sommersol skriver:
Hvis man aldrig har været utro eller oplevet sin partner være utro aner man ikke hvordan man vil reagere, og det er et faktum. De fleste vil helt klart sige jeg tilgiver ikke utroskab, for hvis man oplever utroskab føler man sig ikke længere elsket og det intime man har haft med sin partner er pludselig forsvundet.
Jeg synes det er så rigtigt den René Toft Simonsen skriver:
Om jeg er bange for utroskab? Ikke med ham jeg har nu. Men igen...... skulle det ske, ville jeg nok være i stand til at tilgive. For 20 år siden ville jeg har sagt: Så er det ud! Men min situation er anderledes idag. Vi har fire børn og en lang historie sammen. Skal alt det ødelægges af et engangsknald? Jeg tror, at jo ældre man bliver, jo bedre bliver man til at acceptere, at den slags kan ske.
Jeg tror også at jeg vil kunne tilgive utroskab men jeg ved det ikke 100%. Men jeg tror at tilliden vil blive rigtig svær at genoprette og jeg vil sikkert bruge det imod ham hele tiden så jeg bliver så udlidelig at leve sammen med at det ender med et brud.
Men lad os håbe at vi ikke kommer til at opleve det.
uhh det have jeg ikke læst inden jeg svaret, men sikke fint skrevet...
Og du har nok meget ret i det du skriver, men jeg tro hvis man oplever den form for svigt reger man helt uventede, og slet ikke som man havde håbet eller forstillet sig, fik engang at vide af en psykolog at det at have oplevet utroskab er en følelse af at miste og unaset hvor meget man kæmper imod den så er den der altså og vil altid hænge der på den ene eller andne måde, men det handler om hvordan man vælger at tackle den og jeg tror personligt ikke at jeg vil kunne tacke den da jeg vil føle at min kærete havde overtrådt det helligeste af det helligeste og det vil jeg mene er utilgivligt uanset hvor mange børn eller minder man har sammen...
men hvis jeg valgte at prøve at blive og tackle det tror jeg også jeg vil blive ulidelig at leve sammen med også vil det nok også i sidste ende ende som et brud...
men lad os håbe på at vores dejlige tro mænd forsætter med at være dejlige og tro og at vi aldrig kommer til at opleve det med vores nuværende partner!!
Anmeld