Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2009

frk andreasen

vi er to voksne 1 barn og en på vej vi har 5000 om mdr  når regningerne er betalt og huslejen+ 3mdr pengene. vi klare os fint mangler ikke noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Kloster

Hej

Jeg ved ikke lige om jeg synes 8500,- er for LIDT til 5 mennesker. Man retter sig vel ind efter det rådighedsbeløb, man nu engang har.

Personligt har vi levet 5 personer for mindre, men man er også nødt til at vælge ting fra så.

Vi har aldrig været på ferier, weekendophold, købt dyrt tøj, har dyre møbler osv osv. Men har prioriteret, som vi nu synes, vi vil i vores liv.

Efterhånden som årerne er gået for os, har vi fået et rigtig fint rådighedsbeløb... Synes vi i hvert fald. I år var første gang vi var på sommerferie, og vi har været sammen i 14 år. Men vi har set det som en ting, vi kunne vælge fra. Også har vi fået en opsparing, der ligner lidt nu.

Vi kan lide at bruge de penge vi tjener. Vi nyder at mærke, vi endelig har fået lidt flere penge imellem hænderne, uden at være svinske. Men nu har vi mulighed for at kunne give vores børn og os selv bare lidt mere end vi plejer. Også er det endda stadig bare helt alm ting i forhold til hvad andre, vi kender, får.

Kloster

Anmeld

2. november 2009

guggle

Hjaltesmor skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på 3500 hver måned. Vi er 2 voksne og et barn, og jeg synes ikke, vi mangler noget. Kun ved semesterstart, hvor der skal købes mange dyre bøger, kan det blive lidt stramt.

Vi får da sparet op til ferie hvert år. Og i år har vi indtil videre både holdt bryllup og svendegilde for min mand og om en månedstid skal vi også holde navnefest. Så livet kan sagtens være en 'fest' med et rådighedsbeløb på 3500!

8500 synes jeg da er et pænt beløb til en familie på 5. De sidste familiemedlemmer koster jo mindst.

3500kr. til mad, tøj, gaver, uventede udgifter, medicin, fritidsinteresser osv.... Det lyder nu lidt vildt!!! Bare alene mad ville da koste min. 3500kr om måneden...... Skal jo have sund og varieret kost.

Hvor mange penge bruger i på mad pr. mdr.?

Kan nu absolut ikke se der er noget at spare op af....overhovedet!

Anmeld

2. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

Jeg sad og så luksusfælden og der var der en familie der havde tre børn og de havde 8500kr til rådighed hver måned og det var alt alt for lidt sagde den rådgiver der udtalte sig i programmet. Jeg sad så lidt og tænkte på hvad jeg har læst her og andre steder og der virker det som om der er mange familier der ikke har meget mere at leve for....hvad er Jeres tanker, er det helt vanvittigt lidt at have til rådighed eller egentlig ok?

Knus Eva..

Jeg syntes det er vildt mange at have til rådighed efter regninger osv er betalt. har nogen gange set det og siddet med åben mund når mnage af dem har fået af vide at det er for lidt. Hvis vi skal leve efter det der skal de vist til at sætte su osv noget længere op end det er nu.

Her har vi f.eks kun 2000 til mad om måneden og det rækker så kun lige, men man kan altså sagtens finde mad for det og stadig blive mæt hver dag.

8000 så vil jeg sgu leve i himlen

Anmeld

2. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Eva skriver:

Jeg sad og så luksusfælden og der var der en familie der havde tre børn og de havde 8500kr til rådighed hver måned og det var alt alt for lidt sagde den rådgiver der udtalte sig i programmet. Jeg sad så lidt og tænkte på hvad jeg har læst her og andre steder og der virker det som om der er mange familier der ikke har meget mere at leve for....hvad er Jeres tanker, er det helt vanvittigt lidt at have til rådighed eller egentlig ok?

Knus Eva..

vi kigger jo på hus - men som en familie på 3 skal man have et rådigheds beløb på over 12000, siger kreditforeningen... komplet latterligt.

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

vi kigger jo på hus - men som en familie på 3 skal man have et rådigheds beløb på over 12000, siger kreditforeningen... komplet latterligt.

Ja, men der er jo en grund til det....banken skal have deres sikkerhed..

Anmeld

2. november 2009

Maise

Når alle vores regninger er betalt, har vi tilsammen 12.000-13000 tilbage om måneden. Min kæreste er privatrådgiver og jeg er sygeplejerske. Begge på fuldtid. Jeg er gravid med vores første barn så vi sparer en del op hver måned og vil gøre det fremover også. Dertil skal vi købe bil her inden jul, dog brugt. Vi synes vi har mange penge, men alligevel formår vi at bruge mange af dem indimellem. Men med en kæreste som bankmand er der styr på økonomien, pension, opsparinger mm. JA og så får vi jo børnepengene oveni. Det er dejligt ikke at have penge som et problem hængende over hovedet altid.

Dog handler jeg i netto og tænker ofte over hvad vi bruger pengene på. Vi har sat ca 4000 af til kost om måneden.

Ved det bliver dyrt at få børn, så det er ikke sikkert at jeg synes at vi har så mange penge når det kommer til stykket. Men så er det godt at min kæreste stiger i løn til foråret.

Anmeld

2. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Synes 8500,- er et temmeligt stort beløb. (nu ved jeg ikke hvor stor familien var)

Det er lidt forskelligt fra måned til måned hvor meget vi har, men et sted mellem 5-6000 om måneden.

Og jeg synes ikke vi mangler noget. Vi lever ganske fint.

Og helt ærligt, så synes jeg ikke det har været så dyrt efter Liam er kommet til. Vi nøjes bare med at købe det han har brug for, tror nemt man kan komme til at købe en masse ting som man egentlig ikke får brugt. Og Liam mangler absolut ikke noget.

Anmeld

2. november 2009

Hjaltesmor

guggle skriver:

3500kr. til mad, tøj, gaver, uventede udgifter, medicin, fritidsinteresser osv.... Det lyder nu lidt vildt!!! Bare alene mad ville da koste min. 3500kr om måneden...... Skal jo have sund og varieret kost.

Hvor mange penge bruger i på mad pr. mdr.?

Kan nu absolut ikke se der er noget at spare op af....overhovedet!

Vi bruger 2500 på mad. Sådan har det nu fungeret i de 4 år, jeg har læst og min mand har været lærling, og det fungerer udmærket for os.

Jeg er godt klar over, at det skal være sund og varieret kost. Jeg går meget op i kost. Min mors mand er læge og min svigermor har en diplomuddannelse i ernæring, så du behøver ikke at bekymre dig for vores ernæring. Vi får vores fisk 5 gange i ugen, 600 gram grønt om dagen mv.

Jeg kan jo konstaterer, at der står penge på vores opsparing. Det er jo bare at klikke ind på min netbank og se, at de står der. Det er jo ikke sådan, at vi kan købe en bil for opsparingen, men den er der da i tilfælde af, at tandlægeregningen pludselig er meget større end forventet eller vaskemaskinen ryger.

Men jo, når du nævner medicin, så er det da rigtigt, at det kunne mærkes, da min mand og jeg hhv. gik til kiropraktor og fysioterapeut hver uge i 3 måneder. Det havde vi ikke kunnet blive ved med. Det hjælper jo på det, når man ved, at det er midlertidigt. Man er jo ikke studerende for evigt.

Anmeld

2. november 2009

guggle

Hjaltesmor skriver:

Vi bruger 2500 på mad. Sådan har det nu fungeret i de 4 år, jeg har læst og min mand har været lærling, og det fungerer udmærket for os.

Jeg er godt klar over, at det skal være sund og varieret kost. Jeg går meget op i kost. Min mors mand er læge og min svigermor har en diplomuddannelse i ernæring, så du behøver ikke at bekymre dig for vores ernæring. Vi får vores fisk 5 gange i ugen, 600 gram grønt om dagen mv.

Jeg kan jo konstaterer, at der står penge på vores opsparing. Det er jo bare at klikke ind på min netbank og se, at de står der. Det er jo ikke sådan, at vi kan købe en bil for opsparingen, men den er der da i tilfælde af, at tandlægeregningen pludselig er meget større end forventet eller vaskemaskinen ryger.

Men jo, når du nævner medicin, så er det da rigtigt, at det kunne mærkes, da min mand og jeg hhv. gik til kiropraktor og fysioterapeut hver uge i 3 måneder. Det havde vi ikke kunnet blive ved med. Det hjælper jo på det, når man ved, at det er midlertidigt. Man er jo ikke studerende for evigt.  

Det må jeg nok sige det tager jeg hatten af for, men så meget kunne jeg nu ikke begrænse mig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.