Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

Kløver

mortil4 skriver:

jeg har skrevet lidt med rød, det er selvfølgelig kun råd, men det er dyrt nok at få baby uden alle de ting man ikke får brug for den første lange tid. Vi brugte til vores første barn ca 11ooo kr og alt var nyt.

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                         350 så er der i hvertfald også lige til ca 1½ - 2 mdr, pas på de ikke bliver for små inden de er brugt (havde først skrevet 50 kr, hvor en veninde sagde de var dyerere, så ændrede prisen, men køber kun 1 pakke af gangen, så man ik ligger inde )

badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr

babybadekar  med stativ                                                     350 kr  (ønskebørn) stativet er det ikke sikkert du hehøver, personligt sys jeg det var rarere at ha dem på køkkenbordet, det var en bedre højde ( grunden til jeg kiggede på stativ er at jeg har dårlig ryg, men god ide med køkkenbord, måske det er bedre, selvom vores er lidt højt)

håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                     170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr prøv at kig i jysk, der er de meget billigere (havde tænkt på at kåbe skråstol og weekendseng i jysk, kunne bare ikke huske prisen så satte det lidt højt)

vådlagen 2 stk                                                                       300 kr begyndte vi først at bruge her da den store skulle af med bleen om natten (tak, er en af de ting man så nok venter med)

madras                                                                                 1000 kr det behøver ikke være den dyreste, de billigere er også rigtig gode (tak for råder, havde igen sat det lidt højt for at være på sikker grund, men ja tror du har ret i man kan finde en god madras billigere)

topmadras                                                                             200 kr Har vi aldrig brugt (kan være vi sløjfer den så)

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr vi har max haft 30 og det var til tvillinger så tror slet ikke du får brug for så mange (igen lyttede til en veninde som sagde hun synes 60 var lige lidt nok, men tror vi holder os til måske 50-60 stk, og så finder dem billigt på tilbud)

autostol/lift med click system/isofix                                     2000 kr

blespand
alm toiletspand stor                                                             200 kr

kravlegård inkl madras                                                       1800 kr
(ønskebørn) Vi købte kravlegård for sig selv til 600 i babysam og bruger så bare et legetæppe til at ha der i, sådan en dejlig tyg en, det kan også lægges på gulvet hvis det lige er der baby gerne vil ligge (tror også kravlegård kan fås billigere, vi går på tilbudsjagt når dne tid kommer )

sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr
vent med brystpumpe og ting til opbavaring af mælk til du faktisk ved du får brug for det. Jeg kender ikke nogen der har sådan en.
brystpumpe (grunden til jeg skrev brystpumpe er at min veninde anbefalede den kraftigt da hun fik brystbetændelse, og hun synes den var god, og sagde at den er god senere hvis man skal nogen steder at man kan have ekstra med, men genovervejer om den er nødvendig ellers kan vi altid gå ud og købe en)

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr vi har aldrig brugt vores.( vi vil gerne have vaskefad da vi skal ahve pusleplads på børneværelset og da der ikke er plads på badeværelset, og derfor ik vil rende frme og tilbage, men 50 kr er nok heller ikd et der vælter vores budget )
Hoved/halefad.

tøj 5 stk af hver                                                                   1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker

Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden). Pas på med at købe for meget, vi fik virkelig meget tøj til alle vores 4.

( ja har derfor sat beløbet til 1000 da jeg selv vil sy,er gået igang, og mindste str bliver 58, grundmodellen overnfor er taget fra en rådliste, for netop ik at få for meget, de vokser jo hurtigt ud af det)

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                  
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                     8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                           100 kr

babyalarm                                                                           1500 kr

tæppe                                                                                   300 kr

bæresele   hvis du kan bruge en symaskine kan du selv lave en strækvikle, det har jeg gjort 2 stk for 300 kr og de er meget bedre for både baby og dig en de der bæreseler. (ved desværre ikke hvordan man syr en bæresele, men er en ting vi har prioriteret da ejg har dårlig ryg, og derfor vil kunne aflaste mig engang imellem hvis man også skal lave lidt i gen også anbefalet stort af en veninde)

900 kr      

skråstol                                                                               250 kr

voksipose

weekendseng                                                                   700 kr
kig i jysk, der fås de tit til 250 kr og der er ingen forskel på kvaliteten (havde regnet med at købe både skråstol og weekendseng i jysk, kunne ikke huske prisen så satte det lidt højt, 250 kr lyder meget rigtigt )
ammepude                                                                           200 kr

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                   50 kr

ammeindlæg                                                                           50 kr

ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                         30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                           1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr
vores mindste er 10 mdr  nu og vi har endnu ikke haft brug for sikkerheds ting til hjemmet til hende, så det ville jeg ikke købe før i får brug for det (skrev mest på for at huske det, og også da der kan komme nogle ting da vi har hund )
badebuks til babysvømning                                                 150 kr det er mere praktisk med de der badebleer og billigere (tak vil jeg tage til efterretning indtil videre holder jeg mig til badebuks, bare for at have en pris på listen, ved ik hvad badebuksbleer koster)

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                       3298 kr

ca i alt                                                                               28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Pige2009

Jeg brugte omkring 17.000 kr. på babyudstyr inden min datter kom til verden, og ALT var nyt. Du kan se listen herunder:

Barnevognbr /> Barnevogn (Emmaljunga Big Star Supreme med Uniq stel)
Voksipose (Original)
Bæreplade til voksipose
Regnslag
Insektnet
Madras til barnevogn
Pusletaske
Barnevognssele

Seng/vuggebr /> Seng (Lille Per)
Madras til seng
Babydundyne sommer (2 stk.)
Sengerand
Sengehimmel
Lagner 2 stk.
Vådlagen
Babysengesæt (2 stk.)

Puslekommode
Puslehynde
Hoved og hale fad
Blespand
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:
Autostol Recaro young profi plus
Aktivitetstæppe

Babypleje:
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild shampoo
Næsesuger
Neglesaks
Sutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter
Ammeindlæg

Babytøj:
Bodystockings/undertøj 8 stk.
Fleecesæt
Veloursæt
Bluser 4 stk.
Bukser 4 stk.
Sparkedragt 1 stk.
Natdragt 2 stk.
Flyverdragt
Hagesmæk 3 stk.

K.h. Linda

Anmeld

21. februar 2010

Pige2009

Jeg kan se, at flere har investeret i en del sutteflasker fra start, men det ventede jeg med, da jeg håbede jeg kunne amme. Det samme med en brystpumpe. Det er heller ikke sikkert man får brug for den.

Det jeg gjorde var at købe de mest nødvendige ting, og så ventede jeg med resten, og de fleste "måske ting" som jeg ikke købte, har jeg heller ikke fået brug for

Så tænk need-to-have vs. nice-to-have.

K.h. Linda

Anmeld

21. februar 2010

Anne85

Maja84 skriver:

skal lige siges at vi regnede stofbleer ud fra venindes anvisning men vi ændrer det nok til en 50-60 stk istedet.

blespand er vi lidt nød til ellers skal jeg rende fra barnet for at komme af med bleen og vil ikke gå med ble og baby ned af trapperne

kravlegård er for os et must pga vi har hund

Jeg vil amme, men kiggede på en hjemmeside hvor de anbefalde og der stod 8 flasker, synes godt nok også det lød af meget, jeg vil dog efter anbefaling fra min veninde alligevel have en brystpumpe, for at forbygge brystbetændelse, og hun sagde man får alligevel brug for den senere hvis amn skal noget, men tror ikke vi vil investere i 8 flasker synes det lød meget vildt, men noget er ´også sat lidt højt

tak for dit bidrag er dejligt at høre andres meninger så man ikke overkøber eller måske har glemt et eller andet

Er ret sikker på der er en gratis blespand i babysam pakken

Jeg tror kun vi havde tre flasker.. For det var jo kun de få gange han blev passet imens jeg ammede. Men en brystpumpe er uundværlig

Anmeld

21. februar 2010

BinaMor

jeg har ski ikke brugt så meget. mellem 8-9000. ny barnevogn og klapvogn (bare ikke mærke) ny madras og sengetøj. fluenet, regnslag. ny vugge.

meget tøj fik jeg brugt. ellers i H&M eller gave. meget legetøj fik jeg i gave.

badekar fik jeg. gabriella overlevede unden badestol ved at vi holdte hende. tilgengæld var hun hurtigere end andre til at sidde selv

øhm.. flasker købte jeg ikkepå forhånd da jeg ville amme selv. det kan jo komme senere hvis problemet ville komme. ingen voksi men en hjemmesyet ringslynge.

puslebord inkl plads til tøj fandt jeg i genbrug billigt

pynteting til pusleplads, væg brugte jeg min fantasi.

Anmeld

21. februar 2010

BinaMor

SpunkenJo skriver:

Hurtig hovedregning....
Barnevogn: 10000 vi gav 4000kr for en fra babysam på tilbud
Klapvogn: 4000 vi gav 1100 for en vi lokkede prisen ned på i babyvest(man kan godt prutte om prisen i butikker også)
Autostol 0-9kg+9-25kg: 800+2500 Vi fik en brugt
puslehalløj: 3000 puslebord kostede vist 100 kr. svampe osv ja måske 100 kr
Seng: 5000 Vugge 1000kr, også pruttet ned i pris fordi det var udstillingsmodel
dyner etc: 2000 mener ikke vi gav mere end 500 kr for helse dyner
tøj str. nyfødt: 500 det samme
Stole: 2000 igen genbrug. ca 50 kr for en fin træ højstol
Legetæpper etc: 1500 gaver
Div: 2000 ?

Ja, det blir sgu så lige ca 35.000... GISP! Tilgengæld, har vi ikke selv betalt for det hele. Meget af det har været fine gaver fra familien.

Og så tror jeg vi derudover har brugt yderligere nogen tusinde kroner på at købe tøj. Og igen nogen tusinde kroner på div. legetøj og andet tilbehør...

Og så hele flaskehelvedet....

SHIT det er dyrt og få babyer!!!!! Men ved, at man kan gøre det MEGET billigere, for som flere skriver, så er det jo ikek nkødvendigt at købe fra nyt, og ej heller det der hedder et eller andet Gaia Ko, Sebra, Katvig noget!! Mindre kan jo gøre det. For baby er jo ligeglad, bare der er ren røv at trutte i ;-)

bare lige for at lave et eksempel fra en "genbrugs/prutte" pige

Anmeld

21. februar 2010

MorTilGustav

Ved ikke om nogen har skrevet det allerede, men syntes ikke lige jeg ku se det, så vil lige sige at HAGE- / SAVLESMÆKKE er vigtige. Når de blir omkring 3 mdr begynder de at savle helt vildt og så kan man nemt bruge flere smække om dagen. Heldigvis har Gustav næsten aldrig gylpet men til den slags er de jo også gode og ha'  Man ka få dem billigt i f.eks. Føtex - 2 for 20 eller sådan noget

Anmeld

21. februar 2010

Louise mortil4

Maja84 skriver:

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr vi har aldrig brugt vores.( vi vil gerne have vaskefad da vi skal ahve pusleplads på børneværelset og da der ikke er plads på badeværelset, og derfor ik vil rende frme og tilbage, men 50 kr er nok heller ikd et der vælter vores budget )
Hoved/halefad.

badebuks til babysvømning                                                 150 kr det er mere praktisk med de der badebleer og billigere (tak vil jeg tage til efterretning indtil videre holder jeg mig til badebuks, bare for at have en pris på listen, ved ik hvad badebuksbleer koster)

Vi har heller ikke vores ved en vask, men vi har gjort det at vi købte en pakke med vådservietter hvor der var sådan en stor beholder med  i hård plast hvor man kan putte pakken med vådservietter i. Da vådservietterne så var brugt, købte vi nogen af de der engangsskumklude som vi klippede over i halv, så passer de lige ned i plast beholderen, så gjore vi dem våde og puttede dem der i, så er der fugtige klude altid uden at skulle bøvle med at ha det med og en orm på pudslebordet der kan komme til at vælte den ned.

En pakke med badepleer koster 45 kr også er der vist nok ca 10 i, men er ikke helt sikker på antallet.

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

Cecilia84 skriver:

Ved ikke om nogen har skrevet det allerede, men syntes ikke lige jeg ku se det, så vil lige sige at HAGE- / SAVLESMÆKKE er vigtige. Når de blir omkring 3 mdr begynder de at savle helt vildt og så kan man nemt bruge flere smække om dagen. Heldigvis har Gustav næsten aldrig gylpet men til den slags er de jo også gode og ha'  Man ka få dem billigt i f.eks. Føtex - 2 for 20 eller sådan noget

haha har et par stykker men ja havde da glemt hage/samlesmække, men de går ind under tøj ligesom sokker og andet under tekstiler

Anmeld

21. februar 2010

Kløver

mortil4 skriver:

Vi har heller ikke vores ved en vask, men vi har gjort det at vi købte en pakke med vådservietter hvor der var sådan en stor beholder med  i hård plast hvor man kan putte pakken med vådservietter i. Da vådservietterne så var brugt, købte vi nogen af de der engangsskumklude som vi klippede over i halv, så passer de lige ned i plast beholderen, så gjore vi dem våde og puttede dem der i, så er der fugtige klude altid uden at skulle bøvle med at ha det med og en orm på pudslebordet der kan komme til at vælte den ned.

En pakke med badepleer koster 45 kr også er der vist nok ca 10 i, men er ikke helt sikker på antallet.

ej hvor er det smart, det lægger jeg lige ind i mit dokument tak for rådet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.