Rygning i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Astrids-mor skriver:

Jeg synes det er fis fra forældres side at de VIL ha et røgfrit hjem..!
Pga alt den nye rygepolitik er der kommet den regel at der ikke må ryges i dagplejerens hjem i arbejdstiden. Det er så også fair nok, men det er ikke i orden at vi som alm. mennesker og dermed også politiker skal og kan gå ind og bestemme hvad der skal foregå i hjemmet når det er uden for arbejdstiden.
Selvfølgelig vil der altid lugte i hjemmet hvis der bliver røget indenfor i fritiden, den kan da for gudsskyld ikke nå at komme ud inden næste arbejdsdag går igang, ikke engang ved udluftning natten over. Og tænk på- en dagplejer har altså 48 timers arbejde hver dag og det er altså deres hjem man kommer i.
De skal da ha' lov at bestemme noget selv, uden at vi og politikerne skal bestemme over hjemmet!

Jeg vil og har ikke noget imod at aflevere mit barn sådan et sted- da jeg ved reglen er at der ikke må ryges i arbejdstiden indenfor. Derfor ved jeg jo også at min datter ikke er udsat for passiv rygning.
Men hvis jeg fandt ud af der blev røget inde i arbejdstiden vil jeg begynde at undre mig og endda nok også klage til dagplejeren og senere til dagpleje kontoret..

hilsen en der tildels synes rygepolitiken skulle afskaffes!

Ups - rettelse.. 48 timer pr uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Astrids-mor skriver:

Undskyld jeg siger det, men jer som ville skifte med det samme efter en lille bitte røglugt- er i ikke lidt sarte?
Jeg tænker bare, tænk hvis dagplejeren har holdt fest i weekend og faktisk har luftet ud hver dag siden og satdig gøre det. Vil i fyrer henden/ den pga det?

Altså,prøv nu lige at læs hvad jeg skriver,ikke?"Lille bitte røglugt"...det er det så ikke!

Og hun havde ikke bare holdt fest,for vi har været der 3 gange,og hver gang har det været der lige meget.

Jeg prøver da bestemt heller ikke at bestemme hvad folk må og skal i deres eget hjem,jeg vil bare helst ikke have min søn udsat for passiv rygning,som det er,selvom der ikke lige bliver røget i de timer han er der.Jeg syne sikke det er i orden at man tydeligt kan mærke det så snart døren bliver åbnet,og at man sidder og synes det er direkte ubehageligt at trække vejret derinde.

Kald mig mærkelig,men min søn på 6½ måned skal kunne trække vejret frit,uden at få unødige røgpartikler i lungerne!

Anmeld

14. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Pernilleh skriver:

Altså,prøv nu lige at læs hvad jeg skriver,ikke?"Lille bitte røglugt"...det er det så ikke!

Og hun havde ikke bare holdt fest,for vi har været der 3 gange,og hver gang har det været der lige meget.

Jeg prøver da bestemt heller ikke at bestemme hvad folk må og skal i deres eget hjem,jeg vil bare helst ikke have min søn udsat for passiv rygning,som det er,selvom der ikke lige bliver røget i de timer han er der.Jeg syne sikke det er i orden at man tydeligt kan mærke det så snart døren bliver åbnet,og at man sidder og synes det er direkte ubehageligt at trække vejret derinde.

Kald mig mærkelig,men min søn på 6½ måned skal kunne trække vejret frit,uden at få unødige røgpartikler i lungerne!

Okay hvis du har det sådan vil jeg da skynde mig at tage ham ud. Men synes stadig det er den mest mærkelige grund til at han skal skifte plads..
Så vil du da helt klart gerne være med til at bestemmer over andres hjem..

Anmeld

14. november 2009

Pernilleh

Astrids-mor skriver:

Okay hvis du har det sådan vil jeg da skynde mig at tage ham ud. Men synes stadig det er den mest mærkelige grund til at han skal skifte plads..
Så vil du da helt klart gerne være med til at bestemmer over andres hjem..

Jamen,det vil jeg da ikke.Jeg går jo ikke ind og siger : "Du må ikke ryge her!"Jeg siger bare at min søn skal ikke passes her så

Og med den viden man har i dag om rygning og passiv rygning forstår jeg egentlig slet ikke at det overhovedet foregår

Anmeld

14. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Pernilleh skriver:

Jamen,det vil jeg da ikke.Jeg går jo ikke ind og siger : "Du må ikke ryge her!"Jeg siger bare at min søn skal ikke passes her så

Og med den viden man har i dag om rygning og passiv rygning forstår jeg egentlig slet ikke at det overhovedet foregår

Jamen hvis man ryger, ja så ryger man.
Og mht dagplejerens åbningstid synes jeg det er fair de ikke må ryge. Men deres fritid må de da gøre hvad de vil. De må jo ikke ryge på legeværelset.. Så det bekymre mig ikke.

Hvis man snart skal høre på alt det de nye undersøgelser viser (uanset hvad der bli'r undersøgt) er det jo farligt at tage nogen steder eller i det hele taget at leve..

Anmeld

14. november 2009

Stineve

Jeg kan godt forstå hvis du vil trække dit barn ud fra et dp hjem, hvor der bliver røget... uanset om det er i arbejdstiden eller uden for arbejdstiden der bliver røget, især når lugten af røgen er så stærk... hvis det nu ikke kunne lugtes eller andet, var problemet jo heller ikke så stort...

du fortæller jo ikke dp'en hvad personen ikke må gøre i sit eget hjem, du tager blot et valg for dit barns helbred og flytter barnet... det har da vitterligt intet med diskrimination at gøre(overfor dp'en) ...

Anmeld

14. november 2009

katrine26

Astrids-mor skriver:

Jeg synes det er fis fra forældres side at de VIL ha et røgfrit hjem..!
Pga alt den nye rygepolitik er der kommet den regel at der ikke må ryges i dagplejerens hjem i arbejdstiden. Det er så også fair nok, men det er ikke i orden at vi som alm. mennesker og dermed også politiker skal og kan gå ind og bestemme hvad der skal foregå i hjemmet når det er uden for arbejdstiden.
Selvfølgelig vil der altid lugte i hjemmet hvis der bliver røget indenfor i fritiden, den kan da for gudsskyld ikke nå at komme ud inden næste arbejdsdag går igang, ikke engang ved udluftning natten over. Og tænk på- en dagplejer har altså 48 timers arbejde hver dag og det er altså deres hjem man kommer i.
De skal da ha' lov at bestemme noget selv, uden at vi og politikerne skal bestemme over hjemmet!

Jeg vil og har ikke noget imod at aflevere mit barn sådan et sted- da jeg ved reglen er at der ikke må ryges i arbejdstiden indenfor. Derfor ved jeg jo også at min datter ikke er udsat for passiv rygning.
Men hvis jeg fandt ud af der blev røget inde i arbejdstiden vil jeg begynde at undre mig og endda nok også klage til dagplejeren og senere til dagpleje kontoret..

hilsen en der tildels synes rygepolitiken skulle afskaffes!

er helt enig. hilsen en dagplejemor

Anmeld

14. november 2009

katrine26

Pernilleh skriver:

syntes at det må være folk eget valg om de ryger inde eller ej, men syntes ikke der skal lugte af røg. jeg er ikke selv ryger men har en masse venner som er og vis jeg har holdt fest og der er blevet røget inde kan man godt nå at lufte ud inden mandag uden af have døre og vinduer åbne 24 timer i døgnet.

Tag en snak med din dagplejer om det, hun kan sikkert ikke lugte det da hun ryger og spørg hende om hun ikke godt vil lufte lidt mere ud.

der er helt sikkert grænser for hvad man kan bede folk om i deres hjem, har en mor som spurte om jeg ikke godt ville lade vær med at tage parfume på fordi hun selv gå meget op i det med tilsætningsstoffer osv osv. og havde læst at det kan skade drenges evne til at lave børn når de blev voksne vis de igennem deres liv fik cream på, vaskepulver med parfume på osv. osv og det måtte jeg jo så fortælle hende at det havde jeg ikke nogle intationer om at lade vær med, for det er nemlig for personligt at be et menneseke om.

Hilen en dagplejer.

Anmeld

14. november 2009

BK

Pernilleh skriver:

Ville du heller ikke lade dit barn blive passet i en DP, hvor der er en brændeovn??? det er da nøjagtig den samme problematik...

Anmeld

14. november 2009

Pernilleh

Klock skriver:

Ville du heller ikke lade dit barn blive passet i en DP, hvor der er en brændeovn??? det er da nøjagtig den samme problematik...

Faktisk har hun også brændeovn,men da jeg ikke kan lugte det,er det ikke det store problem for mig,nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.