Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

37.841 visninger
76 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Honningblomst

Jeg sad og så luksusfælden og der var der en familie der havde tre børn og de havde 8500kr til rådighed hver måned og det var alt alt for lidt sagde den rådgiver der udtalte sig i programmet. Jeg sad så lidt og tænkte på hvad jeg har læst her og andre steder og der virker det som om der er mange familier der ikke har meget mere at leve for....hvad er Jeres tanker, er det helt vanvittigt lidt at have til rådighed eller egentlig ok?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Valle81

Hejsa.

Vi er to voksne et barn på fuldtid en hver anden weekend, og en på vej. Vi har omkring de 8000-9000 kr til mad, tøj sjov osv. og så er der børnepengene hver 3 måned.

Det fungerer, men der er da ikke plads til de vilde udskejelser, men vi klager ikke:0)

Så jeg synes egentlig det er et ok beløb.

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

- skriver:

Syntes det ok...

Men kommer jo helt an på hvad forbrug man har og de levede jo over evne..

Vi har 6000 i mdr + børnepenge hver 3. mdr

Vi klarer os rigtig fint.

Alle i det program lever jo for mere end de har...men hende der udtalte sig, gjorde det ud fra et budget hun havde lagt for det unge par og det gav dem 8500kr at leve for, hvilket hun sagde var alt alt for lidt for en familie på 5 og det var som udgangspunkt for alle familier på den størrelse...

Anmeld

2. november 2009

guggle

Det er jo ikke vildt meget hvis det skal dække  mad, tøj, gaver forlystelser, ferier mm. Men folk (dem der tager ansvar for deres økonomi) lever jo så efter hvor mange penge de så har. Man kan jo købe brugt tøj eksempelvis og undlade at leve af engelskbøf hver dag osv.

Tror faktisk mange lever efter hvor mange penge de har og får derved ikke sparet op, men bruger rup og stub. Vi burde da også selv leve for lidt mindre og så være bedre til at spare op

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

guggle skriver:

Det er jo ikke vildt meget hvis det skal dække  mad, tøj, gaver forlystelser, ferier mm. Men folk (dem der tager ansvar for deres økonomi) lever jo så efter hvor mange penge de så har. Man kan jo købe brugt tøj eksempelvis og undlade at leve af engelskbøf hver dag osv.

Tror faktisk mange lever efter hvor mange penge de har og får derved ikke sparet op, men bruger rup og stub. Vi burde da også selv leve for lidt mindre og så være bedre til at spare op

Det tror jeg du har ret i.... jeg prøver at spare mit studielån hver måned, men det er måske kun halvdelen jeg ender med at spare op, men det er da bedre end intet...)

Anmeld

2. november 2009

guggle

Synes nu ikke det er for lidt.... Vi ville godt kunne leve for det. Tror ikke vi har meget mere og vi lider da absolut ingen nød. Synes tværtimod godt vi kunne spare flere steder end vi gør..... Men vi bruger maaaaannnge penge på mad...

Spørgsmålet er om børnepengene er medregnet i det rådighedsbeløb...? For dem har jeg ikke regnet med i vores

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

guggle skriver:

Synes nu ikke det er for lidt.... Vi ville godt kunne leve for det. Tror ikke vi har meget mere og vi lider da absolut ingen nød. Synes tværtimod godt vi kunne spare flere steder end vi gør..... Men vi bruger maaaaannnge penge på mad...

Spørgsmålet er om børnepengene er medregnet i det rådighedsbeløb...? For dem har jeg ikke regnet med i vores

Jeg er ret sikker på de er medregnet da de jo også er en indkomst..jeg har heller ikke mine med indover og det er jo ren luksus... så dem prøver jeg også at spare..

Anmeld

2. november 2009

4xGreve

Eva skriver:

Jeg sad og så luksusfælden og der var der en familie der havde tre børn og de havde 8500kr til rådighed hver måned og det var alt alt for lidt sagde den rådgiver der udtalte sig i programmet. Jeg sad så lidt og tænkte på hvad jeg har læst her og andre steder og der virker det som om der er mange familier der ikke har meget mere at leve for....hvad er Jeres tanker, er det helt vanvittigt lidt at have til rådighed eller egentlig ok?

Knus Eva..

altså til bleer, mad, husholdnings produkter osv. har vi 3000kr om månede...

Ved ikke om det er meget eller lidt men vi klare os...

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

altså til bleer, mad, husholdnings produkter osv. har vi 3000kr om månede...

Ved ikke om det er meget eller lidt men vi klare os...

Det er fanme flot I kan klare Jer for så lidt....er det fordi du er på barsel eller?

Det ville jeg godt nok ikke kunne....hatten af....

Knus Eva..

Anmeld

2. november 2009

otlitrom

Ikke helt det samme, men.....

Vi er to mennesker herhjemme. Vi har ikke børn endnu. Vi kan klare os med 2100 om måneden til mad og husholdningsting... Der er gerne også penge til at vi spiser ude en gang om måneden... Jeg ved ikke om det er meget eller lidt, men jeg klager ikke. Så må vi se, hvad forbruget bliver, når der en gang kommer en lille...
I banken sagde de, da vi gerne ville låne penge til hus, at vi skulle have 8000 kr til den slags om måneden... Der var jeg altså ved at falde ned af stolen!! Men jeg er som oftes også ved at trille ud af sofaen, når jeg ser Luksusfælden! Det kan gå galt for os allesammen, men at leve sådan med skyklapper på, dét forstår jeg ikke man kan!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.