hvorfor arbejder du som.....?/studerer du til.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2010

oo

BOBS skriver:

hej tjuhl...det lyder spændende...hvad "bliver" du så ??? gym lærer eller?

nej, jeg får ikke undervisningskompetence i mine fag - hvilket passer mig fint, een gymnasielærer i familien er mere end nok

jeg bliver litterat og det er et meget meget bredt felt, jeg kan arbejde på forlag, i medieverdenen, med oversættelse, på museum, i arkiver, ved biblioteker, på højskoler og andet undervisning end lige folkeskole + gymnasie osv osv.

men man skal være forberedt på en meget stor læsebyrde på litteraturvidenskab - og ikke blot romaner (hvor man læser en 20 stykker i løbet af hvert semester (de 3 måneder et semester varer)), men også rigtig rigtig meget faglitteratur, som oftest kun findes på original sprog (primært tysk, fransk og engelsk).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

BOBS

Tjuhl skriver:

nej, jeg får ikke undervisningskompetence i mine fag - hvilket passer mig fint, een gymnasielærer i familien er mere end nok

jeg bliver litterat og det er et meget meget bredt felt, jeg kan arbejde på forlag, i medieverdenen, med oversættelse, på museum, i arkiver, ved biblioteker, på højskoler og andet undervisning end lige folkeskole + gymnasie osv osv.

men man skal være forberedt på en meget stor læsebyrde på litteraturvidenskab - og ikke blot romaner (hvor man læser en 20 stykker i løbet af hvert semester (de 3 måneder et semester varer)), men også rigtig rigtig meget faglitteratur, som oftest kun findes på original sprog (primært tysk, fransk og engelsk).

det lyder vildt dvs. man skal kunne alle de tre andre sprog også...lyder spændende.hmmm elsker at læse men så meget er nok lige i overkanten men spændende...

Anmeld

24. januar 2010

BOBS

ChristinaS skriver:

Jeg er oprindelig uddannet pædagog og eeeelskede i mange år at arbejde med anbragte unge - meeeen måtte gå nye veje for min egen skyld og er i dag selvstændig. Jeg elsker mit nuværende job, fordi jeg for lov til at lave det jeg elsker hver eneste dag!!! 

kig forbi www.christinasogaard.com og se hvad jeg laver  

hej christina var lige inde at se dine sider.....og det er helt sikkert til stor inspiration

Anmeld

24. januar 2010

oo

BOBS skriver:

det lyder vildt dvs. man skal kunne alle de tre andre sprog også...lyder spændende.hmmm elsker at læse men så meget er nok lige i overkanten men spændende...

ja, det er i hvert fald meningen (men man finder alternative måder at komme igennem det på...jeg har fx fået 12 i min eksamensopgave om fransk litteratur i slutningen af 1800-tallet uden at kunne andet fransk end merde, oui, voule-vouz og croissant )

Anmeld

24. januar 2010

JonTri

Jeg arbejder som sygeplejerske på en psykiatrisk modtagerafdeling og har gjort det siden 06... det er i hvert fald en anden slags omsorg man yder her, end den i somatikken.

Har lige for nylig overvejet at blive skadestuesygeplejerske, men nu varsles der jo fyringer, så jeg bliver på min pind.

Er sygeplejerske fordi... det har jeg altid ville være... det er sjovt, alsidigt og med 1000 muligheder.

Anmeld

24. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

... autoredder for Dansk Autohjælp?

Jeg kører nu på 4. år og det er bare et kanon arbejde. Hver dag er en ny dag og folk er som regl altid glade for at se en.

Man skal være på dupperne og ikke være sart. Man skal kunne handle, tage ansvar, holde hovedet koldt, tåle at se blod mm. være klar til at stå med et færdselsuheld alene og være 1 mand på stedet.

Tænke logisk og finde alternative måder at gøre ting på. Være klar til at stå ude på motorstien, med røven i trafik og redde biler og deres ejere...

Anmeld

24. januar 2010

Mutti2

Jeg er sygeplejerske studerende, men håber på at ende ud med drømme uddannelsen som sundhedsplejerske  (om små 6 år)

Det gør jeg fordi børn altid har interesseet mig ufatteligt meget. Og fordi jeg har et stort ønske om at arbejde med små dejlige guldklumper, og hjælpe dem der har brug for det. Jeg kan godt lige hele sundhedsvæsnet. Men det er mere mig at arbejde med børn!!

Anmeld

24. januar 2010

Livas mor

Jeg mangler blot de to sidste semestre (tager dem efter min barsel) på min uddannelse og så er jeg uddannet sygeplejerske !

Jeg valgte dette område, da jeg lidt kliecheagtig ønskede at gøre en forskel.. Så når jeg er færdig er det min drøm at arbejde på palliativ afsnit, for at gøre mit ypperste for at de mennesker jeg har på min vagt, får den mest værdige død og bedste sidste tid!

Hvis ikke jeg skulle være sygeplejerske, ville jeg være fotograf eller scenograf..

Knus Rikke

Anmeld

24. januar 2010

heaven

hehe, jeg er også gog - det har altid lagt i mig hvis man kan sige det sådan... har villet være det lige siden jeg kan huske, dog er jeg blevet fortalt jeg allerede yrtede mig om det i børnehaven.... jeg ville være en der enten "passer børn, eller en kødbolle" en kødbolle, fordi jeg så ville få muligheden for at svømme i en gryde??? Spørg mig ikke...

det sjove er så at jeg faktisk tilbragte hele min pubertet i en svømmehal som konkurrencesvømmer.....

nå - pædagog fordi jeg kan og vil noget med mennesker, og jeg er rigtig glad for mit arbejde - dog vil jeg gerne i en anden retning på et tidspunkt, er i en bhv nu - jeg vil gerne arbejde med børn der er anbragt frivilligt udenfor hjemmet....

Jannie

Anmeld

24. januar 2010

baby2010

Jeg er lige blevet færdig som psykolog. Jeg synes simpelthen at det er verdens mest spændende fag, og jeg kan slet ikke forestille mig at lave noget som helst andet 

Desuden er det meget livsbekræftende at hjælpe andre med deres vanskeligheder - store som små. Det er meget meningsgivende.

Udover dette så er der mange muligheder for at lave mange forskellige ting - karrierevejene er utallige! Jeg drømmer fx om at have min egen praksis en dag. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at arbejde indenfor psykiatrien med meget psykisk syge mennesker. På sigt vil jeg også gerne arbejde som krisepsykolog. Jeg har også en interesse for Human Resources, så det bliver en spændende fremtid rent arbejdsmæssigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.