Ville i kunne tilgive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

JustAnotherName

Jeg er sådan i tvivl... Men hvis jeg skal være helt ærlig, så nej!
Jeg tror ikke at jeg ville kunne leve videre med ham, og tilgive det.
Det ville nok altid nage og skabe problemer for os fremover.
Så selvom man måske kunne finde på at VÆLGE at acceptere/tilgive det, så hjælper det jo intet, hvis forholdet alligevel er slået så meget i stykker, at det vil ødelægge forholdet helt på sigt. Og det tror jeg at utroskab ville gøre for mig.

Der findes ikke større svigt fra ens partner, og jeg KAN ikke forstå, at nogen der "elsker hinanden", så kan gøre det aller mest skadelige, sårende og ødelæggende mod deres partner ved at være sammen med en anden. Så tror jeg ikke på, at der er ligevægt i følelserne, og min tillid ville være misbrugt. Det tror jeg er svært, omend måske umuligt, at rette 100% op på igen.

Så efter at ha skrevet alt dette og tænkt nærmere efter, så må mit svar være
NEJ, jeg ville IKKE kunne tilgive det, hvis min mand var mig utro!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

CS

Synes det er svært at sige - tror det afhænger af situationen. Jeg tror hvis man er villig, kan man tilgive meget.

i mine øjne er utroskab er tegn på. at der er andet galt i forholdet. Jeg ville virkelig granske min sjæl for at finde ud af om jeg virkelig ville det her forhold 110%.

Anmeld

25. februar 2010

Barbamama

Jeg har ikke prøvet det selv men jeg har set hvad det gjorde ved min mor og far som nu er skilt. Min mor var min far utro og min far opdagede det. Hun sagde hun stoppede med at se ham og min mor og far blev sammen i et stykke tid, men min far (og jeg for den sags skyld) stolede ikke på hende. Lige meget hvad hun skulle (i biffen, til koncert.....) så var min far bange for at hun var ham utro igen. Så for mig er tilliden brudt og forholdet er slut når den ene vælger at være utro. Det ville gøre ondt på mig at sige farvel til min kæreste, men jeg ville aldrig kunne stole på ham igen

Anmeld

25. februar 2010

Tjuls

Nu er jeg godt nok single, MEN.. Jeg tror godt jeg ville kunne tilgive det.. Men nu er jeg også modsat 99% af befolkningen i det jeg er aseksuel.. Da jeg ved sex er naturligt, og en drift.. Så tror jeg godt jeg ville kunne forstå det blev fundet et sted, når jeg ikke kan give det. Vil dog aldrig forstå menneskers trang til sex, men sådan er vi jo forskellige

Anmeld

25. februar 2010

Skouboe

Utroskab ville jeg måske kunne tilgive - men ikke løgn.

Hvis min mand var mig utro ville jeg nok vælge at kæmpe for vores forhold - også af hensyn til vores datter - men jeg er ikke sikker på at det ville være nok.

Anmeld

25. februar 2010

JustAnotherName

Jeg har ikke prøvet det selv men jeg har set hvad det gjorde ved min mor og far som nu er skilt. Min mor var min far utro og min far opdagede det. Hun sagde hun stoppede med at se ham og min mor og far blev sammen i et stykke tid, men min far (og jeg for den sags skyld) stolede ikke på hende. Lige meget hvad hun skulle (i biffen, til koncert.....) så var min far bange for at hun var ham utro igen. Så for mig er tilliden brudt og forholdet er slut når den ene vælger at være utro. Det ville gøre ondt på mig at sige farvel til min kæreste, men jeg ville aldrig kunne stole på ham igen

Lige præcis.

Når tilliden er misbrugt én gang, så vil man nok altid være bange for, at det kan ske igen.

Og ingen ønsker at være mistroiske, og have uro i kroppen og i tankerne, hver gang partneren som før havde været utro, var ude på egen hånd.

Jeg ville nok også altid skulle kæmpe med tankerne OM vedkomne nu lavede det han sagde, var der hvor han sagde, sammen med den/dem som han sagde, osv.

Det er ikke nemt at få tilliden tilbage, når først den ER blevet misbrugt!

Og jeg tror som sagt heller ikke, at jeg selv ville kunne, hvis det skete.

Anmeld

25. februar 2010

Kløver

Anonym skriver:

Hej .

jeg ville høre hvordan i ville takle utoskab ?

Ville i kunne tilgive jeres kæreste hvis han havde været sammen med en anden ?

Er der nogen der har prøvet det? eller gode råd til at komme vider`? eller er forholdet bare helt døddømt ?

Håber at høre fra nogen. Er virkelig forvirret :/

hmmm den er svær

umiddelbart NEJ, men syne sogså det er svært når man ikke står i det med følelser osv. Min eks var mig utro men fandt først ud af det efter det var slut og jeg boede for mig selv, men nu var han generelt en skidt kæreste for mig, så godt nok jeg kom væk uanset hvad.

Med min mand, ved jeg ikke, kom meget an på situiationen, og følelserne, selvom jeg umiddlebart ville sige Nej

det er et svært spørsmål

Anmeld

25. februar 2010

karina1980

Eva skriver:

Ja, det ville jeg. Er kærligheden stærk, så tror jeg på den kan overleve....men det kommer selvfølgelig an på hvilken form for utroskab. Et engangsknald kunne jeg tilgive men et dobbeltspil med et andet forhold ved siden af kunne jeg ikke.

Knus Eva

nemlig, det kommer helt an på hvilken form for utroskab

Anmeld

25. februar 2010

sarahsimle

For mig er dette spørgsmål ikke muligt at svare på. Principielt ville jeg sige at jeg aldrig ville være utro, og aldrig ville kunne tilgive det, men mangeårige ægteskaber, sætter uundgåeligt eén på en til tider hård prøve. Utroskab er ikke i orden, under nogen omstændighedr, men alligevel mener jeg man må have for øje at der kan ske meget over tid... Jeg mener nok dybest set at man i ægteskabet er forpligtet på at forsøge at løse de problemer der opstår, hvor uoverkommelige de end måtte synes - skulle utroskab blive et af dem, tror jeg også på at man ved en ihærdig indsats og ved fælles arbejde - evt, med proffesionel hjælp, vil kunne overleve - hvis man tør og virkelig ønsker at kæmpe for det man har sammen.

Anmeld

25. februar 2010

qp

karina1980 skriver:

nemlig, det kommer helt an på hvilken form for utroskab

Jeg synes sgu ikke manden på noget tidspunkt er mere eller mindre utro - enten er man utro eller også er man tro!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.