Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Kløver

michella80 skriver:

Okay ja jeg havde ikke lige set der var en opdatering hi hi men ja man kan hurtigt få købt sig fattig i en masse ting som man ikke får brug for alligevel. Så det er godt at forhøre sig omkring det.

Jeg kan godt se hvorfor du gerne vil have en kravlegård når nu I har hund.

ja kravlegård er et must, men vi har d aovervejet at vente med skråstol og weekendseng, og købe det hvis vi synes behovet er derspecielt da vi kan se de ikke må bruge den så længe

Der står ved dem at når barnet kan kravle op af, ved ik helt hvornår det er men gætter på det er når barnet kan begynde at rejse sig op, at der er fare for at den vælter ?

Og mange tak for gode råd, selvom du ikke så den opdaterede liste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Loa

Coolt emne! Sys det er sejt du har gjort dig så mange tanker og overvejelser selvom baby ikke er på vej endnu....

Er smadder rart at snuse med her og få gode idéer og input....

Har slet ikke selv nogen fornemmelse for hvad i kommer op i, i pris, men da jeg er 1. gangs fødende har jeg da selv haft tankerne at jeg skal have det hele fra start... Men har da hørt fra mange, at de ting de ikke skal bruge fra start af er oplagte barnedåbs ønsker, f.eks. trip trap stol.... Så det tror jeg også er en god mulighed...

Men kan godt forstå du vil have styr på/overblik over det hele, for det er sørme mange ting man skal bruge.......

Ønsker dig meget  med projekt baby....

Anmeld

22. februar 2010

SpunkenJo

Kom lige i tanke om et hygiejnetip, som vil passe ind i dine indkøb.

Stofbleer er absolut et must, både til pusling, amning/flasketid.

Kald mig bare sippet, MEN her i huset bruger vi altså IKKE de samme klude til det hele.... Jeg syns det er ulækekrt at tænke på, en klud har været indsmurt i LÅRD, og en uge senere tører næse/ansig på baby.....
(Ved godt, at efter 90 grader overlevet intet, men alligevel.....)

Så, herhjemme har vi lyseblå/multifarvede bleer til hovedet, og de helt hvide til numsen!

Så er det osse nemt at kende forskel på, om den brune plet er fra en banan, eller om det er ved at være tid til den skal kasseres......

TIP:
Du kan stadig godt købe en masse af de hvide, og så bare selv farve dem. Jeg ved, at man i Matas kan få FEDE farver at farve med. Bla. Limegrøn, Lilla, brun, pink og så selvfølgelig den klassiske lyserøde og lyseblå.

Nå, bare en tanke herfra

possitiv test snart

Anmeld

22. februar 2010

MaleneGærup

Vil bare lige fortælle at vi har en barnevogn fra Bilka, da jeg syntes det er spild af penge at betale 8000- 10000 kr for en bare for at der står et specielt navn på. Den kostede ca. 2500 kr inkl ALT (lift, madresser, pusletaske) og jeg er rigtig glad for den. Når vi kun har givet 2500 kan vi også tillade os at købe en ny til barn nr 2.

Anmeld

23. februar 2010

Kløver

Loa skriver:

Coolt emne! Sys det er sejt du har gjort dig så mange tanker og overvejelser selvom baby ikke er på vej endnu....

Er smadder rart at snuse med her og få gode idéer og input....

Har slet ikke selv nogen fornemmelse for hvad i kommer op i, i pris, men da jeg er 1. gangs fødende har jeg da selv haft tankerne at jeg skal have det hele fra start... Men har da hørt fra mange, at de ting de ikke skal bruge fra start af er oplagte barnedåbs ønsker, f.eks. trip trap stol.... Så det tror jeg også er en god mulighed...

Men kan godt forstå du vil have styr på/overblik over det hele, for det er sørme mange ting man skal bruge.......

Ønsker dig meget  med projekt baby....

Hej Loa

Hvis det ikke var fodi vi ikke havde en højstol i forvejen havde vi ønsket os sådan en, vores er desværre ikke den ægte men den ligner meget og kan bruges indtil de kan sidde på en almindelig stol

Ellers var det et super ønske, og tak for rosen, synes bare det er vigtigt for os vi selvom vi ikke er gravide endnu(eller håber da vi er, finder ud af det om 3 dage ) Er bare dejligt at have en smule styr på det hele og have indblik i det hele i god tid, så man ikke står med håret i postkassen 3 mdr før termin

og tillykke med graviditeten

Anmeld

23. februar 2010

Kløver

SpunkenJo skriver:

Kom lige i tanke om et hygiejnetip, som vil passe ind i dine indkøb.

Stofbleer er absolut et must, både til pusling, amning/flasketid.

Kald mig bare sippet, MEN her i huset bruger vi altså IKKE de samme klude til det hele.... Jeg syns det er ulækekrt at tænke på, en klud har været indsmurt i LÅRD, og en uge senere tører næse/ansig på baby.....
(Ved godt, at efter 90 grader overlevet intet, men alligevel.....)

Så, herhjemme har vi lyseblå/multifarvede bleer til hovedet, og de helt hvide til numsen!

Så er det osse nemt at kende forskel på, om den brune plet er fra en banan, eller om det er ved at være tid til den skal kasseres......

TIP:
Du kan stadig godt købe en masse af de hvide, og så bare selv farve dem. Jeg ved, at man i Matas kan få FEDE farver at farve med. Bla. Limegrøn, Lilla, brun, pink og så selvfølgelig den klassiske lyserøde og lyseblå.

Nå, bare en tanke herfra

possitiv test snart

ej hvor et fedt råd, så behøver man jo heller ikke kogevaske de farvede på 90 grader som dem til numsen/pusleplads. de kan jo sagtens gå på 40 grader, sikkert også bedst når de er farvede hvis man ikke vil miste farven for hurtigt, men et super godt råd

Anmeld

23. februar 2010

Kløver

MaleneGærup skriver:

Vil bare lige fortælle at vi har en barnevogn fra Bilka, da jeg syntes det er spild af penge at betale 8000- 10000 kr for en bare for at der står et specielt navn på. Den kostede ca. 2500 kr inkl ALT (lift, madresser, pusletaske) og jeg er rigtig glad for den. Når vi kun har givet 2500 kan vi også tillade os at købe en ny til barn nr 2.

Hej der

Kan med det samme sige, at selvfølgelig betaler man for navnet men kvalitet hænger også sammen, ville aldrig købe en barnevogn i jysk,bilka osv osv, har kun hørt dårligt om dem og i test.

Min mor køte da jeg var lille en dueblå barnevogn (odder) den holdte til alle 3 børn og flere til da den blev givet videre, efter mig (jeg er den ældste) forsvandt farven godt nok og den blev mere grå, men den fejlede intet, hverken rust eller noget som helst, og derfor vil jeg gerne have en i kvalitet, den kan man bruge til de efterfølgende børn, eller sælge videre, og så er man sikker på man har haft en holdbar vogn.

(vores behøver ikke være odder, har kigget på en emmaljunga til 6000 inkl alt, og netop pga pakke prisen, ellers var det ikke sikekrt det lige var blevet den)

Men er da super godt at i er glade for jeres vogn og i synes den er god (Jeg tænker bare lidt hvis man køber en ny til nr 2 koster det jo yderligere 2500 så har man jo givet næsten det samme som en vogn i bedre kvalitet ved en forhandler, som jo holder langt længere og i de fleste tilfælde kan sælges videre, derfor køber vi hellere en vogn som er god og nøjes med den ene, behøver ikke være nyt hver gang )

Anmeld

23. februar 2010

Barbamama

Maja84 skriver:

ja kravlegård er et must, men vi har d aovervejet at vente med skråstol og weekendseng, og købe det hvis vi synes behovet er derspecielt da vi kan se de ikke må bruge den så længe

Der står ved dem at når barnet kan kravle op af, ved ik helt hvornår det er men gætter på det er når barnet kan begynde at rejse sig op, at der er fare for at den vælter ?

Og mange tak for gode råd, selvom du ikke så den opdaterede liste

Det var så lidt Jeg ved ikke lige det du skriver med skråstolen. Jeg vil bare ikke selv have en fordi jeg synes barnet kommer til at sidde i samme passive stilling hver gang. Vi købte en sækkepude og bruger den kun til at placere hende i mens vi henter vand til når hun skal skiftes. Da hun var helt spæd lå hun der nogle gange lige 10min mens jeg ordnede noget andet

Anmeld

23. februar 2010

lion

Jeg Vil bare fortælle dig at du må IKKE bruge badebleer i en svømmehal, da det kan falde ud af bleen, de vil i svømmehallen ha du bruger blebadebukser og jeg har set nogen iføtex til 50kr.

Nu fik jeg en lidt tung datter, men jeg ville bare sige at jeg ingen problemer har med ryggen, men jeg fik ondt i ryggen af at bære min datter i en babybjørn bæresele. Jeg har hørt at en slynge er bedre for ryggen.

Anmeld

23. februar 2010

Kløver

michella80 skriver:

Det var så lidt Jeg ved ikke lige det du skriver med skråstolen. Jeg vil bare ikke selv have en fordi jeg synes barnet kommer til at sidde i samme passive stilling hver gang. Vi købte en sækkepude og bruger den kun til at placere hende i mens vi henter vand til når hun skal skiftes. Da hun var helt spæd lå hun der nogle gange lige 10min mens jeg ordnede noget andet

hey der. Jeg ved som sagt ikke om vi ønsker os en, hvis babyen skal være der hvis man lige skal hente noget elelr lignende, de skal jo ikke sidde der længe, tænker jeg ikke de tager skade.

Men igen der er vi så forskellige, tror ikke de som sagt tager skade fordi de engang imellem ligger i en sækkestol eller skråstolen 10 min, men vi finder jo nok ud af med tiden om vi synes det er noget vi vil, vil hellere sætte den lille i en skråstol, fremfor i autostolen som nogle gør, nogle bruger den jo til meget andet end bare autostol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.