Pris på baby-opstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

Kløver

lion skriver:

Jeg Vil bare fortælle dig at du må IKKE bruge badebleer i en svømmehal, da det kan falde ud af bleen, de vil i svømmehallen ha du bruger blebadebukser og jeg har set nogen iføtex til 50kr.

Nu fik jeg en lidt tung datter, men jeg ville bare sige at jeg ingen problemer har med ryggen, men jeg fik ondt i ryggen af at bære min datter i en babybjørn bæresele. Jeg har hørt at en slynge er bedre for ryggen.

Kommer dte ikke an på hvilken svømmehal det drejer sig om, har været med til babysvømning, med min veninde og i starten da han var lille brugte hun badebleer(engangs), og nu hvor han er 8-9 mdr bruger han et par købte badebukser(blebadebukser, dem man man genbruger) Tror det er forskelligt fra svømmehal til svømmehal hvad reglerne r, og skal jeg jo finde ud af inden jeg tar til babysvømning når den tid kommer, men tak for for det

Ang bæreselen har jge kigget på en speciel en med rygstøtte(en form for plade9 der skulle være ekstra skånsom, ellers har min veninde en jeg måske må låne til den tid, inden jeg investerer i min egen Men tak for det, jeg har det med i tankerne, når jeg komemr så langt, og når vi til den tid har besluttet om vi oevrhovedet skal købe en bæresele eller ej, den er lidt på måske listen lige nu tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Christinahr

Maja84 skriver:

Må hellere sige jeg ikke er gravid endnu men jeg håber Meget på en positiv test om 5 dage, jeg forbereder mig bare

Jeg skriver lige listen herinde hvad vi har snakket om at købe i opstart, flere ting kan jo tilføjes senere, når de vokser

Bleer (rema)                                                                         350 kr
badeolie, zinksalve, engangsvakeklude + div                       250kr
Fåes gratis i diverse prøve pakker hos f.eks. matas babyklub eller libero

babybadekar  med stativ                                                     350 kr  (ønskebørn)
Vi har aldrig savnet et stativ og har bare et alm kar, til den store havde vi med indsats, men hun gled rundt
håndklæder (haves)

Tremmeseng                                                                         1000 kr
laura seng hvid (barnevognshuset)

div:
Dyne + pude (bruges efter 1 år)
sæt i ønskebørn                                                                     170 kr

sengetøj (haves)

stræklagen 2 stk                                                                     300 kr

vådlagen 2 stk                                                                       300 kr   vi har aldrig brugt vores der nu på 3. år ligger i skabet

madras                                                                                 1000 kr   vores kostede en tredjedel

topmadras                                                                             200 kr har vi ikke

sengerand, tyk
fra babyshower .dk                                                               400 kr har vi ikke brugt

stofbleer 80 stk                                                                     800 kr vi har en kæmpe, kæmpe stak liggende vi arvede, men mine børn har aldrig gylpet så vi bruger dem sjællent

autostol/lift med click system/isofix                                     2000 kr

blespand vi smed hurtigt vores videre, det var for bøvlet
alm toiletspand stor                                                             200 kr

kravlegård inkl madras                                                       1800 kr
(ønskebørn)
vi har aldrig brugt vores, så det var spild af penge
sutteflaske 8 stk a min 250 ml
+ til
opbevaring af mælk
+ brystpumpe                                                                     1500 kr
Hvorfor? Husk butikkerne også har åbent efter du har født, så du kan nemt købe det du mangler

brystpumpe

sut                                                                                           50 kr

Dobbelt vaskefad (ønskebørn)                                                 50 kr
Hoved/halefad.
(Er kun nødvendigt, hvis ikke du har
 vask ved puslepladsen.)
Vi har aldrig brugt vores
tøj 5 stk af hver                                                                   1000 kr
bodyer med korte ærmer
sparkedragt med fødder
strømpebukser
varme babysokker
 Samt en enkelt jakke/heldragt og hue (efter årstiden).
Husk : Du kan altid købe mere senere

Sæt med bluser og bukser er søde, men meget upraktiske og måske også ubehagelige for en lille, fordi trøjen hele tiden kravler op og bukserne strammer om maven.

(Har ikke sat mere af til tøj, da vi har lidt i forvejen+ at jeg syr en del, så er igang med at forberede)

Barnevogn med babylift (6000 kr)                  
inkl pusletaske, set i ønskebørn

madras til både lift og barnevognskasse

insektnet

regnslag

ca pris ialt barnevogn inkl tilbehør                                     8500 kr

termometer med bøjelig spids                                               200 kr

d vitamindråber                                                                       30 kr

tættekam                                                                                 50 kr

baby-neglesaks og fil                                                           100 kr
Vi bruger vores alm neglesaks, den til babyer er simpelthen ikke til at holde på og ramme små negle
babyalarm                                                                           1500 kr
Jeg har brugt min alarm max 2. gange
tæppe                                                                                   300 kr

bæresele                                                                           900 kr      Ingen bæresele, ikke ergonomisk for babyen - tjek en strækvikle eller f.eks. en beco

skråstol                                                                               250 kr

voksipose
Det er en fantastisk investering, jeg elsker vores
weekendseng                                                                   700 kr
Kan du nemt vente med da du jo har liften det første lange stykke tid og senere kan barnevognskassen fungere som weekend seng

ammepude                                                                           200 kr
Har aldrig brugt min

evt badestol                                                                         200 kr

badetermometer                                                                   50 kr
Heller ikke nødvendigt i mine øjne, du har albuen :-)
ammeindlæg                                                                           50 kr
Køb nogle dyrer i uld, de er pengene værd
ammebh + div                                                                     1000 kr

flaskerenser                                                                         30 kr

istandsættelse af børneværelse
div maling, bord osv                                                           1500 kr

div sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet                           1000 kr
Vi har ingen sikkerhedsforanstaltninger i hjemmet

badebuks til babysvømning                                                 150 kr

puslebord leksvik fra ikea
bord     969
højskab 2 stk 2100
vægreol 229

ialt                                                                                       3298 kr

ca i alt                                                                               28628 kr

Legetæppe (haves)
Højstol(haves)
har allerede et skab fuld af legesager og bøger og div men man kan jo ikke undlade man fristes til at købe lidt ekstra

Jeg ved jeg ikke har skrevet en autostol på til når de bliver ca 9 mdr, men den kan jo købes senere, og en klapvogn skal vi måske ikke ha, jeg går ikke så godt, og skal have en el-cykel til foråret, hvor jeg regner med at købe en cykelanhænger til, hvor barnet (børnene) kan være i, og den kan bruges, som klapvogn, med lidt ekstra udstyr, så det gør jo så vi ikke skal have en alm klapvogn, men skal ikke kunne sige om vi ombestemmer os, men kan jo være det så ikke bliver en af de dyreste. Uanset hvad kan den jo købes senere hvis man beslutter sig for det, hmm blev vist lidt rodet

lige et link til cykelvognen

http://www.abckids.org/Corsaire%20XL%20cykelanh%C3%A6ngere,%20babyjogger%20l%C3%B8bevogne%20b%C3%B8rn.%20Babyudstyr.htm

og tak for hjælpen derude, og ja nogle ting er sat lidt højt, nogle måske ikke, men bedre at være godt forberedt, end stå med underskud fordi budgettet blev sat for stramt

Anmeld

23. februar 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Det løber hurtigt op. Jeg skal endda ha' tvillinger. Så de 10 pct babysam giver i tvillingerabat på dobbeltkøb lander et hult sted. I babysam kan du leje autostol for 45 pr. md. Så er du sikker på kvaliteten og den ikke har været med i uheld. De gennemtjekker deres stole, må de har været lånt ud. Disse stole holder i hvertfald i 8 mdr. Så skal man selv købe nr. større. Jeg har tænkt mig at købe meget brugt. Dog senge, dyner, voksiposer fra nyt af - og kombivogn. Får heldigvis 20.000 kr. af mine forældre. Penge mine søskende blandt andet fik til bryllup. De forventer ikke, jeg nogensinde finder en mand, når jeg skal ha' tvillinger. Så har fået bryllupspengene udbetalt - haha ;-)

Ej, så dejlig du er kommer han nok skal du se... Og så må han jo bare have en god tegnedræng...

Anmeld

23. februar 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Ej, så dejlig du er kommer han nok skal du se... Og så må han jo bare have en god tegnedræng...

Haha - tak for de pæne ord

Nu må vi se, om tvillingerne bliver med eller modspillere i de der kæresteprojekter.. hehe. Må opdrage dem godt, så de måske ligefrem tiltrækker mændene

Anmeld

23. februar 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Haha - tak for de pæne ord

Nu må vi se, om tvillingerne bliver med eller modspillere i de der kæresteprojekter.. hehe. Må opdrage dem godt, så de måske ligefrem tiltrækker mændene

Hej... Vil du ikke hjælpe med mit snørebånd.... Mor er derovre... Skal vi ikke have en is sammen....

Knus Lene

Anmeld

23. februar 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Hej... Vil du ikke hjælpe med mit snørebånd.... Mor er derovre... Skal vi ikke have en is sammen....

Knus Lene

Ja, sådan en omvendt børnelokker: Et barn, der lokker en mand!

De kunne også sige: "Min mor laver det bedste mad i verden, og det er kun os, der spiser det. Skal jeg lige spørge hende, om du må spise med i aften"

Anmeld

23. februar 2010

Ranarupta

michella80 skriver:

Vi brugte omkring 16.000kr. Der er nogle af de ting du skriver som måske ikke behøves:

Jeg synes 80 stofbleer lyder ar RIGTIG meget. Jeg tror vi har omkring 40-50 og det er mere end rigeligt og vi bruger dem både til skiftning og gylp....

Kravlegården kan man også sagtens vente lidt med hvis det er. Det er faktisk mere hyggeligt synes jeg) at lægge dem på et tæppe/dyne på gulvet og lege med dem.

Vi nøjedes med 4 flasker og har faktisk gjort det indtil hun skulle i dagpleje. Nu har hun 6

Mht bodystockings så vil jeg sige du skal købe flere end 5 med mindre du vil vaske hver dag. Der bliver hurtigt gylpet eller skidt udenfor.... Og så køb heldragter for ja du har ret med ´bukser og bluse....Det er ikke så praktisk til at starte med... Hvad med natdragter???? Og mere end en jakke og hue, for de gylper og mens den ene hue bliver vasket skal der jo være en anden barnet kan få på. (Køredragt?)

Mht baby-alarm så køb en walkie talkie til 300kr i harald nyborg (de skulle fungere rigtig godt og de kan oplades). Vi brugte 800kr på vores babyalarm og den er pisse dårlig

En skråstol ville jeg aldrig bruge penge på.... Så hellere en sækkestol (det er ikke samme stilling de sidder i hver gang)

Weekendsengen kan I også undvære.... Vi har brugt barnevognen til at vores datter kunne sove i når vi har været nogen steder. Så har vi bare taget kassen af og taget den med ind.

Badestolen til badekarret har vi aldrig brugt. Vi holder hende

Sikkerhedsforanstaltninger til hjemmet kan også ventes med til den lille kan komme omkring

Håber du kan bruge mit indlæg. Knus

Hej Michella, 

Den der sækkestol, er det en specielt til babyer eller er det bare en i voksenstørrelse? For det lyder jo umiddelbart ret smart, at barnet ikke behøver at ligge i samme stilling hver gang...

Og når du nævner, at I brugte barnevognskassen som weekendseng, gjorde I det så også, da jeres barn blev større og selv kunne rejse sig op?

Anmeld

24. februar 2010

Barbamama

Ranarupta skriver:

Hej Michella, 

Den der sækkestol, er det en specielt til babyer eller er det bare en i voksenstørrelse? For det lyder jo umiddelbart ret smart, at barnet ikke behøver at ligge i samme stilling hver gang...

Og når du nævner, at I brugte barnevognskassen som weekendseng, gjorde I det så også, da jeres barn blev større og selv kunne rejse sig op?

Hej  Ja vi købte en lille sækkestol til babyer, men hvis jeg skulle gøre det om i dag ville jeg købe en stor en til at starte med for de vokser sig hurtigt for store til den.

Mht at hun sover i barnevognskassen, så kan hun ikke rejse sig selv endnu, men jeg tænker da at hun så bare får sele på. Det har hun allerede når hun sover ude, så det kan man jo bare gøre. Vi har ikke bil, så det er ikke sådan lige til at transportere sådan en weekendseng for os. He he

Anmeld

24. februar 2010

Ranarupta

michella80 skriver:

Hej  Ja vi købte en lille sækkestol til babyer, men hvis jeg skulle gøre det om i dag ville jeg købe en stor en til at starte med for de vokser sig hurtigt for store til den.

Mht at hun sover i barnevognskassen, så kan hun ikke rejse sig selv endnu, men jeg tænker da at hun så bare får sele på. Det har hun allerede når hun sover ude, så det kan man jo bare gøre. Vi har ikke bil, så det er ikke sådan lige til at transportere sådan en weekendseng for os. He he

Jamen, det lyder jo bare helt fornuftigt!!

Ved du om man kan finde sækkestolene i fysiske butikker? Eller sælges de på nettet?

Nej, de er ret uhandy, de weekendsenge. Og når man alligevel har barnevognen med, så kan man da bare bruge den.

Tak for rådene!!

Anmeld

24. februar 2010

Barbamama

Ranarupta skriver:

Jamen, det lyder jo bare helt fornuftigt!!

Ved du om man kan finde sækkestolene i fysiske butikker? Eller sælges de på nettet?

Nej, de er ret uhandy, de weekendsenge. Og når man alligevel har barnevognen med, så kan man da bare bruge den.

Tak for rådene!!

Det var da så lidt

Mht sækkestolene så ved jeg at Bilka havde en rimelig god en på tilbud til 500kr på et tidspunkt. Tror de har dem mange steder. Jysk måske? Ikea.... Daells.... Sådan nogle steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.