Ville i kunne tilgive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2010

creative

for mig kommer det an på mange ting, først og fremest hvad der ligger til grunde for utroskabet, jeg tro det er meget sjælent at det endlig handler om sex vis vi snakker et godt og kærligt forhold.

var det et engangs klald eller hade han haft en forhold med en anden kvinde?

Jeg ville ikke blive i parforholdet vis vi bække to ikke var indstillet på at gå i parterapi 

Jeg tro ville gøre mit beste for at kæmpe for forholdet men vi har også haft en fantastisk forhold i 9 år nu, hvor jeg altid er kommet i første række  og min kærste har virklig været ved min side når jeg hade det rigtig svært, så i vores forhold tro jeg at jeg ville tænke at vi endlig var to om at være skyld i at han skulle komme til at være utro

kort sagt det kommer an på forholdet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Louisesam

Rosa skriver:

Jeg ville kunne tilgive at han f.eks. havde kysset med en anden i en brandert - men aldrig en affære...

Præcis, sådan har jeg det også... en brandert er selvfølgelig ikke en undskyldning, men vi er jo mennesker. En decideret affære ville jeg ALDRIG tilgive. Et engangsknald... den er svær synes jeg, men jeg tror ikke jeg kunne tilgive det.

Jeg tror dog på, at afhængigt af parforholdet og de to mennesker, så kan det selvfølgelig lade sig gøre at tilgive og acceptere at sket er sket. Nogle vil være i stand til at lægge det bag sig og andre vil aldrig kunne slippe tanken om det. Vi er jo alle forskellige.

Anmeld

1. marts 2010

Ansemusen

Nu kan man jo sjældent sige hvad man ville gøre i en hypotetisk situation, som man aldrig har stået i. Men jeg tror ikke jeg ville kunne tilgive det. Ikke sådan fuldt og helt. Jeg ville muligvis kunne nå til en FORM for tilgivelse, hvis det var sket som en enkelt gang, hvor min kæreste selv kom og fortalte det fordi han havde det forfærdeligt med det. Men jeg er ganske sikker på at forholdet ikke ville holde i længden, fordi jeg ikke ville turde stole på ham igen! Jeg har det i forvejen enormt svært ved at turde give slip på kontrollen og genvinde tilliden, hvis nogen har løjet for mig eller lignende. Så hvis det, som jeg synes er det værste man kan byde sin partner, skete ville jeg næppe kunne komme videre og leve et sundt tillidsfuldt forhold.

Anmeld

1. marts 2010

Kruse90

ALDRIG I LIVET om jeg ville tilgive.
Jeg er en jaloux person i forvejen. og hvis han kunne finde på at være utro en gang kunne han også igen. Det er min holdning. og jeg ville derfor aldrig kunne leve i et forhold hvor han havde være utro. Jeg vill hele tiden gå med en frygt for hvornår det skete igen, og det er ligemeget om det er et engangsknald eller en længere affære!

Så her var det bare ud af vagten.

Og kunne ALDRIG finde på at være utro selv.

Anmeld

1. marts 2010

Kala

Anonym skriver:

Hej .

jeg ville høre hvordan i ville takle utoskab ?

Ville i kunne tilgive jeres kæreste hvis han havde været sammen med en anden ?

Er der nogen der har prøvet det? eller gode råd til at komme vider`? eller er forholdet bare helt døddømt ?

Håber at høre fra nogen. Er virkelig forvirret :/

Hvis min kæreste var mig utro så blev han smidt ud med det samme. Jeg tolererer ikke utroskab og jeg kan på ingen måde tilgive det. 

Anmeld

1. marts 2010

sommersol

Hvis man aldrig har været utro eller oplevet sin partner være utro aner man ikke hvordan man vil reagere, og det er et faktum. De fleste vil helt klart sige jeg tilgiver ikke utroskab, for hvis man oplever utroskab føler man sig ikke længere elsket og det intime man har haft med sin partner er pludselig forsvundet.

Jeg synes det er så rigtigt den René Toft Simonsen skriver:

Om jeg er bange for utroskab? Ikke med ham jeg har nu. Men igen...... skulle det ske, ville jeg nok være i stand til at tilgive. For 20 år siden ville jeg har sagt: Så er det ud! Men min situation er anderledes idag. Vi har fire børn og en lang historie sammen. Skal alt det ødelægges af et engangsknald? Jeg tror, at jo ældre man bliver, jo bedre bliver man til at acceptere, at den slags kan ske.

Jeg tror også at jeg vil kunne tilgive utroskab men jeg ved det ikke 100%. Men jeg tror at tilliden vil blive rigtig svær at genoprette og jeg vil sikkert bruge det imod ham hele tiden så jeg bliver så udlidelig at leve sammen med at det ender med et brud.

Men lad os håbe at vi ikke kommer til at opleve det.

Anmeld

1. marts 2010

Lullaby

Helt ærligt. Jeg vil da godt kunne sige at jeg ville smide ham ud men jeg har selverkendelse nok til at vide at det ville jeg ikke. Jeg elsker ham for meget, han er faren til mine børn og ham som jeg regner med skal være sammen med for evigt. 2 gang ville jeg nok kunne gøre det. Men 1 gang ville det være parterapi og meget snak og en masse håb for at det kunne reddes. Jeg ser det som om der er noget galt i forholdet og jeg ville prøve at redde det..

Anmeld

1. marts 2010

DK

Rosa skriver:

Jeg ville kunne tilgive at han f.eks. havde kysset med en anden i en brandert - men aldrig en affære...

Enig. et evt. tilfældigt knald i en port med navnløs kvinde skal ikke sætte mit ex. 15 år lange ægteskab over styr. Men en affærre så er det UD!

Ikke at det andet ikke ville få konsekvenser...

Anmeld

1. marts 2010

DK

sommersol skriver:

Jeg synes det er så rigtigt den René Toft Simonsen skriver:

Om jeg er bange for utroskab? Ikke med ham jeg har nu. Men igen...... skulle det ske, ville jeg nok være i stand til at tilgive. For 20 år siden ville jeg har sagt: Så er det ud! Men min situation er anderledes idag. Vi har fire børn og en lang historie sammen. Skal alt det ødelægges af et engangsknald? Jeg tror, at jo ældre man bliver, jo bedre bliver man til at acceptere, at den slags kan ske.

Jeg tror også at jeg vil kunne tilgive utroskab men jeg ved det ikke 100%. Men jeg tror at tilliden vil blive rigtig svær at genoprette og jeg vil sikkert bruge det imod ham hele tiden så jeg bliver så udlidelig at leve sammen med at det ender med et brud.

Men lad os håbe at vi ikke kommer til at opleve det.

Uhh super fint skrevet!

Anmeld

1. marts 2010

4xGreve

Jeg vil ALDRIG kunne tilgive det men af hensyn til mit barn vil jeg godt kunne forsætte som venner, men aldrig tilgive eller glemme og aldrig stole fuldt og fast på ham, og har også sagt til ham at uanset hvordan han er utro hvis det skulle ske så er han ude inden han når at få talt til 1.. det er noget jeg overhovedet ikke kan acp. eller forholde mig til...

Det er ikke okay at være utro og hvis man er utro må der være flere grund til det end hvad facaden lige viser også er forholdet ødelagt for så har man overtrådt det mest hellige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.