hvorfor arbejder du som.....?/studerer du til.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

Sasja77

He he jeg falder da helt uden for rammen her

Jeg er oprindelig uddannet materialist og var i Matas i lige knap 12 år ( startede som skolepige ) med en enkelt afstikker til Christian Dior i et års tid ind imellem. Så var det så at at butikstiderne gik helt amok og jeg synes ikke at jeg ville have børn jeg aldrig så. Så nu er jeg servicerådgiver i en bank hvilke jeg har været i 3 år og er virkelig glad for! Har stadig en masse kontakt med kunder men med langt mere humane arbejdstider og gud hvor jeg bare IKKE savner at at arbejde lørdage og søndage!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Kvindemin

BetinaMørk skriver:

Jeg læser hf enkel fag for at komme på Pædagog seminariet til sommmer

Knus

Hvad skal man have for at komme ind på Pædagog seminariet?

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Jeg kan se at jeg også rammer ret langt udenfor 

Jeg er Intern Projektleder/Projekt Controller hos et firma, der laver headsets. Min primære arbejde i øjeblikket består i at holde snor i vores udviklingsprocesser og optimere dem samt supportere udviklingsprojektlederne når de har særligt krævende kunder (Fx Motorola eller Nokia)

Jeg er gift med en CRM konsulent/IT projektleder og med undtagelse af min svigermor (der er børnehaveklasselærer) er hele familien nørder i en eller anden afskygning.

Anmeld

25. januar 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

På torsdag skal jeg forsvare min kandidatafhandling, og så kan jeg forhåbentligt kalde mig jurist.  (Puha det er underligt at være så tæt på målet - SKØNT!)

Jeg valgte at læse jura, da det er en meget bred uddannelse der åbner en del døre. Jeg har været mægtig glad for mit studie, så det bliver dejligt når jeg næste mandag, for alvor, skal til at praktisere i mit aller første job som uddannet jurist.

Line. 

Anmeld

25. januar 2010

DK

Jeg læser jura, fordi jeg gerne vil være advokat.

Grunden til det er at jeg gerne vil have en uddannelse der giver mulighed for et job, der kan give så god løn at jeg kan være helt uafhængig af en mand/kommunen/mine forældre. At det blev jura var fordi at der er gode jobmuligheder, da det er en meget bred uddannelse. Man kan blive ansat som ALT muligt som jurist/advokat. Det er ikke "et kald!", men det jeg bedst kunne tænke mig, da jeg skulle vælge udd. Nu synes jeg det er super sejt og glæder mig til snart at være færdig!

Knus Ditte, med rødstrømpe FAR, der mener at den bedste gave en datter kan få, er stærk påvirkning til at få en udd. så hun kan skride fra sin kæreste/ægtemand, uden nogen overvejelser om økonomi skal spille ind!

Anmeld

25. januar 2010

DK

SØS skriver:

På torsdag skal jeg forsvare min kandidatafhandling, og så kan jeg forhåbentligt kalde mig jurist.  (Puha det er underligt at være så tæt på målet - SKØNT!)

Jeg valgte at læse jura, da det er en meget bred uddannelse der åbner en del døre. Jeg har været mægtig glad for mit studie, så det bliver dejligt når jeg næste mandag, for alvor, skal til at praktisere i mit aller første job som uddannet jurist.

Line. 

Hej

Ja igen tillykke med drømmejobbet! Jeg er jo sleeeet ikke misundelig, he he!!

Ejj, vi mødes i Retten engang!! Hvis du kommer lidt rundt i en evt. turnus, kan det være vi ses i skifteretten? Jeg går og pønser lidt på noget bobestyrer-advokat-halløj... Men der er jo laaang vej til at blive autoriseret bobestyrer endnu! Det er jo kun for de få gamle rotter inden for faget, he he

Anmeld

25. januar 2010

vatten

Jeg læser teologi, med henblik på at blive præst.

Jeg vil rigtigt gerne have et job, hvor jeg kan hjælpe mennesker, men jeg kan ikke rigtigt være "fysisk" med fremmede, så pædagog, sygeplejerske osv er udelukket.

Derud over vil jeg rigtig gerne være med til at udbrede den kristne tro til unge mennesker, og lære dem, hvad det vil sige at være i et fællesskab, som ikke handler om kundskaber (sport osv), og vise dem, hvor meget mere meningsfuldt ens liv bliver, når jeg tør tro på noget, der ikke kan ses og måles.

Anmeld

25. januar 2010

sarahb

jeg arbejder som butikschef i en butik med masser af sko tasker smykker tøj undertøj bælter tørklæder mm. inde i Kbh. Elsker mit job og så får jeg plejet min fetich

Anmeld

25. januar 2010

katti24

Tjuhl skriver:

jeg er den første kvinde på universitetet (og den eneste so far) i min familie jeg læser Litteraturvidenskab med tilvalg i Historie. Jeg læser dette fordi det interessere mig HELT vildt og fordi at jeg ikke kan forestille mig at skulle arbejde med andet end litteratur på en eller anden måde resten af mit liv  (jeg ville ganske simpelt udånde hvis ikke jeg omgav mig med bøger konstant!!)

Ej det lyder faktisk rigtig spændende. Jeg står lidt ved en skillevej lige nu, er færdig med min hf til sommer og så aner jeg ikke hvad jeg nu vil. Har overvejet at tage en kontor uddannelse (lidt ligesom sekretær), men læste lige dine indlæg og det lyder altså super spændende, kunne rigtig godt tænke mig at arbejde på et forlag. måske ikke ligesom forlagsredaktør men tja tror det kunne være et rigtig spændende miljø.

Anmeld

25. januar 2010

oo

katti24 skriver:

Ej det lyder faktisk rigtig spændende. Jeg står lidt ved en skillevej lige nu, er færdig med min hf til sommer og så aner jeg ikke hvad jeg nu vil. Har overvejet at tage en kontor uddannelse (lidt ligesom sekretær), men læste lige dine indlæg og det lyder altså super spændende, kunne rigtig godt tænke mig at arbejde på et forlag. måske ikke ligesom forlagsredaktør men tja tror det kunne være et rigtig spændende miljø.

ja! men det ER superspændende!! jeg kan virkelig anbefale det hvis man er glad for litteratur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.