Ville i kunne tilgive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

qp

Jeg forstår simpelthen ikke jer, der skriver at i ville kunne tilgive et engangsknald da i ser det som forskelligt fra utroskab over længere tid.

I min verden er man aldrig for stiv til, at være tro.... Jeg har da selv haft mine branderter imens jeg har været i forhold og har ude haft mulighed for det ene og det andet med andre mænd - men tanken om hvor glad jeg var for det derhjemme har altid stoppet mig.

MAN KAN ALTSÅ GODT TÆNKE RATIONELT NÅR MAN ER FULD - når det gælder de mennesker man elsker!

Ham der lyver for kæresten og måske ser en anden på samme tid, er da ikke et bedre menneske end ham den fulde der i en brandert møder en lækker pige som han vælger, at sætte alt overbord for at få fingerne i.

Den ene har nogle behov og gør det i det skjulte, det kræver løgne og planlægning - den anden er fuld og impulsiv, han kan ikke leve med, at han ikke kan få hende NU og vælger derfor, at risikere det han har opbygget med kæresten for et egoistisk behov - måske kun den ene gang.

HVEM er den dummeste? Det er sgu da konen der tager imod stoddere som disse med åbne arme! Du lærer jo selv folk hvordan du vil behandles og hvis dette er måden, so be it!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Honningblomst

Nu er verden heldigvis ikke så sort hvid som du stiller det op.

Det du skriver fortæller kun om din verden og dit syn, men ikke mit eller alle andres. Synes det er synd du på den måde nedgør kvinder og mænd som kæmper for kærligheden også efter utroskab. Jeg synes ikke der er nogen der er dummere end andre, hvis bare man hver især gør som man føler er rigtigt.

Skal lige sige at jeg aldrig har oplevet utroskab eller at blive svigtet, ligesom dig, så jeg er ikke på den måde følelsesmæssigt påvirket af emnet.

Knus Eva.

Jeg forstår simpelthen ikke jer, der skriver at i ville kunne tilgive et engangsknald da i ser det som forskelligt fra utroskab over længere tid.

I min verden er man aldrig for stiv til, at være tro.... Jeg har da selv haft mine branderter imens jeg har været i forhold og har ude haft mulighed for det ene og det andet med andre mænd - men tanken om hvor glad jeg var for det derhjemme har altid stoppet mig.

MAN KAN ALTSÅ GODT TÆNKE RATIONELT NÅR MAN ER FULD - når det gælder de mennesker man elsker!

Ham der lyver for kæresten og måske ser en anden på samme tid, er da ikke et bedre menneske end ham den fulde der i en brandert møder en lækker pige som han vælger, at sætte alt overbord for at få fingerne i.

Den ene har nogle behov og gør det i det skjulte, det kræver løgne og planlægning - den anden er fuld og impulsiv, han kan ikke leve med, at han ikke kan få hende NU og vælger derfor, at risikere det han har opbygget med kæresten for et egoistisk behov - måske kun den ene gang.

HVEM er den dummeste? Det er sgu da konen der tager imod stoddere som disse med åbne arme! Du lærer jo selv folk hvordan du vil behandles og hvis dette er måden, so be it!

Anmeld

26. februar 2010

Kvindemin

qp skriver:

Enig

Han skulle aldrig bryde sig om at tale til mig igen (kun for vøres børns skyld) og det blev på MINE premisser.

Jeg må indrømme, havde jeg en veninde der gik tilbage til en fuser/en utro stodderr - så vil jeg grine hende direkte op i hendes ansigt, og så vil jeg tænke over, om hun var født uden ryggrad.

Den der er utro, kan umuligt elske det den har.

Puha, bliver helt harm

Knus til alle

Anmeld

26. februar 2010

Kvindemin

noname skriver:

Hej,

Jeg læste dit indlæg igår og har ikke kunnet lægge det fra mig...

Jeg kom sådan til at tænke på mit forhold til min X... Han var mig utro med en af hans kolleger Han løj overfor mig, da jeg kunne mærke på han at noget var galt. Jeg fik ham til at indrømme og det endte selvfølgelig i et KÆMPE skænderi.

Vi blevdog  enige om at give det en chance, hvilket set i bakspejlet var meget DUMT, tingene blev aldrig det samme. Vi gled længere og længere fra hinanden, uden vi tænkte over det startede vi projekt baby, hvilket heldigvis ikke lykkes, det skal jo andet til end bare at smide pillerne.... Han ændrede sig og det gjorde jeg også. Efter 2 år kunne jeg ikke mere, jeg flyttede og solgte min halvdel af huset til ham, vi skiltes som venner, vi var begge klar over at løbet var kørt. Men det var hårdt alligevel, vi havde været sammen i næsten 10 år.

Men det var bedst for os. Idag er han gift og har en søn, og jeg venter mig sammen med min kæreste...

konklusion: Ja, det kan tilgives men ikke 100%, men det vil altid nage i bevistheden og man er aldrig tryg når den anden skal i byen... Hvis det skal lykkes, så kræver det benhårdt arbejde fra begge parters side. Der er sikkert mange par som kan få det til at fungere igen, og hatten af for dem. Idag, vil jeg ikke kunne acceptere det, og sker det (gud forbyde det) så pakker jeg og flytter omgående...

Pyhh, det blev lidt langt, skal jeg beklage, men det var rart at få det skrevet ned, der ikke mange der kender til den historie, da X og jeg aftalte at vores brud var en sag imellem ham og jeg, derfor har jeg også bearbejdet det meste af det alene.

NoName 18+2

Jeg bliver sku helt rørt over det, i havde godt nok været sammen længe. Det må have været en kamp uden lige. Det lyder som om at du fortrød at i kæmpede så længe, idet at du idag kan sige at skulle det ske nu, var det farvel og tak?

Mit indlæg lyder lidt hårdt(det andet jeg har skrevet), men alle jer der har kæmpet skal lige vide, at sådan ser jeg altså bare på det. Det er ikke for at se direkte ned på jer, forstå mig ret

Stort knus

Anmeld

26. februar 2010

qp

Eva skriver:

Nu er verden heldigvis ikke så sort hvid som du stiller det op.

Det du skriver fortæller kun om din verden og dit syn, men ikke mit eller alle andres. Synes det er synd du på den måde nedgør kvinder og mænd som kæmper for kærligheden også efter utroskab. Jeg synes ikke der er nogen der er dummere end andre, hvis bare man hver især gør som man føler er rigtigt.

Skal lige sige at jeg aldrig har oplevet utroskab eller at blive svigtet, ligesom dig, så jeg er ikke på den måde følelsesmæssigt påvirket af emnet.

Knus Eva.

Du har en mening og jeg har en, Eva

Og jeg er så absolut ikke følelsesmæssigt påvirket af emnet - hvordan er du lige kommet frem til den konklusion?

Anmeld

26. februar 2010

NoName

Chritinap skriver:

Jeg bliver sku helt rørt over det, i havde godt nok været sammen længe. Det må have været en kamp uden lige. Det lyder som om at du fortrød at i kæmpede så længe, idet at du idag kan sige at skulle det ske nu, var det farvel og tak?

Mit indlæg lyder lidt hårdt(det andet jeg har skrevet), men alle jer der har kæmpet skal lige vide, at sådan ser jeg altså bare på det. Det er ikke for at se direkte ned på jer, forstå mig ret

Stort knus

JA det var dumt, at fortsætte men nej, jeg fortryder ikke at vi forsøgte at få det til at køre i de 2 år, ellers havde jeg ikke siddet hvor jeg gør idag... Alting har en årsag, og der har helt klart været en mening med at vi skulle prøve, det gik bare ikke, til sidst var det selt ikke rart at komme hjem mere, vi nærmest sov i hver vores rum i huset, vi snakkede slet ikke sammen og var næsten konstant oppe at skæntes når vi endelig havde en form for dialog. Det var ikke sjovt, men nødvendigt med de 2 års "prøvetid", for vi fik begge to øjnene op for at det bare ikke skulle være os. Det var pisse hårdt den dag jeg tog beslutningen om at flytte. 

Det er 5 år siden nu, og vi har ikke set hinanden siden. Men jeg er ham evigt taknemmelig for de år vi havde sammen, han har været med til at gøre mig til den jeg er idag, det kan jeg da ikke "hade" ham for, tværtimod, så vil han altid have en lille plads i mit hjerte, men det bliver aldrig mere end det.

Anmeld

26. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

ChristinaS skriver:

Synes det er svært at sige - tror det afhænger af situationen. Jeg tror hvis man er villig, kan man tilgive meget.

i mine øjne er utroskab er tegn på. at der er andet galt i forholdet. Jeg ville virkelig granske min sjæl for at finde ud af om jeg virkelig ville det her forhold 110%.

Fuldstændig enig

Anmeld

27. februar 2010

Slettet

Loa skriver:

Hvordan kan utroskab være andet end et udtryk for at forholdet er dødt?

Ville aldrig tilgive utroskab. Uanset om det har været pga. han har fået for lidt sex, opmærksomhed om der har været for mange skænderier eller noget som helst andet.. Hvis han vælger at ty til utroskab, frem for at forsøge at kommunikere og at løse problemerne, så er han ikke noget for mig......

Tænk engang hvis verden bare var så simpel

Anmeld

27. februar 2010

Simplyred

Jeg er blevet tilgivet utroskab i tidligere forhold...........-men forholdet blev aldrig det samme igen, da jeg sad og krympede tæer hver gang vi så en film, hvor nogen var utro...-hver gang nogen tog emnet utroskab op........  Jeg gik fra min kæreste til sidst, og selv om han var knust over at se mig gå, så ved jeg i dag, at det var det bedste for både ham og mig....

Jeg har også tilgivet en form for utroskab........den slags med dumme mails/sms´er, som man ikke skriver til andre kvinder, når man er i et forhold.... Jeg er glad for at jeg har tilgivet....

Nogle gange er en god kamp bedre end det hvide flag............. Hvis du virkelig føler at han er din soulmate; at han elsker dig, så kan lidt svaghed fra hans side, godt tilgives...Herregud, "He´s just a man;o) "   MEN hvis han havde været mig fysisk utro, ville mit hjerte dø...................

Anmeld

27. februar 2010

Loa

Swips.. skriver:

Tænk engang hvis verden bare var så simpel

Ja da? Verden er vel kun så kompliceret som vi gør den til.....

Tror ikke på man virkelig elsker nogen, hvis man er dem utro....

Og tror på dem der alligevel vælger at blive sammen trods utroskab, må være et tegn på tryghed, for i min verden er utroskab et tegn på at forsøge at komme ud af forholdet... Bevidst eller ubevidst.....

Men er jo bare min verden......

Heldigvis skal ingen tvinges til at blive sammen eller gå fra hinanden pga. utroskab, så godt vi har hver vores mening....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.