idamaria83 skriver:
Åhhh for pokker da, hvor bliver jeg da også helt ked af, at jeg har været et af dem, der har prikket lidt/presset på
for som Katrine skriver, så har det jo været kærligt ment!! Og det tror jeg også godt, at du ved...
Hvor er jeg bare GLAD for, at du vælger at fortælle det - for det gør bare, at det hele giver så meget mere mening! Jeg kan bestemt godt forstå, at situationen gør, at tanken om mere end ét barn bliver ekstremt skræmmende - og der er da bestemt heller ingen, der siger, at man skal have flere børn! Jeg er også helt vild med den sætning, Katrine skriver - og det er faktisk ikke mere end 14 dage siden, jeg sad og havde snakken med en veninde, som overvejer, at deres barn skal være enebarn! Det er nemlig ufatteligt, som man altid skal forsvare de valg, man gør sig...da jeg blev gravid med Lina var der da også mere end én, der lige løftede øjenbrynet i en "er det ikke lige tidligt nok"-gestus...og så skulle vi også forsvare vores valg om at få børn tæt på hinanden! Mange kom også med den der "er det planlagt" - og JA, det var planlagt!!
Alle familier er forskellige, mennesker er forskellige, og forskellige mennesker træffer forskellige valg, der nu en gang passer til den situation, de er i!! Det er det I gør, og det bør bestemt være helt og aldeles accepteret!
Respekt for dig, og for din familie, for det må sg* ikke være nemt at leve med sådan en fortid...

Men ja det er faktisk ufatteligt som man altid skal forsvare de valg man tager..... som om det bare aldrig er godt nok ligegyldig hvad man så vælger