Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

SpunkenJo

Hurtig hovedregning....
Barnevogn: 10000
Klapvogn: 4000
Autostol 0-9kg+9-25kg: 800+2500
puslehalløj: 3000
Seng: 5000
dyner etc: 2000
tøj str. nyfødt: 500
Stole: 2000
Legetæpper etc: 1500
Div: 2000

Ja, det blir sgu så lige ca 35.000... GISP! Tilgengæld, har vi ikke selv betalt for det hele. Meget af det har været fine gaver fra familien.

Og så tror jeg vi derudover har brugt yderligere nogen tusinde kroner på at købe tøj. Og igen nogen tusinde kroner på div. legetøj og andet tilbehør...

Og så hele flaskehelvedet....

SHIT det er dyrt og få babyer!!!!! Men ved, at man kan gøre det MEGET billigere, for som flere skriver, så er det jo ikek nkødvendigt at købe fra nyt, og ej heller det der hedder et eller andet Gaia Ko, Sebra, Katvig noget!! Mindre kan jo gøre det. For baby er jo ligeglad, bare der er ren røv at trutte i ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

SaNiNa

SpunkenJo skriver:

Hurtig hovedregning....

Ja, det blir sgu så lige ca 35.000... GISP! Tilgengæld, har vi ikke selv betalt for det hele. Meget af det har været fine gaver fra familien.

Og så tror jeg vi derudover har brugt yderligere nogen tusinde kroner på at købe tøj. Og igen nogen tusinde kroner på div. legetøj og andet tilbehør...

SHIT det er dyrt og få babyer!!!!! Men ved, at man kan gøre det MEGET billigere, for som flere skriver, så er det jo ikek nkødvendigt at købe fra nyt, og ej heller det der hedder et eller andet Gaia Ko, Sebra, Katvig noget!! Mindre kan jo gøre det. For baby er jo ligeglad, bare der er ren røv at trutte i ;-)

klapvogn og høj stol kan man sagten vente med at købe, de skal være seks månder før de må side i en høj stol og de skal kunne side rimelig selv før de må side en i klapvogn. så det syntes jeg ikke kan skal tænke på før til den tid.

Og så det jo heller ikke alle som får brug for en klapvogn

Anmeld

21. februar 2010

Mira0911

Vi brugte næsten ingenting på opstart... Vi fik en barnevogn til 1700 fra Babysam...

Lånte en vugge... Fik end masse andet rundt omkring i familierne...

Anmeld

21. februar 2010

Mira0911

SpunkenJo skriver:

Hurtig hovedregning....

Med hensyn til flasker... Så kommer det da helt an på hvad mærke det skal være, så kan det hurtigt rende op...

Vi købte babysam's billige flasker, dem har jeg været rigtig glade for...

Anmeld

21. februar 2010

Valle81

Maja84 skriver:

ved ik om jge er i den rigtige kategori, men nu prøver jeg

nå jeg tænkte at vi kunne kigge på hvad tingene kostede og fik lavet en lang liste over alt der skal bruges det første tid, vi har dog en vugge i familien så skal vi ikke have dog en kravlegård, grundet vores hund.

men efter at have lavet liste blev jeg chokket, samlet pris 28.600 kr godt nok var alt fra ny og kiggede priser i ønskebørn, så ved det måske kan gøres lidt billigere men synes da det lød vildt

hvad brugte i andre nogle råd ?

har sat højt prioteret jeg gerne vil ahve seng fra ny (tremmeseng) den koster 1000 pga min ryg og det samme gælder autosyol da jeg gerne vil ahve med (staves?) isoflex/click system men den dyreste post er jo nok barnevognen da jeg har sat den til 8500, det er så barnevogn inkl pusletaske, regnslag, inseksnet, lift og madrasser til lift og barnevogn (kigget på emiljunga(staves?)) grunden til jeg har kigegt er jeg tænkte den kunne bruges til barn nr 2 også, og at jeg fik af vide af min mor at det var vigtigt vi købte en dyr barnevogn frem for en billig, de dyrere holdte meget meget bedre (frem for dem i feks bilka, ville aldrig købe en der)

men er jeg for fint på den, eller hvad gør man lige for selvom man kunne spare hist og her ville det nok stadig være over 20.000 er det meget ? er jo ikke engang med autostolen man bruger efter de er 9 mdr, det her er opstart til de første mdr(dog også med weekendseng)

bare babyalarmerne koster jo oaver 1000 kr ogs atte den højt til 1500 i tilfælde af

spændt på at høre fra jer derude da jeg håber jeg er helt forkert på den

Hejsa:0)

Først hjertelig tillykke med graviditeten:0

Dernæst, så vil jeg sige, lad være med at købe alt det der står på din liste fra starten. Nogle ting vil du få brug for andre vil du aldrig få brugt:0)

Fx med stofbleeer 50-60 stykker, det er helt vildt. Jeg havde 20 stk da jeg fik min datter og det var mere end rigeligt, man vasker i forvejen så meget tøj, og stofbleerne ryger jo lige med og tørrer jo kanon hurtigt:0)

Et andet godt sted at spare er på autostolen. Lad være med at købe den første stol og lej den i Babysam. Du skal give 200 kr i depositum ( som du jo ¨får itlbage igen) og hvis du lejer den i 8 mdr så koster det 35 kr om måneden. Det kan ikke gøres billigere. Det gør vi også:0)

Sådan en ting som en babyalarm vil jeg også sige, læg penge af til den, men vent og så om du får brug for den og så køb den hvis behovet opstår, det er slet ikke sikkert du får brug for en.

Dernæst er mit råd også, lad være med at gå amok i legetøj og babytøj, for umiddelbart får man SÅ MEGET I BARSELSGAVE. Og det er tilladt at ytre hvad man ønsker sig i barselsgave. Man kan jo ønske sig et legetæppe, rangler, tøhj osv.

Da jeg fik min datter havde jeg ønsket mig forskellige ting, legetæppe og tøj8havde ønsket forskellige størrelser af forskellige) og tjah jeg fik så meget. Alt jeg havde ønsket og mere til. Havde faktisk fået en fuldt udtryret garderobe til min datter for et helt år:0)

Weekend seng kan du de fleste steder købe til omrking 250 kr, det har vi givet for vores i babysam engang på tilbud:0)

Håber det gav lidt input,

Christina, som nu venter nr. 2 er 36+6, og som ønsker sig regnslag, klapsammenligt badekar osv i barselsgave:0)

Anmeld

21. februar 2010

SpunkenJo

Sanne og Nicklas skriver:

klapvogn og høj stol kan man sagten vente med at købe, de skal være seks månder før de må side i en høj stol og de skal kunne side rimelig selv før de må side en i klapvogn. så det syntes jeg ikke kan skal tænke på før til den tid.

Og så det jo heller ikke alle som får brug for en klapvogn

Det ka der være noget om

Jeg brainstormede osse bare de dyreste poster jeg ku komme på.

Anmeld

21. februar 2010

SpunkenJo

MoarJ skriver:

Med hensyn til flasker... Så kommer det da helt an på hvad mærke det skal være, så kan det hurtigt rende op...

Vi købte babysam's billige flasker, dem har jeg været rigtig glade for...

Jeg aner ikke hva der er dyre eller billige flasker, men jeg var så heldig at en veninde, som arbejder for Pigeon forærede mig nogle stykker. Dem var han osse pisseglade for, så dem fortsatte vi med. (Mener det er 45 kr, for en flaske.)

Men ja, pyha, alting koster.....

Anmeld

21. februar 2010

SHERO

Hmm tror jeg har brugt max 2000 kr selv, resten fik jeg foræret, og det eneste nye var barnevognen... Min mor er en haj til at finde ting i genbrugser, så har fået den FLOTTESTE tremme seng, men udskæringer på træmmerne og på siderne, den skulle bare lige males. Tror næsten jeg har tøj nok til de første 6-7 måneder.... Mangler stadig lidt, som højstol, kravlegård og sådan, men det ønske han sig i dåbsgave... Så jeg har gjort det ret billigt... Havde jeg selv betalt det hele havde det nok kostet 7000-8000 kr... :-) Jeg har det fint med at købe babytøj i f.eks. mødrehjælpens genbrug, der er så meget af det han alligevel næsten ikke når at bruge mere end et par gange, og så er jeg sgu for nærig til at give 150 kr for en dragt han kun bruger 3 gange... :-D

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                          350 kr
badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr

babybadekar  med stativ                                                      350 kr  (ønskebørn)

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                      170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr

vådlagen 2 stk                                                                        300 kr

madras                                                                                  1000 kr

topmadras                                                                             200 kr

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr

autostol/lift med click system/isofix                                      2000 kr

blespand
alm toiletspand stor                                                              200 kr

kravlegård inkl madras                                                        1800 kr
(ønskebørn)

sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr

brystpumpe

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr
Hoved/halefad.
(Er kun nødvendigt, hvis ikke du har
 vask ved puslepladsen.)

tøj 5 stk af hver                                                                    1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden).
Husk : Du kan altid købe mere senere

Sæt med bluser og bukser er søde, men meget upraktiske og måske også ubehagelige for en lille, fordi trøjen hele tiden kravler op og bukserne strammer om maven.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                   
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                      8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                            100 kr

babyalarm                                                                           1500 kr

tæppe                                                                                    300 kr

bæresele                                                                           900 kr       

skråstol                                                                               250 kr

voksipose

weekendseng                                                                    700 kr

ammepude                                                                           200 kr

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                    50 kr

ammeindlæg                                                                           50 kr

ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                          30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                            1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr

badebuks til babysvømning                                                  150 kr

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                        3298 kr

ca i alt                                                                                28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Tullen85 skriver:

Hmm tror jeg har brugt max 2000 kr selv, resten fik jeg foræret, og det eneste nye var barnevognen... Min mor er en haj til at finde ting i genbrugser, så har fået den FLOTTESTE tremme seng, men udskæringer på træmmerne og på siderne, den skulle bare lige males. Tror næsten jeg har tøj nok til de første 6-7 måneder.... Mangler stadig lidt, som højstol, kravlegård og sådan, men det ønske han sig i dåbsgave... Så jeg har gjort det ret billigt... Havde jeg selv betalt det hele havde det nok kostet 7000-8000 kr... :-) Jeg har det fint med at købe babytøj i f.eks. mødrehjælpens genbrug, der er så meget af det han alligevel næsten ikke når at bruge mere end et par gange, og så er jeg sgu for nærig til at give 150 kr for en dragt han kun bruger 3 gange... :-D

det med tøjet kan jeg godt følge dig i

Jeg har regnet med at jeg ikke vil have tøj(købt elelr lavet selv) der er mindre end str 58, min veninde havde til sin dreng købt str 6 og det var lige småt nok, de vokser jo hurtigt så går jo ikke lang tid før de fylder det ud

tøj finde rjeg på tilbud, og der ligger en forretning ca 10 km herfra hvor de har tøj til 25 pr del (min veninde tar mig med når det er) og syne sgodt jeg kan overkomme en body til 25 kr derudover elsker jeg at sy, så er gået igang med at sy selv, så der komemr jo nok lidt forskelligt tøj i forskellige str ud af det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.