kitty skriver:
Ikke helt det samme, men.....
Vi er to mennesker herhjemme. Vi har ikke børn endnu. Vi kan klare os med 2100 om måneden til mad og husholdningsting... Der er gerne også penge til at vi spiser ude en gang om måneden... Jeg ved ikke om det er meget eller lidt, men jeg klager ikke. Så må vi se, hvad forbruget bliver, når der en gang kommer en lille... 
I banken sagde de, da vi gerne ville låne penge til hus, at vi skulle have 8000 kr til den slags om måneden... Der var jeg altså ved at falde ned af stolen!! Men jeg er som oftes også ved at trille ud af sofaen, når jeg ser Luksusfælden! Det kan gå galt for os allesammen, men at leve sådan med skyklapper på, dét forstår jeg ikke man kan!!
Nej, jeg forstår det heller ikke...men jeg har kendt flere mennesker som lever/levede sådan og endte med at det hele væltede og de kunne kun takke dem selv for det....dumme ugennemtænkte valg.
Men det er jo meget godt at huske at børn de "arver" eller kopierer forældrenes måde at tænke og være økonomiske på eller ikke at være..
og jeg må indrømme jeg virkelig prøver at lære mine børn noget om penge og de har alle ret mange penge sparet op, så der er da noget der virker.
Og ja, det er mange penge der skal til hvis man skal købe hus...
men det er også bare så meget nemmere at spare når ikke der er børn...så nyd det..
Knus Eva...
Anmeld