Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

Kløver

Tusind tak til alle, hvor kommer i bare med meget input, har nu fået min liste ca 200 kr ned i pris, emn samtidig også autostol, til efter 9 mdr med i budgettet

Synes i kommer med rigtig meget brugbart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Louise mortil4

Maja84 skriver:

ej hvor er det smart, det lægger jeg lige ind i mit dokument tak for rådet

ja det er skide smart, vi snuppede ideen fra den dagpleje vores ælste var hos

Anmeld

21. februar 2010

Lullaby

Tja, vi købte meget babytøj på div genbrugsbikser. Udover det så fik vi vuggen fra Mathias' forældre; tremmeseng samt puslebord og plade fra vores mekaniker og Mathias' forældre donerede også en dejlig barnevogn. Udover det så gav mine forældre os en babyalarm samt badekar i føde-gave så jeg tror ikke vi manglede noget. Div puder/dyner osv fik babyen i julegave. I vores familie får babyerne selvom de ikke er født endnu nemlig også julegaver

Min svigerinde tog i de store haller i Næstved når de har loppemarked og købte en masse brugte møbler. Sleb dem ned og malede dem i flotte farver

Hvis man er villig til at gå på kompromis så er der mange penge at spare. Så også at mødrehjælpen kan give tilbud på startpakke helt ned til 5000 kr så der har vi da snakket om at vi skal hen hvis det er en dreng næste gang for vi har intet drenget her.  Og det er da en dejlig undskyldning for at købe

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Kommer lige med en opdateret liste

Bleer (rema)
(sat højt)                                                                  350 kr

badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div               250 kr

babybadekar  med stativ                                           350 kr                                                           
(ønskebørn)
(evt nøjes med alm badekar)

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                          1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                       170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk (jysk)                                           100 kr                                            

vådlagen 2 stk (jysk)                                               100kr                                                       

madras (jysk)                                                          500 kr
(beregnet fra jysk den dyreste selvom det
ikke er sikekrt det er den vi vælger)

topmadras  (droppes nok)                                                              

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                   400 kr

stofbleer 50 stk (pris sat højt)                                    400 kr                                                                 

autostol/lift
RECARO young profi plus                                       1399 kr
isofix base                                                             1099 kr

Autostol efter 9 mdr                                                2300kr
RECARO young expert plus
basen haves fra tidligere
det hele kan fås i ønskebørn

blespand
alm toiletspand stor                                                 200 kr

kravlegård 100x100                                                  1000 kr
babyshower.dk
madras til kravlegård
Kravlegårdstæppe, madras 100x100 cm
fra babyshower.dk                                                      320kr

sutteflaske 2 stk a 260ml                                             90kr
avent
(til brystpumpe, ønskebørn)
brystpumpe isis manuel(avent)                                   500 kr
(ønskebørn)

sut                                                                              50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                        50 kr
Hoved/halefad.
(Er kun nødvendigt, hvis ikke du har
 vask ved puslepladsen.)

tøj 5 stk af hver                                                        1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden).
Husk : Du kan altid købe mere senere
herunder hagesmække

Sæt med bluser og bukser er søde, men meget upraktiske og måske også ubehagelige for en lille, fordi trøjen hele tiden kravler op og bukserne strammer om maven.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn (set i ønskebørn)                                     6000 kr                                                      
Emmaljunga BIG CITY                  
inkl pusletaske, babylift,
madras til barnevog og babylift.

insektnet                                                                  100 kr

regnslag (thorn) åndbart                                             320 kr                                                                      
(ønskebørn)

termometer med bøjelig spids                                    200 kr

d vitamindråber                                                           30 kr

tættekam                                                                  50 kr

baby-neglesaks og fil                                                 100 kr

babyalarm                                                              1300 kr
(evt super nova, set i ønskebørn)

tæppe                                                                      300 kr

bæresele                                                                   900 kr       

skråstol                                                                    250 kr
(ønskebørn den billigste)

voksipose
ikea sovepose                                                            150 kr

weekendseng                                                            500 kr

ammepude                                                               200 kr

evt badestol                                                             200 kr

badetermometer                                                        50 kr

ammeindlæg                                                               50 kr

ammebh + div                                                         1000 kr

flaskerenser                                                               30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                  1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                     
ca 1000kr, kommer senere

badebuks til babysvømning                                        150 kr

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 22pusleplade(skum) 150

ialt                                                                         3448 kr

ca i alt                                                                28458 kr   

enten må vi finde en del brugt eller til at spare godt sammen, men skulle nok kunne lade sig gøre hvis vi ønsker alt fra nyt, manden lyder mest hoocked på at købe tingene fra nyt

Anmeld

21. februar 2010

BK

Maja84 skriver:

ved ik om jge er i den rigtige kategori, men nu prøver jeg

nå jeg tænkte at vi kunne kigge på hvad tingene kostede og fik lavet en lang liste over alt der skal bruges det første tid, vi har dog en vugge i familien så skal vi ikke have dog en kravlegård, grundet vores hund.

men efter at have lavet liste blev jeg chokket, samlet pris 28.600 kr godt nok var alt fra ny og kiggede priser i ønskebørn, så ved det måske kan gøres lidt billigere men synes da det lød vildt

hvad brugte i andre nogle råd ?

har sat højt prioteret jeg gerne vil ahve seng fra ny (tremmeseng) den koster 1000 pga min ryg og det samme gælder autosyol da jeg gerne vil ahve med (staves?) isoflex/click system men den dyreste post er jo nok barnevognen da jeg har sat den til 8500, det er så barnevogn inkl pusletaske, regnslag, inseksnet, lift og madrasser til lift og barnevogn (kigget på emiljunga(staves?)) grunden til jeg har kigegt er jeg tænkte den kunne bruges til barn nr 2 også, og at jeg fik af vide af min mor at det var vigtigt vi købte en dyr barnevogn frem for en billig, de dyrere holdte meget meget bedre (frem for dem i feks bilka, ville aldrig købe en der)

men er jeg for fint på den, eller hvad gør man lige for selvom man kunne spare hist og her ville det nok stadig være over 20.000 er det meget ? er jo ikke engang med autostolen man bruger efter de er 9 mdr, det her er opstart til de første mdr(dog også med weekendseng)

bare babyalarmerne koster jo oaver 1000 kr ogs atte den højt til 1500 i tilfælde af

spændt på at høre fra jer derude da jeg håber jeg er helt forkert på den

Jeg mener altså ikke at min mand og jeg brugte mere end 10000 kr.... du skriver at sengen koster 1000 pga din ryg... Kan regne ud at det er fordi du har dårlig ryg/ondt i ryggen... og jeg vil tro at den skal kunne hæves... vores seng kunne også hæves helt op, og den stod til ca 500 kr mener jeg.... vi havde så købt en start pakke hvor den var i, til 3500 kostede den dengang... (3 år siden)

Anmeld

21. februar 2010

Barbamama

Maja84 skriver:

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                         350 kr
badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr

babybadekar  med stativ                                                     350 kr  (ønskebørn)

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                     170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr

vådlagen 2 stk                                                                       300 kr

madras                                                                                 1000 kr

topmadras                                                                             200 kr

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr

autostol/lift med click system/isofix                                     2000 kr

blespand
alm toiletspand stor                                                             200 kr

kravlegård inkl madras                                                       1800 kr
(ønskebørn)

sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr

brystpumpe

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr
Hoved/halefad.
(Er kun nødvendigt, hvis ikke du har
 vask ved puslepladsen.)

tøj 5 stk af hver                                                                   1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden).
Husk : Du kan altid købe mere senere

Sæt med bluser og bukser er søde, men meget upraktiske og måske også ubehagelige for en lille, fordi trøjen hele tiden kravler op og bukserne strammer om maven.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                  
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                     8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                           100 kr

babyalarm                                                                           1500 kr

tæppe                                                                                   300 kr

bæresele                                                                           900 kr      

skråstol                                                                               250 kr

voksipose

weekendseng                                                                   700 kr

ammepude                                                                           200 kr

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                   50 kr

ammeindlæg                                                                           50 kr

ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                         30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                           1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr

badebuks til babysvømning                                                 150 kr

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                       3298 kr

ca i alt                                                                               28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

Vi brugte omkring 16.000kr. Der er nogle af de ting du skriver som måske ikke behøves:

Jeg synes 80 stofbleer lyder ar RIGTIG meget. Jeg tror vi har omkring 40-50 og det er mere end rigeligt og vi bruger dem både til skiftning og gylp....

Kravlegården kan man også sagtens vente lidt med hvis det er. Det er faktisk mere hyggeligt synes jeg) at lægge dem på et tæppe/dyne på gulvet og lege med dem.

Vi nøjedes med 4 flasker og har faktisk gjort det indtil hun skulle i dagpleje. Nu har hun 6

Mht bodystockings så vil jeg sige du skal købe flere end 5 med mindre du vil vaske hver dag. Der bliver hurtigt gylpet eller skidt udenfor.... Og så køb heldragter for ja du har ret med ´bukser og bluse....Det er ikke så praktisk til at starte med... Hvad med natdragter???? Og mere end en jakke og hue, for de gylper og mens den ene hue bliver vasket skal der jo være en anden barnet kan få på. (Køredragt?)

Mht baby-alarm så køb en walkie talkie til 300kr i harald nyborg (de skulle fungere rigtig godt og de kan oplades). Vi brugte 800kr på vores babyalarm og den er pisse dårlig

En skråstol ville jeg aldrig bruge penge på.... Så hellere en sækkestol (det er ikke samme stilling de sidder i hver gang)

Weekendsengen kan I også undvære.... Vi har brugt barnevognen til at vores datter kunne sove i når vi har været nogen steder. Så har vi bare taget kassen af og taget den med ind.

Badestolen til badekarret har vi aldrig brugt. Vi holder hende

Sikkerhedsforanstaltninger til hjemmet kan også ventes med til den lille kan komme omkring

Håber du kan bruge mit indlæg. Knus

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Klock skriver:

Jeg mener altså ikke at min mand og jeg brugte mere end 10000 kr.... du skriver at sengen koster 1000 pga din ryg... Kan regne ud at det er fordi du har dårlig ryg/ondt i ryggen... og jeg vil tro at den skal kunne hæves... vores seng kunne også hæves helt op, og den stod til ca 500 kr mener jeg.... vi havde så købt en start pakke hvor den var i, til 3500 kostede den dengang... (3 år siden)

Jeg har desværre kun kunne finde den tremmeseng jeg vil have på nettet

Beskrivelse:
Laura tremmeseng måler 60 x 120 cm, som er helt alm. standard mål, der er kraftige lameller i bunden. der er hæve/sænkeside samt justerbar bund. (Der medfølger ikke tekstiler eller madras)
Pga af hæve sænke og at siden også kan hæve sænke er grunden til jeg har valgt denne model

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Vi brugte omkring 16.000kr. Der er nogle af de ting du skriver som måske ikke behøves:

Jeg synes 80 stofbleer lyder ar RIGTIG meget. Jeg tror vi har omkring 40-50 og det er mere end rigeligt og vi bruger dem både til skiftning og gylp....

Kravlegården kan man også sagtens vente lidt med hvis det er. Det er faktisk mere hyggeligt synes jeg) at lægge dem på et tæppe/dyne på gulvet og lege med dem.

Vi nøjedes med 4 flasker og har faktisk gjort det indtil hun skulle i dagpleje. Nu har hun 6

Mht bodystockings så vil jeg sige du skal købe flere end 5 med mindre du vil vaske hver dag. Der bliver hurtigt gylpet eller skidt udenfor.... Og så køb heldragter for ja du har ret med ´bukser og bluse....Det er ikke så praktisk til at starte med... Hvad med natdragter???? Og mere end en jakke og hue, for de gylper og mens den ene hue bliver vasket skal der jo være en anden barnet kan få på. (Køredragt?)

Mht baby-alarm så køb en walkie talkie til 300kr i harald nyborg (de skulle fungere rigtig godt og de kan oplades). Vi brugte 800kr på vores babyalarm og den er pisse dårlig

En skråstol ville jeg aldrig bruge penge på.... Så hellere en sækkestol (det er ikke samme stilling de sidder i hver gang)

Weekendsengen kan I også undvære.... Vi har brugt barnevognen til at vores datter kunne sove i når vi har været nogen steder. Så har vi bare taget kassen af og taget den med ind.

Badestolen til badekarret har vi aldrig brugt. Vi holder hende

Sikkerhedsforanstaltninger til hjemmet kan også ventes med til den lille kan komme omkring

Håber du kan bruge mit indlæg. Knus

Hey

Har lavet en opdateret liste, havde vlagt at skrive 80 da det var efter en venindes anvisninger men kunne hurtigt se der var mange som slet ik havde så mange tror jeg skrev 50 stk på den nye liste

Kravlegården er et MUST for os da vi har en hund(labrador) derfor vil ejg gerne have muligheden for at lægge den lille til leg uden jeg behøver 100% bekymring hvis ejg lige skal hente noget i fryseren eller lignende

i detr ettede indlæg er planen 2 flasker og en brystpumpe

med henhold til tøj er den ud fra en must have-nice to have liste og tøjlisten kan ikke helt regnes med, da man jo får en masse i gave men også selv vil sy en masse, ved bare de hurtigt vokser ud af tøjet og synes jo også det er fjollet at have for meget, holder nok ikke helt med kun 5 men vil heller ik have for meget tøj

ang baby alarm er jeg mere tryg ved baby alarm end walkie talkie da jeg intet kender til de apparater

skråstolen er også en måske ting, ved ikke om vi vil have sådan en, weekendsengen er en ting vi har skrevet på men vi ved ikke om det er en der bliver købt med det samme, det må vi se på, kommer an på om vi synes den er brugbar ud over barnevognen.

sikkerhedsforanstaltning er ikke regnet i nyt budget med bare skrevet på, det er mere så vi er lidt forberedt selvom noget måske allerede tidligt skal tages hensyn til pga hunden.

badestolen kommer igen an på hvad vi føler for, pga af min ryg, og om vi finder det smart, skal se den i virkeligheden inden vi kan afgøre det

Tusind tak for svar, rart med en masse man kan tage til sig så man får en god og reel liste

Anmeld

21. februar 2010

Josesmor

Hej

Vi har også været igang med at danne os et overblik i aften og lige lave en kvik gennemgang i Babysams katalog. Vi kom op på knap 20.000kr.

Så er alt også nyt og barnevognen koster 8.800kr. Har også autostol og 2 puslebordere med i det.

Vi har ikke regnet tremmeseng, gitter til trappen, højstol, klapvogn, tøj (stofbleer) med i det. Det er noget vi kan ønske os til barnedåben eller selv kan købe efterfølgende for børnepengene.

Tror hurtigt man kan købe noget som ikk er nødvendigt fra starten..

Knus

Anmeld

22. februar 2010

Barbamama

Maja84 skriver:

Hey

Har lavet en opdateret liste, havde vlagt at skrive 80 da det var efter en venindes anvisninger men kunne hurtigt se der var mange som slet ik havde så mange tror jeg skrev 50 stk på den nye liste

Kravlegården er et MUST for os da vi har en hund(labrador) derfor vil ejg gerne have muligheden for at lægge den lille til leg uden jeg behøver 100% bekymring hvis ejg lige skal hente noget i fryseren eller lignende

i detr ettede indlæg er planen 2 flasker og en brystpumpe

med henhold til tøj er den ud fra en must have-nice to have liste og tøjlisten kan ikke helt regnes med, da man jo får en masse i gave men også selv vil sy en masse, ved bare de hurtigt vokser ud af tøjet og synes jo også det er fjollet at have for meget, holder nok ikke helt med kun 5 men vil heller ik have for meget tøj

ang baby alarm er jeg mere tryg ved baby alarm end walkie talkie da jeg intet kender til de apparater

skråstolen er også en måske ting, ved ikke om vi vil have sådan en, weekendsengen er en ting vi har skrevet på men vi ved ikke om det er en der bliver købt med det samme, det må vi se på, kommer an på om vi synes den er brugbar ud over barnevognen.

sikkerhedsforanstaltning er ikke regnet i nyt budget med bare skrevet på, det er mere så vi er lidt forberedt selvom noget måske allerede tidligt skal tages hensyn til pga hunden.

badestolen kommer igen an på hvad vi føler for, pga af min ryg, og om vi finder det smart, skal se den i virkeligheden inden vi kan afgøre det

Tusind tak for svar, rart med en masse man kan tage til sig så man får en god og reel liste

Okay ja jeg havde ikke lige set der var en opdatering hi hi men ja man kan hurtigt få købt sig fattig i en masse ting som man ikke får brug for alligevel. Så det er godt at forhøre sig omkring det.

Jeg kan godt se hvorfor du gerne vil have en kravlegård når nu I har hund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.