mortil4 skriver:
jeg har skrevet lidt med rød, det er selvfølgelig kun råd, men det er dyrt nok at få baby uden alle de ting man ikke får brug for den første lange tid. Vi brugte til vores første barn ca 11ooo kr og alt var nyt.
Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu
men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare 
Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser
Bleer (rema) 350 så er der i hvertfald også lige til ca 1½ - 2 mdr, pas på de ikke bliver for små inden de er brugt (havde først skrevet 50 kr, hvor en veninde sagde de var dyerere, så ændrede prisen, men køber kun 1 pakke af gangen, så man ik ligger inde )
badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div 250kr
babybadekar med stativ 350 kr (ønskebørn) stativet er det ikke sikkert du hehøver, personligt sys jeg det var rarere at ha dem på køkkenbordet, det var en bedre højde ( grunden til jeg kiggede på stativ er at jeg har dårlig ryg, men god ide med køkkenbord, måske det er bedre, selvom vores er lidt højt)
håndklæder (haves)
Tremmeseng 1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)
div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn 170 kr
sengetøj (haves)
stræklagen 2 stk 300 kr prøv at kig i jysk, der er de meget billigere (havde tænkt på at kåbe skråstol og weekendseng i jysk, kunne bare ikke huske prisen så satte det lidt højt)
vådlagen 2 stk 300 kr begyndte vi først at bruge her da den store skulle af med bleen om natten (tak, er en af de ting man så nok venter med)
madras 1000 kr det behøver ikke være den dyreste, de billigere er også rigtig gode (tak for råder, havde igen sat det lidt højt for at være på sikker grund, men ja tror du har ret i man kan finde en god madras billigere)
topmadras 200 kr Har vi aldrig brugt (kan være vi sløjfer den så)
sengerand, tyk
fra babyshower .dk 400 kr
stofbleer 80 stk 800 kr vi har max haft 30 og det var til tvillinger så tror slet ikke du får brug for så mange (igen lyttede til en veninde som sagde hun synes 60 var lige lidt nok, men tror vi holder os til måske 50-60 stk, og så finder dem billigt på tilbud)
autostol/lift med click system/isofix 2000 kr
blespand
alm toiletspand stor 200 kr
kravlegård inkl madras 1800 kr
(ønskebørn) Vi købte kravlegård for sig selv til 600 i babysam og bruger så bare et legetæppe til at ha der i, sådan en dejlig tyg en, det kan også lægges på gulvet hvis det lige er der baby gerne vil ligge (tror også kravlegård kan fås billigere, vi går på tilbudsjagt når dne tid kommer )
sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe 1500 kr
vent med brystpumpe og ting til opbavaring af mælk til du faktisk ved du får brug for det. Jeg kender ikke nogen der har sådan en.
brystpumpe (grunden til jeg skrev brystpumpe er at min veninde anbefalede den kraftigt da hun fik brystbetændelse, og hun synes den var god, og sagde at den er god senere hvis man skal nogen steder at man kan have ekstra med, men genovervejer om den er nødvendig ellers kan vi altid gå ud og købe en)
sut 50 kr
Dobbelt vaskefad (ønskebørn) 50 kr vi har aldrig brugt vores.( vi vil gerne have vaskefad da vi skal ahve pusleplads på børneværelset og da der ikke er plads på badeværelset, og derfor ik vil rende frme og tilbage, men 50 kr er nok heller ikd et der vælter vores budget
)
Hoved/halefad.
tøj 5 stk af hver 1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden). Pas på med at købe for meget, vi fik virkelig meget tøj til alle vores 4.
( ja har derfor sat beløbet til 1000 da jeg selv vil sy,er gået igang, og mindste str bliver 58, grundmodellen overnfor er taget fra en rådliste, for netop ik at få for meget, de vokser jo hurtigt ud af det)
(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)
Barnevogn med babylift (6000 kr)
inkl pusletaske, set i ønskebørn
madras til både lift og barnevognskasse
insektnet
regnslag
ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør 8500 kr
termometer med bøjelig spids 200 kr
d vitamindråber 30 kr
tættekam 50 kr
baby-neglesaks og fil 100 kr
babyalarm 1500 kr
tæppe 300 kr
bæresele hvis du kan bruge en symaskine kan du selv lave en strækvikle, det har jeg gjort 2 stk for 300 kr og de er meget bedre for både baby og dig en de der bæreseler. (ved desværre ikke hvordan man syr en bæresele, men er en ting vi har prioriteret da ejg har dårlig ryg, og derfor vil kunne aflaste mig engang imellem hvis man også skal lave lidt
i gen også anbefalet stort af en veninde)
900 kr
skråstol 250 kr
voksipose
weekendseng 700 kr
kig i jysk, der fås de tit til 250 kr og der er ingen forskel på kvaliteten (havde regnet med at købe både skråstol og weekendseng i jysk, kunne ikke huske prisen så satte det lidt højt, 250 kr lyder meget rigtigt )
ammepude 200 kr
evt badestol 200 kr
badetermometer 50 kr
ammeindlæg 50 kr
ammebh + div 1000 kr
flaskerenser 30 kr
istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv 1500 kr
div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet 1000 kr
vores mindste er 10 mdr nu og vi har endnu ikke haft brug for sikkerheds ting til hjemmet til hende, så det ville jeg ikke købe før i får brug for det (skrev mest på for at huske det, og også da der kan komme nogle ting da vi har hund )
badebuks til babysvømning 150 kr det er mere praktisk med de der badebleer og billigere (tak vil jeg tage til efterretning indtil videre holder jeg mig til badebuks, bare for at have en pris på listen, ved ik hvad badebuksbleer koster)
puslebord leksvik fra ikea
bord 969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229
ialt 3298 kr
ca i alt 28628 kr
Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra
Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet 
lige et link til cykelvognen 
http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm
og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt