Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2009

Honningblomst

Betina88 skriver:

Det gør vi osse .. Så søger de vil kontanthjælp når forældrene ska' til tandlæge ..

Den forstod jeg ikke...hvem søger hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Svenne

Vi er ved at kigge på hus og har derfor været i vores begges banker for at forhøre os om mulighederne.
De kræver et rådgihedsbeløb på MINDST 8.500 kr. (Vi har ingen børn endnu) i min bank, og i min kærestes bank sagde de omkring 10.000 kr. Og det er når ALT andet end mad/husholdningsting og tøj/forlystelser er trukket fra. (Dvs. ting som diesel, kontaktlinser, sportskontingent osv. ER trukket fra.)

Så ud fra det, er det ikke meget, at en familie på fem har 8.500 kr. Hvis de skulle ud og købe hus ville de skulle have omkring 14.000-15.000 kr.

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

Moar'en skriver:

Heller ikke her, jeg glæder mig vildt til at flytte derud, men skulle der gå noget galt er det bare et hus og jeg vil langt hellere leve godt i en lille lejlighed end at leve på en sten i et hus.

Helt og aldeles enig...lykken findes ikke i mursten...

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

Svenne skriver:

Vi er ved at kigge på hus og har derfor været i vores begges banker for at forhøre os om mulighederne.
De kræver et rådgihedsbeløb på MINDST 8.500 kr. (Vi har ingen børn endnu) i min bank, og i min kærestes bank sagde de omkring 10.000 kr. Og det er når ALT andet end mad/husholdningsting og tøj/forlystelser er trukket fra. (Dvs. ting som diesel, kontaktlinser, sportskontingent osv. ER trukket fra.)

Så ud fra det, er det ikke meget, at en familie på fem har 8.500 kr. Hvis de skulle ud og købe hus ville de skulle have omkring 14.000-15.000 kr.

Og det var jo problemet...de havde købt hus med et rådighedsbeløb på kun 8500kr...

Anmeld

2. november 2009

Betina88

Eva skriver:

Den forstod jeg ikke...hvem søger hvad?

Forældrene fra Luksusfælden .. De bli'r jo nødt til at søge enkeltydelse til tandlæge , hvis det kommer til at koste kassen ..

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

Betina88 skriver:

Forældrene fra Luksusfælden .. De bli'r jo nødt til at søge enkeltydelse til tandlæge , hvis det kommer til at koste kassen ..

Nåhr...på den måde..er sgu lidt langsom i dag-griner

Anmeld

2. november 2009

4xGreve

Eva skriver:

Det er fanme flot I kan klare Jer for så lidt....er det fordi du er på barsel eller?

Det ville jeg godt nok ikke kunne....hatten af....

Knus Eva..

hehe mange tak... jamen vi har en del udgifter... og manden er voksens lærling og jeg er på kontant hjælp...

Vi betaler ca. 14300kr til udgifter per. månede, også bruger manden 2000 til benzin per. månede for at komme frem og tilbage på arbejde, og jah til sidst har vi 3000kr til mad og bleer osv. så det må vi jo klare os for, ikke altid let og slet ikke i denne tid, og Daniella skal have nyt tøj og sko osv. og de ting bliver jo også trukkede fra de 3000kr så det kan da mærkes

Anmeld

2. november 2009

Hjaltesmor

Vi har et rådighedsbeløb på 3500 hver måned. Vi er 2 voksne og et barn, og jeg synes ikke, vi mangler noget. Kun ved semesterstart, hvor der skal købes mange dyre bøger, kan det blive lidt stramt.

Vi får da sparet op til ferie hvert år. Og i år har vi indtil videre både holdt bryllup og svendegilde for min mand og om en månedstid skal vi også holde navnefest. Så livet kan sagtens være en 'fest' med et rådighedsbeløb på 3500!

8500 synes jeg da er et pænt beløb til en familie på 5. De sidste familiemedlemmer koster jo mindst.

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

hehe mange tak... jamen vi har en del udgifter... og manden er voksens lærling og jeg er på kontant hjælp...

Vi betaler ca. 14300kr til udgifter per. månede, også bruger manden 2000 til benzin per. månede for at komme frem og tilbage på arbejde, og jah til sidst har vi 3000kr til mad og bleer osv. så det må vi jo klare os for, ikke altid let og slet ikke i denne tid, og Daniella skal have nyt tøj og sko osv. og de ting bliver jo også trukkede fra de 3000kr så det kan da mærkes

I er sgu seje...

Anmeld

2. november 2009

4xGreve

Eva skriver:

I er sgu seje...

hehe takker... det er vi meget glad for at du syntes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.