hvorfor arbejder du som.....?/studerer du til.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2010

BOBS

Eva skriver:

Kan godt forstå dig....eller tror faktisk også jeg vil komme dertil en dag hvor jeg har "ryddet nok op hos andre"....men vejen gennem den her udd. er rigtig god for mig kan jeg mærke og det har jeg haft brug for.

Glæder mig til at følge dig og dine job-valg og alle andre valg......tit starter man jo et sted og ender et andet...

Knus..

rigtig meget i lige måde med dig og dine valg...

ja selve sygeplejeudd. var også som medicin for min sjæl.....for det meste...men damn det er en hård verden derude ind imellem men også en givende verden...som tidligere skrevet at få lov at følge mennesket på deres første mellemste og sidste rejse...det er så stort!

Desværre giver vores poltikere os kun mulighed for at give menneskerne hjælp på rejsen med en standard der er langt under DSB orange ØV! Og jeg ved der er mange andre i verden der har det langt værre men det er bare ikke en undskyldning i mine øjne for at blive ved at skære ned...vi er f.eks. laaaaangt under sverige og norge mht. sundhedsområdet....bare et eksempel.

....tit starter man jo et sted og ender et andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

BOBS

baby2010 skriver:

Jeg er lige blevet færdig som psykolog. Jeg synes simpelthen at det er verdens mest spændende fag, og jeg kan slet ikke forestille mig at lave noget som helst andet 

Desuden er det meget livsbekræftende at hjælpe andre med deres vanskeligheder - store som små. Det er meget meningsgivende.

Udover dette så er der mange muligheder for at lave mange forskellige ting - karrierevejene er utallige! Jeg drømmer fx om at have min egen praksis en dag. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at arbejde indenfor psykiatrien med meget psykisk syge mennesker. På sigt vil jeg også gerne arbejde som krisepsykolog. Jeg har også en interesse for Human Resources, så det bliver en spændende fremtid rent arbejdsmæssigt 

det lyder også sindsygt spændende..tror bare ikke det er for mig lige nu.....men altså ja

Anmeld

24. januar 2010

smokin

Jeg var oprindeligt i gang med uddannelse som kok da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Nu går jeg på HF-enkeltfag for at få noget fyld i min verden indtil prinsessen kommer ud. 

Kokkefaget var alt for hårdt til min stakkels krop, da man typisk arbejder 10-12 timer om dagen. :-)

Vender helt sikkert tilbage efter barsel og færdiggør min uddannelse.

Anmeld

24. januar 2010

saxa

Jeg er færdig som pædagog til sommer - og kan da slet ikke vente med at komme ud og få drømme jobbet. (Skal lige et smut på barsel når jeg er færdig - hvilket er det 2.barn jeg har fået, mens jeg har læst til GOK)

Jeg har altig haft en passion for det, at være en del af andre menneskers liv. Og derfor var det pædagog jeg skulle være.. Er sikker på det er det helt rigtige jeg har gjort.. Drømmejobbet er helt sikkert inden for special området (unge eller voksne)

Anmeld

24. januar 2010

Phoenix

Sikken en masse sygeplejersker og pædagoger, der er herinde. Er selv også netop lige blevet uddannet sygeplejerske og skal have barn med en pædagog.

Er faldet for den komplicerede sygepleje og stræber efter at blive intensiv sygeplejerske med tiden Som sygeplejerske føler jeg, at jeg gør en forskel og det derfor jeg netop er faldet for det fag.

Anmeld

25. januar 2010

BOBS

Nightingale skriver:

Sikken en masse sygeplejersker og pædagoger, der er herinde. Er selv også netop lige blevet uddannet sygeplejerske og skal have barn med en pædagog.

Er faldet for den komplicerede sygepleje og stræber efter at blive intensiv sygeplejerske med tiden Som sygeplejerske føler jeg, at jeg gør en forskel og det derfor jeg netop er faldet for det fag.

ja det synes jeg også er meget sjovt lige at se....en masse omsorgsmennesker

og så lige nogle enkelte ind imellem der laver noget HELT andet-spændende

tak for alle jeres input - det er til stor inspiration....

Anmeld

25. januar 2010

neddi1

Hej..

Jeg læser akupunktur og skulle gerne nå min eksamen til sommer.. Har eksamen d. 9-10juni og termin d. 17, så det bliver spændende..

Jeg er super glad for mit valg af uddannelse da det rammer mig og min tankegang fuldstændig. Elsker den kinesiske tankegang omkring helbred og så at kunne sammenholde det med den vestlige verden da jeg har anatomi, fysiologi og psykiatri fra enkeltfag..

Kan klart anbefales og kender en del sygeplejersker der har taget uddannelsen sideløbende med jobbet som sygeplejerske..

Anmeld

25. januar 2010

otlitrom

neddi1 skriver:

Hej..

Jeg læser akupunktur og skulle gerne nå min eksamen til sommer.. Har eksamen d. 9-10juni og termin d. 17, så det bliver spændende..

Jeg er super glad for mit valg af uddannelse da det rammer mig og min tankegang fuldstændig. Elsker den kinesiske tankegang omkring helbred og så at kunne sammenholde det med den vestlige verden da jeg har anatomi, fysiologi og psykiatri fra enkeltfag..

Kan klart anbefales og kender en del sygeplejersker der har taget uddannelsen sideløbende med jobbet som sygeplejerske..

Jeg kunne godt finde på det Jeg læser til sygeplejerske, og har 3 semestre tilbage.

Men er det ikke en hård uddannelse? Jeg vil i hvert fald vente et på år eller 5. Men det interesserer mig!

Vil du åbne egen klinik?

Anmeld

25. januar 2010

JulieE

Jeg er egentlig udddannet teatertekniker og har før uddannelsen arbejdet freelance som teatertekniker og regissør.  Nu arbejder jeg som IT supporten m.m. på et et datingsite

Mange hilsner

Julie

Anmeld

25. januar 2010

SHERO

Jeg arbejder som afd. leder i et elgiganten varehus, står for alle likvide beholdninger, vagtplaner for min afd, finansering og forsikringer. Har arbejdet der i 3 år og har været rigtig glad for det. Nu er jeg på barsel og overvejer at begynde at studere når den er færdig. Men hvad ved jeg ikke helt, da de uddannelser jeg helst ville have koster penge, eller ikke er SU berettiget...

Kunne viiiirkelig godt tænke mig at få en Professionsbachelor i karakteranimation - den er su berettet men koster 2200 i matrialer om måneden.

Ellers ville jeg gerne blive tattovør, har også udstyret og har selvlært mig lidt, men hvis jeg skulle i lære er det ikke SU berettet og man får ikke løn for elevtiden...

Så jeg er stadig i tænkeboks... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.