mayapigen skriver:
Ok så hvis man er tynd i forvejen, har men tilbøjlighed til at tage mere på en andre?
Jeg tror det handler meget om kroppens "naturlige vægt", som jo betyder for nogen at de naturligt er meget slanke og andre lidt rundere.
Jeg er nu i uge 36 og har taget 14 kg på, så jeg tror faktisk det kommer til at lykkes mig at holde mig indenfor det anbefalede. men det var der dælme ikke noget der tydede på i starten af graviditeten. Inden jeg nåede 8. uge havde jeg taget de første 7-8 kg på. Og det mærkelige var at jeg på det tidspunkt overhovedet ikke ændrede i det jeg spiste og helle ikke i mine motionsvaner (motionerede dagligt og en hel del). Men den vægt jeg lå på da jeg blev gravid tror jeg også var lidt under min "naturlige vægt", og jeg skulle arbejde lidt for at holde den. men så var det som om at så snart graviditetshormonet var i kroppen, så sagde kroppen "Nu er jeg ligeglad med hvad du siger - nu skal sætter jeg lige et passende lag spæk, så jeg kan passe på fosteret og så jeg har lidt at tære på hvis det bliver smalle tider"..
Sådan oplevde jeg det virkelig, jeg gjorde intet for at tage de kilo på, men de satte sig godt nok i et forrygende tempo. men så var det også som om kroppen faldt til ro igen, og de resterende kilo er kommet til i et meget mere roligt og stabilt tempo. Ogsås elvom jeg senere i graviditeten ændrede spisevaner og klart har spist mere end jeg gjorde før graviditeten og ikke har bevæget mig nær så meget som jeg plejede. Faktisk er det som om vægtstigningen er helt stagneret nu, har vejet det samme i en 3-4 uger, og det har jeg faktisk læst tit sker netop på dette tidspunkt.
Men det er klart at jeg først i graviditeten tænkte at åhh nej, jeg bliver én af dem der tager 30 kg på, og jeg er faktisk rigtig glad for nu at det ser ud til at det ender på omkring de 15 kg. Dem skal jeg hurtigt få gjort kål på, for kan mærke at en del er væske:-)
Og afsluttende, så tror jeg min vægtforøgelse svarede meget til din da jeg var samme sted som du er nu i graviditeten:-)
Anmeld