Ville i kunne tilgive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

karina1980

jeg har tilgivet og er blevet tilgivet men ingen af os har dog været i seng med andre på noget tidspunkt, men ja det er hårdt at få tilliden tilbage, men det kan faktisk lade sig gøre, men vil så også sige at det jo igen kommer an på hvilken form for utroskab .

kom han  hjem og var ærlig og fortalte mig at hans beep var faldet og snublet i forkert havn eller holdt han det skjult for mig og løj, ville have rigtig stor betydning for mit valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

LotteGabriella

qp skriver:

Jeg synes sgu ikke manden på noget tidspunkt er mere eller mindre utro - enten er man utro eller også er man tro!

det vil jeg give dig ret i

Anmeld

25. februar 2010

katti24

Mig og kæresten diskuterede det osse da vi så de unge mødres drøm hehe, og hvis jeg virkelig skal kigge ind i mig selv, ville jeg nok aldrig kunne komme over det hvis min kæreste var mig utro. Det ville knuse mig at skulle forlade ham, men jeg tror aldrig jeg ville kunne stole 100 % på ham igen, så for mig ville forholdet være ødelagt og selvom man gerne ville redde det, tror jeg simpelthend det er umuligt at få det forhold tilbage man havde inden partneren var utro

Anmeld

25. februar 2010

nuggie

Jeg synes også at det kommet meget anpå i hvilken sitionation man er i.

Da jeg ventede min store dreng var min kæreste mig utro, vi havde ikke kendt hinanden særlig længde da jeg blev gravid og jeg var totalt opslugt af min gravilitet og havde slet ikke overskud og lyst til ham.

Det var faktisk ikke det, at han havde været sammen med en anden, ( det kan jeg faktisk godt forså, her 10 år efter) men løgnen som ødelagge voes forhold, selvom jeg virkeligt prøvede ( vi boede sammen 10 mdr. efter)  så kunne jeg ikke stole på ham igen, og derfor kunne vi ikke blive sammen.

Mén jeg synes at det er meget svært at sige hvad man skal gøre, det komme jo meget anpå hvordan man har det, når man har mærket rigtig efter i sin sjæl.  jeg kan kun sige at jeg selv er meget glad for at jeg prøvede og se om vi kunne komme videre sammen, for nu kan jeg med sikkerhed sige at det var en rigtig beslutning at gå og ikke "bare" fordi jeg følte mig såret.

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget

Anmeld

25. februar 2010

hc=k

Ja det er jeg sikker på at jeg godt kunne. Jeg ville aldrig glemme det, men jeg ville tilgive det hvis det kun var en gang. Skete det så igen ville jeg jo mene at så ville min kæreste ikke være sammen med mig og det er jo så bare sådan det er.

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville kunne tilgive at han f.eks. havde kysset med en anden i en brandert - men aldrig en affære...

Anmeld

25. februar 2010

Slettet

Eva skriver:

Ja, det ville jeg. Er kærligheden stærk, så tror jeg på den kan overleve....men det kommer selvfølgelig an på hvilken form for utroskab. Et engangsknald kunne jeg tilgive men et dobbeltspil med et andet forhold ved siden af kunne jeg ikke.

Knus Eva

Lige præcis

Jeg tror helt sikkert at et forhold kan overleve utroskab, med mindre utroskaben var et udtryk for, at forholdet allerede var dødt ...

Anmeld

25. februar 2010

Mettemus

Jeg har også altid sagt at jeg aldrig ville kunne tilgive - hvis den ene part er utro, er det fordi der er noget galt i forholdet. Da så min ex kyssede med min ex veninde, blev jeg alligevel i tvivl for jeg kunne ikke forestille mig at han ikke skulle være i mit liv. Jeg endte med at "tilgive", men det betød at jeg aldrig kom til at stole på ham, at vi i hvert eneste skænderi blev ved med at vende tilbage til episoden - også selv om udgangspunktet var at han havde vasket en uldtrøje på et forkert program. Så jeg gik fra ham efter ½ år på den måde - selvom jeg stadig var rigtig glad for ham, blev det ved med at spille en kæmpe rolle i vores forhold, ja det var bare ødelagt.

Det kræver virkelig meget at kunne tilgive, og et er at man tror man tilgiver, noget helt andet er at gøre det rigtigt.

Anmeld

25. februar 2010

Corn

Da jeg ikke selv kan finde en grund til at være utro, så har jeg ingen tolerance for det...

En gang ved utro - altid ud... Og det lige meget  hvor mange år vi har været sammen, og hvor mange børn vi har... Det ved Søren godt er min indstilling, så han kender jo konsekvensen... Jeg ville ikke engang prøve at redde forholdet bagefter..

Om igen, så tror jeg ikke Søren er typen, der kunne finde på det

Er engang kommet hjem fra byen af og fundet en eks med en anden kvinde... Så jeg pakkede mine sager og så tog hende og jeg i byen og havde en fed nat.... (Og så "kom jeg til" at duske en af hans kammerater nogen tid efter)

Anmeld

25. februar 2010

Loa

Hvordan kan utroskab være andet end et udtryk for at forholdet er dødt?

Ville aldrig tilgive utroskab. Uanset om det har været pga. han har fået for lidt sex, opmærksomhed om der har været for mange skænderier eller noget som helst andet.. Hvis han vælger at ty til utroskab, frem for at forsøge at kommunikere og at løse problemerne, så er han ikke noget for mig......

Swips.. skriver:

Jeg tror helt sikkert at et forhold kan overleve utroskab, med mindre utroskaben var et udtryk for, at forholdet allerede var dødt ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.