Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

qp

WiitrioeN skriver:

det er jo nemlig det...

Vil gerne starte på uddannelse her til jan. men hvis jeg gør det mister vi vores mad-penge + vi får en udgift mere som lyder på offenligt trensport til mig og det vil vi heller ikke ha råd til, jeg har derfor søgt om at få supleret min su op til ca. det jeg får i kontant-hjælp men ingen vil hjælpe os, så enten får jeg ingen uddannelse selvom det er noget af det jeg glæder mig vild meget til eller også kommer det til at betyde at frank og jeg må flytte hver for sig bare for at få råd...

ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, for elsker jo min mand og vil jo ikke uden ham, men vil også gerne ha min uddannelse men det er jo vildt svært når ingen fra det offenlig gider hjælpe os...

vi vil nemt kunne klare os for det beløb vi lever for nu men ikke meget mindre, vi kan også i de rigtige dårlige måneder lige klare os på 2000kr (det vil sige 1000kr mindre)

Synes bare du skulle gøre det - flyt i hver sin lejlighed, tag en uddannelse nu imens du har muligheden for det, (der er jo gode muligheder for enlige) tilbring weekenderne og ferierne sammen med manden. Og ja det bliver hårdt at være adskildt men tilgengæld så er man nyforelsket når man genforenes....  

Hvis du vælger, at flytte fra ham kan du få kommunen til at betale stort set alt for dig idet du er på kontanthjælp - de kan endda give dig penge til nye møbler hvis du påstår, at du ingen har.

Og ja jeg er godt klar over, at det er moralsk forkert - men det er er en fremtidsinvestering og en rigtig god mulighed for jer alle 3.

Held og lykke...  håber i finder ud af det.

/qp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

4xGreve

qp skriver:

Synes bare du skulle gøre det - flyt i hver sin lejlighed, tag en uddannelse nu imens du har muligheden for det, (der er jo gode muligheder for enlige) tilbring weekenderne og ferierne sammen med manden. Og ja det bliver hårdt at være adskildt men tilgengæld så er man nyforelsket når man genforenes....  

Hvis du vælger, at flytte fra ham kan du få kommunen til at betale stort set alt for dig idet du er på kontanthjælp - de kan endda give dig penge til nye møbler hvis du påstår, at du ingen har.

Og ja jeg er godt klar over, at det er moralsk forkert - men det er er en fremtidsinvestering og en rigtig god mulighed for jer alle 3.

Held og lykke...  håber i finder ud af det.

/qp

kan de give en nye møbler?

Anmeld

4. november 2009

Ni-ko-li-ne

WiitrioeN skriver:

nej det kan de IKKE!!

hvis man er fuldstændig på r.... kan de give een et lån så man kan købe f.eks. tøj... men kun hvis man nærmest ikke har en trevl på kroppen..... lige sådan med møbler, de kan give et lån....

jeg skal ikke kunne sige at der ikke i en eller anden kommune een gang er sket det at kommunen har "givet" penge.... men det er slet ikke udgangspunktet... og det med at flytte fra hinanden for at få flere kontanter lyder da ikke som en løsning

men jeg ved med sikkerhed, at kommunerne har et mål, der hedder at alle unge under 25 år som er på kontant hjælp skal tilbydes uddannelse...

jeg synes du skulle ringe til din sagsbehandler og høre hvordan du bedst kommer videre og igang med en uddannelse og hvilken hjælp de kan tilbyde dig...

Anmeld

4. november 2009

qp

WiitrioeN skriver:

Du kan få det der hedder en "enkeltydelse" til møbler - det har man ihvertfald kunnet engang.

Anmeld

4. november 2009

cille22

Gid det var mig der havde 8000kr når alt er betalt, vi er nu en familie på 5 og har de sidste 2 år haft max 3500kr når alt var betalt, vi har været 2 studerende og bagefter var jeg på barsel, så der har ikke været meget sjov i gaden, men ungerne har ikke manglet noget.

Jeg har nu fået job og glæder mig vildt til første rigtige løn for så er vores rådighedsbeløb ca 7000kr.

Hilsen cecilie og 3 skønne unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.