Jeg håber ikke det gør noget at jeg svarer selv om jeg ikke hører til her på navlestrengen. Jeg læser tit med fordi i er så hyggelige. Jeg ved ikke hvem du er og det at andre som mig læser med kan jo kun bekræfte dig i at det er klogt at være anonym.
Til dit indlæg har jeg dog en kommentar som jeg bliver NØDT til at skrive. For det første skal du huske at når man er mor så mener rigtig mange at der er frit slag med kommentarene, både om antallet af børn, opdragelsen, tøjet osv osv det er måske slet ikke noget der stikker dybere selv om du måske føler det anderledes. Man vil jo gerne det bedste for andre og syntes man selv at lykken er to børn tænker man nok ikke over at den ikke nødvendigvis er det for dig.
Den andet jeg vil skrive er at det er så flot at din mand stod frem og anmeldte manden, det er der mange der ikke orker. At han stoler på dig og at du hjælper ham er helt fantastisk. Det er heller ikke alle der fortæller deres partner om disse oplevelser.
Det tredje jeg vil sige er at han sagtens kan få hjælp af en anden psykolog/terapeut. At den første ikke hjalp behøver ikke have noget med din mand at gøre, måske er det bare kemien med psykologen eller psykologens metoder der ikke virkede.
Det fjerde jeg vil sige er at din mand måske vil få det lettere med tiden. Når jeres barn er blevet ældre vil han måske have forliget sig med tanken om at der er forskel på det han har været ude for og så det at skifte et barn. Kan han kigge på dig når du skifter og se at det kan være en rigtig hygge situation? Kan han lægge lidt låg på den mavefornemmelse jeg forestiller mig at han har, og se at det er en situation der er helt i orden? hvordan har han det i andre situationer? f.eks. når barnet skal vaccineres og man ved at det vil gøre ondt? eller når man er nødt til at holde fast og der skal børstes tænder selv om barnet ikke vil?
Lige disse tilfælde har ramt mig og jeg har haft svært ved ikke at føle det som overgreb begået af mig. Jeg er dog blevet hærdet med tiden
Og så vil jeg bare skrive en sidste ting og det er at jeg selv er en af de der der tager mine 3 børn med til alt muligt. Det ved mine veninder og ingen tror at jeg er under tøflen, de tror bare jeg er mærkelig og det må de da gerne tro for min skyld.
Er dit barn så gammel at han/hun er i dagpleje/vs så hold en fridag helt selv uden børn og sørg for at få et pusterum. Eller lade en anden passe barnet og husk dig selv.
Behøver du beslutte noget om barn nr to lige nu? vent til den første er blefri og overvej til den tid om du har mod på flere.
Hvis din mand er den jeg tror så husker jeg godt sagen i medierne og tænkte dengang at jeg ville ønske at vi alle havde samme mod.
Så har jeg vist heller ikke mere at sige.
Jeg håber ikke du syntes det var utidig indblanden, det lå mig bare meget på sinde at få sagt de ting
Anmeld