Hvor meget har i taget på - og hvor langt er i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

3xM

jeg vil tro jeg har taget 2-3 kg på her i uge 12+5 , øv øv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Sisley

missie20 skriver:

Ja jeg er så en af dem, der har taget rigtig meget på. Jeg har taget 15 kg pga jeg stoppede med at ryge,da jeg fandt ud af jeg var gravid. Senere 5 kg og er i uge 31. Er meget ked af alle de x-stra kg. Men spiser meget sundt og hyppigt, så kan vel ikke gøre så meget mere end motion, men svært når jeg har bækkenløsning.

Ved du hvad - du skal ikke være ked af det! Der er nogen der bare tager meget på under en graviditet - ligesom du og jeg. Jeg har taget 26 kg på og er 31+1. Vi smider dem bag efter!

Du skulle heller være pisse stolt over, at du er stoppet med at ryge!!!

Anmeld

8. marts 2010

Thildesmor

Jeg var tynd før jeg blev gravid, -også for tynd, jeg er 172 og vejede 54 kilo.

Var på vægten imorges og den sagde 72,4 pyhh det lyder af meget, men det ser nu ikke så slemt ud

Kram Anette 31+1

Anmeld

8. marts 2010

rodtop

Jeg var en af dem man hører om, men aldrig ønsker at blive. Tog 30 kilo på under min graviditet. (mest til sidst pga vand i kroppen) Jeg lignede en flodhest! Var inden graviditeten meget slank så de 30 kilo fyldte godt i landskabet Pga kejsersnit tog det noget tid før jeg begyndte at smide dem igen, men her næsten 10 mdr efter mangler jeg kun 4-5 kilo og taber mig fortsat stille og roligt. Har egentlig ikke gjort det store for at smide dem. Spiser rimelig sundt (det gjorde jeg forresten også under graviditeten) og må indrømme at jeg ikke er den store motionist, men holder mig igang i det daglige. Dette indlæg er ment som en trøst til dem der føler sig overvældet af kiloene. Jeg var næsten grædefærdig til sidst. Vi er åbenbart nogle der bare tager meget på under en graviditet.......

Anmeld

8. marts 2010

MyBaby

Det begyndte alt sammen meget godt hos mig. Jeg tog intet på de første tre måneder - MEN så de næste tre måneder tog jeg 10 kg på og nu er jeg 36+6 og har tager 16-17 kg på!

Jeg har en del vand i kroppen og er godt nok også blevet ekstra polstret over det hele ! Jeg har det okay med vægtforøgelsen - synes stadig det sidder okay (altså mest midt på maven:0) og jeg har bestemt ikke gjort noget, for ikke at tage på - dvs. jeg har selvfølgelig spist sundt og varieret, men der er altså også røget alt muligt usundt ned hele vejen gennem graviditeten.

Så jeg er meget spændt på, hvor hurtigt jeg smider kiloerne igen - hvis det går meget langsomt, ved jeg jo så til næste gang, at jeg skal passe bedre på!

Men jeg må indrømme, at det har været noget af en rejse at se sin krop forandre sig på SÅ radikal vis!

Anmeld

8. marts 2010

Bayze

mayapigen skriver:

Ok så hvis man er tynd i forvejen, har men tilbøjlighed til at tage mere på en andre?

Jeg tror det handler meget om kroppens "naturlige vægt", som jo betyder for nogen at de naturligt er meget slanke og andre lidt rundere.

Jeg er nu i uge 36 og har taget 14 kg på, så jeg tror faktisk det kommer til at lykkes mig at holde mig indenfor det anbefalede. men det var der dælme ikke noget der tydede på i starten af graviditeten. Inden jeg nåede 8. uge havde jeg taget de første 7-8 kg på. Og det mærkelige var at jeg på det tidspunkt overhovedet ikke ændrede i det jeg spiste og helle ikke i mine motionsvaner (motionerede dagligt og en hel del). Men den vægt jeg lå på da jeg blev gravid tror jeg også var lidt under min "naturlige vægt", og jeg skulle arbejde lidt for at holde den. men så var det som om at så snart graviditetshormonet var i kroppen, så sagde kroppen "Nu er jeg ligeglad med hvad du siger - nu skal sætter jeg lige et passende lag spæk, så jeg kan passe på fosteret og så jeg har lidt at tære på hvis det bliver smalle tider"..

Sådan oplevde jeg det virkelig, jeg gjorde intet for at tage de kilo på, men de satte sig godt nok i et forrygende tempo. men så var det også som om kroppen faldt til ro igen, og de resterende kilo er kommet til i et meget mere roligt og stabilt tempo. Ogsås elvom jeg senere i graviditeten ændrede spisevaner og klart har spist mere end jeg gjorde før graviditeten og ikke har bevæget mig nær så meget som jeg plejede. Faktisk er det som om vægtstigningen er helt stagneret nu, har vejet det samme i en 3-4 uger, og det har jeg faktisk læst tit sker netop på dette tidspunkt.

Men det er klart at jeg først i graviditeten tænkte at åhh nej, jeg bliver én af dem der tager 30 kg på, og jeg er faktisk rigtig glad for nu at det ser ud til at det ender på omkring de 15 kg. Dem skal jeg hurtigt få gjort kål på, for kan mærke at en del er væske:-)

Og afsluttende, så tror jeg min vægtforøgelse svarede meget til din da jeg var samme sted som du er nu i graviditeten:-)

Anmeld

8. marts 2010

Bayze

MyBaby skriver:

Men jeg må indrømme, at det har været noget af en rejse at se sin krop forandre sig på SÅ radikal vis!

Ha ha - hvor en sød og diplomatisk måde at sige det på! Jeg er SÅ enig:-)

Anmeld

8. marts 2010

SandraL

mayapigen skriver:

Måske har spørgsmålet været der før... Sorry

Men hvor meget har i taget på, og hvor langt er i henne?

Jeg vejede selv først i halvtresserne før graviditeten, og nu har jeg taget 10 kg på!!! Jeg er i uge 22, og synes det virker vildt

Jeg er 33+4 i dag, og jeg har taget 13 kg på indtil videre.

Anmeld

8. marts 2010

SandraL

Da jeg var 25+0, havde jeg taget 7 kg på.

Anmeld

9. marts 2010

missie20

Sisley:

Ved du hvad - du skal ikke være ked af det! Der er nogen der bare tager meget på under en graviditet - ligesom du og jeg. Jeg har taget 26 kg på og er 31+1. Vi smider dem bag efter!

Du skulle heller være pisse stolt over, at du er stoppet med at ryge!!!

Ja jeg VIL gøre mig meget umage med at tabe de kg. efter graviditeten, og jo er da stolt af mig selv med at jeg stoppede, men var nu meget nemt da kvalmen var der :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.