Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

DK

Vi har også her inden vi startede op på projekt baby kigget på hvad det mon koster.

Her er vores "must have" liste:

1. Bugaboo Cameleon Kombivogn. Canvas Dark brown base og Off white canvas top.
    1. Bugaboo Cameleon adaptor Maxi-cosi.
    2. Bugaboo Cameleon Uv-solskærm/myggenet.
  2. Maxi-cosi CabrioFix autostol, 0-13 kg. Black reflection.
  3. EsayFix base, isofix beslag til autostolen i bilen.
  4. Voksi Classic Mini. Straw brown.
  5. Flexi Bath badekar. Farvekombination: Lyseblå/mørkeblå
  6. Ammepude.
  7. Puslebord/puslehynde. Smal. Puslepude ISI med kuglefyld. Babysam!
  8. Tremmeseng. Klassisk tremmeseng (Ikea Hensvik), lakeret hvid, skal kunne indstilles i to højder.
  9. Stofbleer. 25 styk. Hvide.
  10. Babydyne (tjek om Kirstines kan du endnu!!??)
  11. cocooi, baby merino swaddle. Evt. sy selv: Flonel 1,25*1,25 perfekt til nyfødte!

Ialt pris 12.200 kr hvis vi køber alt fra nyt. Priser fundet på nettet. Men vi køber så ex. også barnevogn + autostol i England hvor vi kan spare en 4-5.000 kr. Derudover så er 80 stofbleer VILDT overdrevet synes jeg!!! Altså man bruger dem jo til at tørre gylp op med osv. så 80 er nok liiige i overkanten! Jeg har set den tremmeseng jeg gerne vil have til 250 kr på dba.dk uden ridser mv, men har beregnet ny-prisen!

Jeg har ikke taget/regnet baby-tøj med, men regner med at få en del i gave eller at købe noget fra ex. H&M der ikke er så dyrt. Så jeg tænker at 2000 kr må der være rigeligt til at starte op med til det.

Håber det gav lidt perspektiv!

Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Anne85

Maja84 skriver:

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                         350 kr
badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr

babybadekar  med stativ                                                     350 kr  (ønskebørn)

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                     170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr

vådlagen 2 stk                                                                       300 kr

madras                                                                                 1000 kr

topmadras                                                                             200 kr

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr

autostol/lift med click system/isofix                                     2000 kr

blespand
alm toiletspand stor                                                             200 kr

kravlegård inkl madras                                                       1800 kr
(ønskebørn)

sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr

brystpumpe

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr
Hoved/halefad.
(Er kun nødvendigt, hvis ikke du har
 vask ved puslepladsen.)

tøj 5 stk af hver                                                                   1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden).
Husk : Du kan altid købe mere senere

Sæt med bluser og bukser er søde, men meget upraktiske og måske også ubehagelige for en lille, fordi trøjen hele tiden kravler op og bukserne strammer om maven.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                  
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                     8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                           100 kr

babyalarm                                                                           1500 kr

tæppe                                                                                   300 kr

bæresele                                                                           900 kr      

skråstol                                                                               250 kr

voksipose

weekendseng                                                                   700 kr

ammepude                                                                           200 kr

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                   50 kr

ammeindlæg                                                                           50 kr

ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                         30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                           1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr

badebuks til babysvømning                                                 150 kr

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                       3298 kr

ca i alt                                                                               28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

Vådlagen har vi aldrig brugt... Tror aldrig min søn har tisset igennem... De bleer der er på markedet er jo så gode!

Stofbleer... 80 styk er sindssygt... Tror måske vi har 20..

Blespand har vi heller ikke rigtig brugt... Og er der ikke også noget med at man får en med i gratis pakken fra babysam??

Kravlegård... Havde vi godt nok men vi brugte den overhovedet ikke... Jeg vil råde jer til at vente og se om behovet kommer

Flasker?? Planlægger du at du ikke vil amme???

Anmeld

21. februar 2010

Jordbærpigen

2000 kr. for dyne osv. er nok også lige i overkanten at budgeterer med

Anmeld

21. februar 2010

DK

Man har altså heller ikke behov for ex. en weekendseng eller sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet i det første laaange stykke tid!!

Anmeld

21. februar 2010

dorthemus

Maja84 skriver:

ved ik om jge er i den rigtige kategori, men nu prøver jeg

nå jeg tænkte at vi kunne kigge på hvad tingene kostede og fik lavet en lang liste over alt der skal bruges det første tid, vi har dog en vugge i familien så skal vi ikke have dog en kravlegård, grundet vores hund.

men efter at have lavet liste blev jeg chokket, samlet pris 28.600 kr godt nok var alt fra ny og kiggede priser i ønskebørn, så ved det måske kan gøres lidt billigere men synes da det lød vildt

hvad brugte i andre nogle råd ?

har sat højt prioteret jeg gerne vil ahve seng fra ny (tremmeseng) den koster 1000 pga min ryg og det samme gælder autosyol da jeg gerne vil ahve med (staves?) isoflex/click system men den dyreste post er jo nok barnevognen da jeg har sat den til 8500, det er så barnevogn inkl pusletaske, regnslag, inseksnet, lift og madrasser til lift og barnevogn (kigget på emiljunga(staves?)) grunden til jeg har kigegt er jeg tænkte den kunne bruges til barn nr 2 også, og at jeg fik af vide af min mor at det var vigtigt vi købte en dyr barnevogn frem for en billig, de dyrere holdte meget meget bedre (frem for dem i feks bilka, ville aldrig købe en der)

men er jeg for fint på den, eller hvad gør man lige for selvom man kunne spare hist og her ville det nok stadig være over 20.000 er det meget ? er jo ikke engang med autostolen man bruger efter de er 9 mdr, det her er opstart til de første mdr(dog også med weekendseng)

bare babyalarmerne koster jo oaver 1000 kr ogs atte den højt til 1500 i tilfælde af

spændt på at høre fra jer derude da jeg håber jeg er helt forkert på den

Nu skal jeg være alenemor så jeg er nødt til at tjekke priser før jeg køber. Jeg surfer meget på nettet og sammenligner priser og udbud.

Jeg har købt en brugt Emmaljunga barnevogn, for den behøver ikke være ny. Til gengæld har jeg købt en ny seng og så har jeg fået meget tøj fra venner.

Tjek nettet før du køber ind

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

DK skriver:

Vi har også her inden vi startede op på projekt baby kigget på hvad det mon koster.

Her er vores "must have" liste:

1. Bugaboo Cameleon Kombivogn. Canvas Dark brown base og Off white canvas top.
    1. Bugaboo Cameleon adaptor Maxi-cosi.
    2. Bugaboo Cameleon Uv-solskærm/myggenet.
  2. Maxi-cosi CabrioFix autostol, 0-13 kg. Black reflection.
  3. EsayFix base, isofix beslag til autostolen i bilen.
  4. Voksi Classic Mini. Straw brown.
  5. Flexi Bath badekar. Farvekombination: Lyseblå/mørkeblå
  6. Ammepude.
  7. Puslebord/puslehynde. Smal. Puslepude ISI med kuglefyld. Babysam!
  8. Tremmeseng. Klassisk tremmeseng (Ikea Hensvik), lakeret hvid, skal kunne indstilles i to højder.
  9. Stofbleer. 25 styk. Hvide.
  10. Babydyne (tjek om Kirstines kan du endnu!!??)
  11. cocooi, baby merino swaddle. Evt. sy selv: Flonel 1,25*1,25 perfekt til nyfødte!

Ialt pris 12.200 kr hvis vi køber alt fra nyt. Priser fundet på nettet. Men vi køber så ex. også barnevogn + autostol i England hvor vi kan spare en 4-5.000 kr. Derudover så er 80 stofbleer VILDT overdrevet synes jeg!!! Altså man bruger dem jo til at tørre gylp op med osv. så 80 er nok liiige i overkanten! Jeg har set den tremmeseng jeg gerne vil have til 250 kr på dba.dk uden ridser mv, men har beregnet ny-prisen!

Jeg har ikke taget/regnet baby-tøj med, men regner med at få en del i gave eller at købe noget fra ex. H&M der ikke er så dyrt. Så jeg tænker at 2000 kr må der være rigeligt til at starte op med til det.

Håber det gav lidt perspektiv!

Knus!

hehe 80 bleer er nok i overkanten, men havde en veninde som havde 60 og hun synes det var lige lidt nok, derfor jeg sagde 80, men man bruger flere end man regner med, men tror vi satser på at sterte ved de omkring 50-60 stk eller deromkring

kender ik lige alle de mærker du nævner men synes det er godt at have nogle mål med hvad man gerne vil have og hvordan tingene skal være

Nogle af mine ønsker er også lidt specielle da jeg netop har dårlig ryg og hofte og derfor er nødsaget til at ofre lidt for at få de ting der kan fungere for mig, dur jo ikke hvis jeg får så ondt jeg ikke kan holde ud at bære på baby fordi puslebordet, er indrettet sådan jeg skal bukke mig ned hele tiden osv

men håber inderligt på 2 streger om 5 dage

Anmeld

21. februar 2010

Anne85

DK skriver:

Man har altså heller ikke behov for ex. en weekendseng eller sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet i det første laaange stykke tid!!

Og meget af kan købes til ingen penge i IKEA

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Anne85 skriver:

Vådlagen har vi aldrig brugt... Tror aldrig min søn har tisset igennem... De bleer der er på markedet er jo så gode!

Stofbleer... 80 styk er sindssygt... Tror måske vi har 20..

Blespand har vi heller ikke rigtig brugt... Og er der ikke også noget med at man får en med i gratis pakken fra babysam??

Kravlegård... Havde vi godt nok men vi brugte den overhovedet ikke... Jeg vil råde jer til at vente og se om behovet kommer

Flasker?? Planlægger du at du ikke vil amme???

skal lige siges at vi regnede stofbleer ud fra venindes anvisning men vi ændrer det nok til en 50-60 stk istedet.

blespand er vi lidt nød til ellers skal jeg rende fra barnet for at komme af med bleen og vil ikke gå med ble og baby ned af trapperne

kravlegård er for os et must pga vi har hund

Jeg vil amme, men kiggede på en hjemmeside hvor de anbefalde og der stod 8 flasker, synes godt nok også det lød af meget, jeg vil dog efter anbefaling fra min veninde alligevel have en brystpumpe, for at forbygge brystbetændelse, og hun sagde man får alligevel brug for den senere hvis amn skal noget, men tror ikke vi vil investere i 8 flasker synes det lød meget vildt, men noget er ´også sat lidt højt

tak for dit bidrag er dejligt at høre andres meninger så man ikke overkøber eller måske har glemt et eller andet

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

DK skriver:

nej jeg skrev det mest bare på fordi, så stod det på listen, så var det ikke glemt , men vi kommer dog til at bruge nogle sikkerhedsforanstaltninger da vi har hund

Anmeld

21. februar 2010

Louise mortil4

Maja84 skriver:

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                         350 så er der i hvertfald også lige til ca 1½ - 2 mdr, pas på de ikke bliver for små inden de er brugt 

badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr

babybadekar  med stativ                                                     350 kr  (ønskebørn) stativet er det ikke sikkert du hehøver, personligt sys jeg det var rarere at ha dem på køkkenbordet, det var en bedre højde

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                     170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr prøv at kig i jysk, der er de meget billigere

vådlagen 2 stk                                                                       300 kr begyndte vi først at bruge her da den store skulle af med bleen om natten

madras                                                                                 1000 kr det behøver ikke være den dyreste, de billigere er også rigtig gode

topmadras                                                                             200 kr Har vi aldrig brugt

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr vi har max haft 30 og det var til tvillinger så tror slet ikke du får brug for så mange

autostol/lift med click system/isofix                                     2000 kr

blespand
alm toiletspand stor                                                             200 kr

kravlegård inkl madras                                                       1800 kr
(ønskebørn) Vi købte kravlegård for sig selv til 600 i babysam og bruger så bare et legetæppe til at ha der i, sådan en dejlig tyg en, det kan også lægges på gulvet hvis det lige er der baby gerne vil ligge

sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr
vent med brystpumpe og ting til opbavaring af mælk til du faktisk ved du får brug for det. Jeg kender ikke nogen der har sådan en.
brystpumpe

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr vi har aldrig brugt vores.
Hoved/halefad.

tøj 5 stk af hver                                                                   1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden). Pas på med at købe for meget, vi fik virkelig meget tøj til alle vores 4.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                  
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                     8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                           100 kr

babyalarm                                                                           1500 kr

tæppe                                                                                   300 kr

bæresele   hvis du kan bruge en symaskine kan du selv lave en strækvikle, det har jeg gjort 2 stk for 300 kr og de er meget bedre for både baby og dig en de der bæreseler.

900 kr      

skråstol                                                                               250 kr

voksipose

weekendseng                                                                   700 kr
kig i jysk, der fås de tit til 250 kr og der er ingen forskel på kvaliteten
ammepude                                                                           200 kr

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                   50 kr

ammeindlæg                                                                           50 kr

ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                         30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                           1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr
vores mindste er 10 mdr  nu og vi har endnu ikke haft brug for sikkerheds ting til hjemmet til hende, så det ville jeg ikke købe før i får brug for det
badebuks til babysvømning                                                 150 kr det er mere praktisk med de der badebleer og billigere

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                       3298 kr

ca i alt                                                                               28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

jeg har skrevet lidt med rød, det er selvfølgelig kun råd, men det er dyrt nok at få baby uden alle de ting man ikke får brug for den første lange tid. Vi brugte til vores første barn ca 11ooo kr og alt var nyt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.