Rygning i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Ansemusen

Pia skriver:

Hvis du er glad for den dp'er hvis hjem lugter af røg og hvis du ellers er godt tilfreds med hende, så ville jeg beholde hende..

Men hvis du er mega hys som nogle mennesker er, så ville jeg flytte barnet..

Selv ville jeg ikke flytte mit barn pga hjemmet ikke er røgfri.

Men det er også fordi jeg ser det på samme måde som netdaddy skriver. Det er diskrimination af personen..

Og jeg syntes personligt ikke vi kan tillade os og diktere hvordan folks skal leve..

Pia.

Men man kan da godt tillade sig at beslutte, at ens barn ikke skal gå i dagpleje hos en ryger! Det er ikke diskrimination. Jeg mener dog heller ikke at det er diskrimination, at dagplejere ikke må ryge indendøre. Jeg mener at de sundhedsrisici, som man VED at der er ved rygning i børnenes miljø, tæller mere end, at dagplejemoren skal have lov til at ryge i hjemmet i lukketiden. Det er jo ikke værre end at hun kan gå udenfor. Det er lidt mindre bekvemt ja, men så må hun finde sig et andet job. Det er min mening, selvom det måske lyder lidt hårdt. Jeg har intet imod rygere, så længe de tager hensyn til andre mennesker. Men børnenes sundhed ligger mig meget på sinde, så jeg ville aldrig finde mig i, at min søn skulle være i rygeromgivelser størstedelen af sin vågne tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Ansemusen

Pia skriver:

Ja det gør de da sikkert.. Det kan man da kun håbe.  Men igen, røgen sidder stadig i deres tøj , hår og hænder.. Og jeg nægter og tro på at folk går ind og skifter tøj, vasker hår og hænder hver gang de har røget..

Nej, og netop derfor burde dagplejeere ikke være rygere. Man kan altså finde et andet arbejde, som medhjælper i en institution eller noget helt andet. Ja, det er ubekvemt for dem som har været ansat i mange år. Men jeg mener stadigvæk at børnenes ve og vel er det vigtigst

Anmeld

24. juli 2011

maria_wlt

Pernilleh skriver:

Vil lige høre jeres mening...

Alexander har fået dagplejeplads her fra 1/11,men har kun været der 1 time uden os.Vi har kun været der 1 dag pga. sygdom osv.,så han er ikke vænnet til at være der overhovedet.

Desværre bliver der røget i hjemmet,og det lugtes tydeligt,men da pladsen har været meget vigtig for os har vi alligevel sagt ja.

Nu er der så en anden i nærheden som har fået en ledig plads,røgfri,og jeg overvejer meget at skifte.Hvad synes I?

Jeg ville først KLAGE og så ville jeg skifte med det samme.. ikke på vilkår om mine børn skal være ryger.. Fy for satan... 

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Ups, jeg kom ved en fejl til at tage en gammel tråd op  Glemte fuldstændigt at jeg havde søgt på noget og trykket mig videre derfra.

Undskylder!

Anmeld

24. juli 2011

lhn89

Jeg vil helt sikkert vælge den anden plads!

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

24. juli 2011

Brams

Pernilleh skriver:

Vil lige høre jeres mening...

Alexander har fået dagplejeplads her fra 1/11,men har kun været der 1 time uden os.Vi har kun været der 1 dag pga. sygdom osv.,så han er ikke vænnet til at være der overhovedet.

Desværre bliver der røget i hjemmet,og det lugtes tydeligt,men da pladsen har været meget vigtig for os har vi alligevel sagt ja.

Nu er der så en anden i nærheden som har fået en ledig plads,røgfri,og jeg overvejer meget at skifte.Hvad synes I?

Hvis ikke han er kørt rigtigt ind, så ville jeg skifte med den samme og så tage de dage det tager ekstra at få ham kørt ind det nye sted.

Anmeld

24. juli 2011

lukasmor

Troede slet ikke at der måtte ryges i dagplejeres hjem mere?

Jeg ville helt sikker flytte min søn! Han skal under ingen omstændigheder være i et rygerhjem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.