Jeg er ked af, nu, at jeg er een af dém, som har "presset på". Det har nu været sagt i en god og kærligt-drillende mening ....og det tror jeg egentlig også godt at du ved...?!
Men jeg kan jo langt bedre sætte mig i dit sted nu, med denne viden.
Og ja, det er flot at du åbner op og tør fortælle om det (selvom vi ikke ved hvem du er (nogle af os gør jo nok!)).
Jeg kan rigtig godt forstå dig!
Det er et hårdt arbejde med små børn ....selvom det lyder grimt at sige "arbejde" om at være forældre. Men det ER det jo til tider!
Og der er så absolut intet galt med at være enebarn. Det var jeg selv!
Og hvis I som forældre vurderer at det er DET som virker mest rigtigt på Jer, og for Jer alle som lille familie, så er det sådan det bør være.
Det skal være rigtigt for Jer som forældre. Så bliver det sådan for det barn i har. Det er da muligt at jeres barn engang vil spørge "hvorfor har jeg ingen lillesøster/lillebror", men så er det jo også fint at kunne svare "fordi alt hvad vi ønskede os var, at få DIG lille skat!"
Lad være med at bryde dit hovede med, hvad der er rigtigt og forkert.
Det er det som FØLES rigtigt for JER, der er det rigtige.
Og hvis det påminder dig om alt for mange ting og tanker, og faktisk gør dig ked af det, eller føles svært, når folk spørger eller prikker til Jer, om I da ikke snart vil have et barn mere. Så svar da ærligt "Nææh, vi er faktisk meget godt tilfredse med at være en familie på tre - Vores barn mangler ingenting, og det gør vi heller ikke".
Det er jo en ærlig sag. og mange vælger kun at få 1 barn (jeg kender da flere) - også uden at have en grund som sådan. og dét må man jo sige at I har, en grund.
Måske ændrer det sig med tiden, i takt med Jeres barn bliver større, og I en dag får mod på det. Men indtil da, skal I selvfølgelig ikke "plages med" at folk prikker til Jer. Så sig bare fra!!
Knus til dig
....og langt større forståelse!
Det gør mig ondt at høre om din mands barndom, og hvor plaget hans stadig er af det idag ....Det bør ingen mennesker opleve.
Anmeld