chritinap skriver:

Kan så fortælle dig, at piger er ikke rolige. Og der siges jo egentlig at det er dem der har det største temperament.

De drenge jeg kender, er meget mere 'nede på jorden' end de små tøser jeg kender. Sådan trorr jeg tit det er.

Men mon ikke det er et univers man kommer ind i, med det samme. Det tror jeg.

Altså sådan nogle hidsige nogle? Hyggeligt... Ikke lige det jeg mener...

Er bare ikke til det der pusse-nusse-noget - vil hellere bygge en togbane!

Og har i øvrigt mødt en del forskellige børn - er pædagog... - så har et rimeligt godt kendskab til hvad piger kan lide at lege med! - det siger mig bare ikke noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

LinLin

Eva skriver:

Ja, det tænker jeg også... men det handler jo selvfølgelig også om temperament, min mellemste er sgu en stædig en, der minder for meget om sin mor.. men ellers er de meget medgørlige...når jeg hører om piger der meget tidligt går op i hvad de skal have på af tøj osv, så kan jeg slet ike forstå det med tre drenge der er helt ligeglade hvad de skal have på om morgenen og altid har været det.. typisk drenge og dejlig nemt..

Til gengæld tror jeg piger har bedre styr på deres ting. Davids tøj og støvler ligger fx over hele garderoben i bhv og han ved aldrig hvor hans hjemmesko er  

Anmeld

13. marts 2010

Kvindemin

Mor til David skriver:

Altså sådan nogle hidsige nogle? Hyggeligt... Ikke lige det jeg mener...

Er bare ikke til det der pusse-nusse-noget - vil hellere bygge en togbane!

Og har i øvrigt mødt en del forskellige børn - er pædagog... - så har et rimeligt godt kendskab til hvad piger kan lide at lege med! - det siger mig bare ikke noget...

Jamen jeg er skam også selv i en børnehave og vuggestue.. Det ved jeg ikke lige hvad jeg kan bruge til i denne sammenhæng.

Jeg blev bare forarvet over sætningen du skrev, Det er jo ikke sådan at jeg ikke vil ELSKE en datter, for selvfølgelig vil jeg det - det vil bare blive "sværere" for mig...

Men tolkede den åbenbart forkert

Anmeld

13. marts 2010

LinLin

Alexis skriver:

Hmmm... jeg synes det er lidt underligt, at ønske sig et bestemt køn... Kan faktisk slet ikke følge det, ud over, at det må være dejligt at få lov at prøve at få begge dele...

Selv om i skulle få en dreng mere, kan det jo sagtens blive en dreng som er mere "piget" eller hvis i får en pige, kan det jo sagtens være det bliver en mere "drenget" pige, ligesom du selv skriver du er...

Man behøver jo ikke klæde piger i tøsefarver og behandle dem som små prinsesser, og man kan jo heller ik vide, om den dreng man evt. skulle få elsker at lege med dukker, og går op i såkaldte pigeting....

At din søn måske for større glæde af en bror end en søster tror jeg også er meget meget forskelligt, alt efter hvordan børnene er. Tror ikke det er så kønsbestemt...

Men det jo bare min overbevisning, og heldigvis er vi da forskellige... Ellers var verden da kedelig

Hvis man vil prøve at have en af hver må det jo også betyde man ønsker et bestemt køn når man har fået den første

Det bliver i hvert fald ikke en lille prinsesse, hvis det bliver en pige

Anmeld

13. marts 2010

iris-mor

Min bror har en søn, og den ene dag vi snakkede om børn, sagde hans kone at der var 60% sandsynlighed for at de ville få en dreng mere. Ved ikke om det passer...

Hun sagde også at sandsynligheden for at man hvis man havde to drenge fik endnu en var stor.

Ved det ikke har tænkt over dem jeg kender med drenge, og der passer det faktisk meget godt, måske fordi jeg har glemt dem der har fået piger. Men min mand er ud af 4 søskende, hvor de 3 første er hankøn.

ida

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Mor til David skriver:

Til gengæld tror jeg piger har bedre styr på deres ting. Davids tøj og støvler ligger fx over hele garderoben i bhv og han ved aldrig hvor hans hjemmesko er  

Uha, der er mine unger nok arveligt belastede...deres tøj hænger altid hvor det skal...havde egentlig ikke tænkt over det før min mor sagde det..Bertram er den eneste der hænger alt op og stiller ind til siden.. og det samme med den store og lille, tror bare de er som deres mor, det er rart at tingene er på plads så man kan finde dem.. men min søster er et maks rodehoved..griner

Anmeld

13. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mor til David skriver:

Hvis man vil prøve at have en af hver må det jo også betyde man ønsker et bestemt køn når man har fået den første

Det bliver i hvert fald ikke en lille prinsesse, hvis det bliver en pige

Det var nu mere ment som, at det kunne være fedt at prøve begge dele - et privilegie -  ikke som et decideret ønske.

Men nu er jeg jo også en af "de der barnløse" Så jeg tager hvad som helst. hihi (Det ved jeg også at du gør)

Og nej synes heller ikke at piger skal behandles som prinsesser, så der er jeg helt enig.

Anmeld

13. marts 2010

LinLin

Chritinap skriver:

Jamen jeg er skam også selv i en børnehave og vuggestue.. Det ved jeg ikke lige hvad jeg kan bruge til i denne sammenhæng.

At jeg har set mange forskellige piger med meget forskelligt temperament! og ja - de er tit hidsigere! (var jeg også selv som barn) men det er deres lege, fx far, mor og børn jeg ikke "er til"....

Anmeld

13. marts 2010

LinLin

Alexis skriver:

Det var nu mere ment som, at det kunne være fedt at prøve begge dele - et privilegie -  ikke som et decideret ønske.

Men nu er jeg jo også en af "de der barnløse" Så jeg tager hvad som helst. hihi (Det ved jeg også at du gør)

Og nej synes heller ikke at piger skal behandles som prinsesser, så der er jeg helt enig.

Jeg skal da nok også tage hende med hjem fra hospitalet Hehe...

Og så  for dig/Jer

Anmeld

13. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mor til David skriver:

Jeg skal da nok også tage hende med hjem fra hospitalet Hehe...

Og så  for dig/Jer

Haha, det jeg ikke i tvivl om!!!Ellers ved du hvor du kan aflevere hende henne. Hihi

Og tak, vi har snart brug for lidt vind i sejlene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.