Jeg vil gerne fortælle jer noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

JustAnotherName

Han har fået psykologhjælp, men fik dog intet ud af det.... dog skal han nu til at gå til psykolog igen igen, dog pga. nogle andre ting... eller måske er disse ting opstået pga de ting der skete da han var dreng

Jeg kan godt se dit dilemma.
For det rager virkelig ikke andre, hvad der ligger til grund for Jeres måde at leve på, og gøre tingene på.

Samtidig, så reagerer folk jo sådan på det, fordi de holder af dig, og ikke synes, at det kan være fair, at det er dig der trækker det tunge læs, mere eller mindre alene, altid.

Hvis de vidste, så ville de bedre forstå!
Men det er ikke alting som andre behøver at vide.

Jeg kan sagtens se, at det er træls at føle det pres, når andre kigger skævt, og du føler, at du nærmest skal stå og forsvare det.

Øv .... hvorfor er vi mennesker også tit så slemme til at stikke næsen frem og blande os i andres måder at være/leve/gøre på.
Det ville være dejligt, hvis man bare altid kunne blive accepteret og forstået, uanset hvad - selvom man gør tingene forskelligt.
Men sådan er det desværre sjældent .... selv blandt gode venner og familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Anonym trådstarter

Vinker skriver:

Ja lige præcis de situationer gik jeg lige og tænkte på mens jeg hængte vasketøj op... Det må virkelig være hårdt at høre folks kommentare gang på gang når du skifter bleen eller har jeres barn med dig.

Men det er jo heller ikke nemt når de andre ikke ved hvornår tingene er som de er og det er bare ikke et emne man sådan lige fortæller om fordi det har sat så dybe spor og fordi det er så skrækkelig en ting at folk måske går helt i baglås.

Kunne forestille mig at du nogen gange bare har lyst til at råbe til folk at de bare skulle vide hvorfor!!!

Min mand har været i pressen omkring det for en del år siden fordi han meldte det til politiet... det er en længere historie... Men ja jeg får lyst til at smække alle aviserne med artiklerne op i hovedet på folk når de igen igen kommer med dumme kommentarer.

Nu har jeg dog fået fortalt det til mine tætteste veninder og mange af dem blev da lidt flove over e tanker de havde haft og en enkelt blev helt "Ahhhh så forstår jeg pludselig det hele meget bedre"

Anmeld

11. februar 2010

Vinker

JustAnotherName skriver:

"Nææh, vi er faktisk meget godt tilfredse med at være en familie på tre - Vores barn mangler ingenting, og det gør vi heller ikke".

Rigtig god sætning

Anmeld

11. februar 2010

ChatH

Kan kun sige at jeg føler med dig og jer, men at alle vælger at gøre som de gør af en grund og den behøver andre ikke at vide. Selvom det til tider er dødsvært!!!

Håber på det bedste for jer.

kæmpe kram Chatarina

Anmeld

11. februar 2010

JustAnotherName

Jeg var helt bange for om nogle herinde fra ville føle at jeg slog dem oveni hovedet fordi de har "presset på"... men det er slet ikke ment som en en "HOLD NU BØTTE" ... så nu ville jeg bare fortælle jer dette.
Der blev jo spurgt for nylig hvorfor vi ikke ville have en mere, men der havde jeg svært ved lige at åbne op om det...

Men altså nu er det "ude" Og det var sådan set meget rart at komme af med.

Og så er jeg forøvrigt helt vild med din formulering  

"Nææh, vi er faktisk meget godt tilfredse med at være en familie på tre - Vores barn mangler ingenting, og det gør vi heller ikke".

Den vil helt sikkert blive brugt

Ved godt at du ikke retter det på nogen bestemt.
Og hvor er det godt, at du fik åbnet lidt op ...selvom det jo i princippet heller ikke "rager os", så må det være rart for dig, at komme af med det. Og de af os, som godt ved hvem du er, har jo også fået en helt anden forståelse af, hvorfor ...en helt masse.

Jeg har jo "kendt dig" temmelig længe efterhånden, og godt vidst at der var en skæv fordeling i rigtig mange ting hos Jer.
Og jeg har da ind imellem tænkt - puuh, at hun orker at finde sig i det.
Nu ved jeg, at du har været NØDT TIL at bide i det sure æble, og finde dig i meget mere end os andre, og mere end du sikkert ofte selv har haft lyst til. Og det har jo haft sine grunde!

Du får et kram mere

Og MEGA ROS OG RESPEKT for, at du faktisk har klaret det så flot som du har. At I har holdt sammen, selvom det ind imellem har været svært (husker jeg). Du har et helt fantastisk velfungerende barn...som ikke behøver søskende

Anmeld

11. februar 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Ved godt at du ikke retter det på nogen bestemt.
Og hvor er det godt, at du fik åbnet lidt op ...selvom det jo i princippet heller ikke "rager os", så må det være rart for dig, at komme af med det. Og de af os, som godt ved hvem du er, har jo også fået en helt anden forståelse af, hvorfor ...en helt masse.

Jeg har jo "kendt dig" temmelig længe efterhånden, og godt vidst at der var en skæv fordeling i rigtig mange ting hos Jer.
Og jeg har da ind imellem tænkt - puuh, at hun orker at finde sig i det.
Nu ved jeg, at du har været NØDT TIL at bide i det sure æble, og finde dig i meget mere end os andre, og mere end du sikkert ofte selv har haft lyst til. Og det har jo haft sine grunde!

Du får et kram mere

Og MEGA ROS OG RESPEKT for, at du faktisk har klaret det så flot som du har. At I har holdt sammen, selvom det ind imellem har været svært (husker jeg), og at du har sådan et dejligt velfungerende barn...som ikke behøver søskende

Jeg føler ofte at jeg må bide i det virkelig sure æble... og har ind imellem slået i bordet og råbt nogle dumme ting.... mest bare i frustration... for så bagefter at have virkelig dårlig samvittighed over det

Men vi har da klaret det hele indtil nu

Anmeld

11. februar 2010

JustAnotherName

Anonym skriver:

Jeg føler ofte at jeg må bide i det virkelig sure æble... og har ind imellem slået i bordet og råbt nogle dumme ting.... mest bare i frustration... for så bagefter at have virkelig dårlig samvittighed over det

Men vi har da klaret det hele indtil nu

Nemlig.

Anmeld

11. februar 2010

oo

I har det allerstørste forståelse fra min side af - både i forhold til din mands fortid som jo på mange måder minder om min egen, og jeg kan så udmærket sætte mig ind i at han har det svært med de ting der foregår "dernede" osv, og ikke mindst pga de trælse kommentarer I får omkring familieforøgelse. Her har vi også skullet lægge øre til lidt af hvert igennem vores kamp for at FÅ et barn - som du jo ved, og det er virkelig svært ikke at enten råbe og skælde ud eller at bryde ud i gråd. man føler sig virkelig presset og når andre ikke kan finde ud af at syntes at det man har er nok eller "godt nok", så er det svært selv at nå til det punkt hvor man føler at det er det!!

kan I ikke melde ud, at der altså ikke er tale om at I skal have flere børn jer to imellem eller noget? spørge om jeres barn da ikke er nok...? jeg ved det sgu ikke, den er virkelig svær og jeg kan virkelig godt forstå hvis du er skræmt over udsigten til endnu et barn OG ikke mindst at du er ked af det og måske frustreret over at skulle høre på andres kommentarer. her tænker jeg, at det nok er værst når det kommer fra forældre/svigerforældre og søskende

til sidst vil jeg lige sige, at jeg blir helt trist over, at du føler at du skal være anonym sammen med OS! du må aldrig aldrig føle at du ikke kan sige præcis hvad du føler eller tænker herinde - og jeg tror vitterligt ikke der er nogen der opfatter dit indlæg som et gok i nøden for noget de har sagt. vi holder jo allesammen uendeligt meget af dig

Anmeld

11. februar 2010

JustAnotherName

til sidst vil jeg lige sige, at jeg blir helt trist over, at du føler at du skal være anonym sammen med OS! du må aldrig aldrig føle at du ikke kan sige præcis hvad du føler eller tænker herinde - og jeg tror vitterligt ikke der er nogen der opfatter dit indlæg som et gok i nøden for noget de har sagt. vi holder jo allesammen uendeligt meget af dig

Mon ikke det er af diskretion og af respekt for hendes mand ??

Selvom jeg er MEGET glad for Jer, og ved at man kan komme med hvad som helst i denne gruppe, så KAN andre jo også kigge med. Og jeg ville nu nok også have valgt at være ano, når jeg åbnede op for sådanne ting. Også selvom jeg vidste, at I stadig ville forstå mig, respektere mig og holde af mig.

Anmeld

11. februar 2010

oo

JustAnotherName skriver:

Mon ikke det er af diskretion og af respekt for hendes mand ??

Selvom jeg er MEGET glad for Jer, og ved at man kan komme med hvad som helst i denne gruppe, så KAN andre jo også kigge med. Og jeg ville nu nok også have valgt at være ano, når jeg åbnede op for sådanne ting. Også selvom jeg vidste, at I stadig ville forstå mig, respektere mig og holde af mig.

nåh jo, det har du selvfølgelig nok ret i! det er bare mig der er sådan en der ikke tænker over at være diskret overfor Søren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.