Pia skriver:
Hvis du er glad for den dp'er hvis hjem lugter af røg og hvis du ellers er godt tilfreds med hende, så ville jeg beholde hende..
Men hvis du er mega hys som nogle mennesker er, så ville jeg flytte barnet..
Selv ville jeg ikke flytte mit barn pga hjemmet ikke er røgfri.
Men det er også fordi jeg ser det på samme måde som netdaddy skriver. Det er diskrimination af personen..
Og jeg syntes personligt ikke vi kan tillade os og diktere hvordan folks skal leve..
Pia.
Men man kan da godt tillade sig at beslutte, at ens barn ikke skal gå i dagpleje hos en ryger! Det er ikke diskrimination. Jeg mener dog heller ikke at det er diskrimination, at dagplejere ikke må ryge indendøre. Jeg mener at de sundhedsrisici, som man VED at der er ved rygning i børnenes miljø, tæller mere end, at dagplejemoren skal have lov til at ryge i hjemmet i lukketiden. Det er jo ikke værre end at hun kan gå udenfor. Det er lidt mindre bekvemt ja, men så må hun finde sig et andet job. Det er min mening, selvom det måske lyder lidt hårdt. Jeg har intet imod rygere, så længe de tager hensyn til andre mennesker. Men børnenes sundhed ligger mig meget på sinde, så jeg ville aldrig finde mig i, at min søn skulle være i rygeromgivelser størstedelen af sin vågne tid!
Anmeld